Loading...
dk

Min M3 tror den er i Utrecht NL | Tesla Forum

Tesladriver
Tesladriver Mar 20

Havde problem med at logge på min YouTube Premium konto (er løst med plex.tv workaraounden).

Men bilen tror den befinder sig i Utrech, og jeg får således forslag fra Nederlænderne hvis jeg vælger "Hot lige nu" på YouTube :)

Har nogen kendskab til om jeg selv kan opdatere/gøre noget, eller skal jeg kontakte Tesla?

KimT
KimT Mar 20

Det er nok fordi der ikke er et dansk sim kort i bilen. Det burde Tesla have skiftet til et dansk inden udlevering.

Kan ikke huske om I har en browser i en 3, for så kan du prøve og gå på google.com, og se hvilket sprog/land den vælger. Det er højst sandsynligt Holland.

Tesladriver
Tesladriver Mar 20
Citat fra KimT

Det er nok fordi der ikke er et dansk sim kort i bilen. Det burde Tesla have skiftet til et dansk inden udlevering.

Kan ikke huske om I har en browser i en 3, for så kan du prøve og gå på google.com, og se hvilket sprog/land den vælger. Det er højst sandsynligt Holland.

Jepp - den vælger Holland som land ved brug af google.com, men beholder dansk som sprog...

Men efter at have prøvet YouTube på min WiFi forbindelse (YouTube var så på dansk) skiftede YouTube også til dansk næste gang bilen var på mobil forbindelsen - sååå ikke helt konsekvent opførsel.

Er nogen her der ved om man kan slette cache/cookies i browseren på en M3?

PulsedriverDK
PulsedriverDK Mar 22

Der er eSim i Model 3'erne, og Tesla bruger Telia Sverige som teleudbyder for alle biler i Skandinavien.

Så man vil opleve svenske Google resultater m.m. 

RUNE2
RUNE2 Mar 22
Quote from PulsedriverDK

Der er eSim i Model 3'erne, og Tesla bruger Telia Sverige som teleudbyder for alle biler i Skandinavien.

Så man vil opleve svenske Google resultater m.m. 

Min vælger også Holland.. 
RUNE2
RUNE2 Mar 25

Nu termineres Internet-traffiken fra min bil i Norge med en ping-tid på 70-110ms, hvilket ikke er så imponerende.

ankjaers
ankjaers Mar 25

Ville ønske man kunne vælge imellem flere udbydere. Forbindelsen og dækningen virker dårligere end hvad jeg har med 3 mobil

Ice2EV
Ice2EV Mar 25

Det var smartere det var udenlandsk leverandør, fordi så kunne den roame på alle net og vælge det bedste.

Vildgut
Vildgut Mar 25
Quote from ankjaers

Ville ønske man kunne vælge imellem flere udbydere. Forbindelsen og dækningen virker dårligere end hvad jeg har med 3 mobil

+1...de bruger åbenbart TT netværket... Så ikke meget "premium" over det... Bare kan kunne vælge et selv så man kunne få et ordentligt og så bare betale for det selv. 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Mar 25
PeterE
PeterE Mar 25

Mobilmodem i bil med eget sim-kort, så bestemmer du alting selv :)

Vildgut
Vildgut Mar 25
Hmm ja ok...så kan jeg vel bare sætte min mobil på som Hotspot hver gang jeg kører... Og så bruger den bare den? :)

Og så behøver man vel ikke betale for premium connectivity når nu det første år udløber? 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Mar 25
PulsedriverDK
PulsedriverDK Mar 25

Er Premium Connectivity ikke en betegnelse for både dataforbindelsen, Spotify, Google Maps visning, trafik visning m.m.? Tror ikke at det kun r for data...

Vildgut
Vildgut Mar 25
Quote from PulsedriverDK

Er Premium Connectivity ikke en betegnelse for både dataforbindelsen, Spotify, Google Maps visning, trafik visning m.m.? Tror ikke at det kun r for data...

Så er man lige vidt jo... Man skal jo kunne bruge alle de ting... Blot på et netværk man selv vælger for synes godt nok ikke lte forbindelsen er super på det netværk Tesla har valgt.. . 
canel
canel Mar 25

du kan jo teste hvor meget din forbindelse betyder, ved at tilslutte til wifi med god dækning.

så tester du de programmer du vil bruge, og sammen ligner med non wifi (lte o.lign)
et hotspot via mobil virker jo også via wifi. så når du tester det, ved du om det er programmer eller forbindelsen

PeterE
PeterE Mar 25
Citat fra PulsedriverDK

Jeg tror kun at det er data, software er en del af bilens pris. Gætter jeg på.