Loading...
dk

Bagklap vil ikke låse! | Tesla Forum

HKM
HKM Mar 24

Min bagklap vil ikke låse i lukket position, er der nogen der kender det problem? Den kører ned som den skal, men kører op igen med hyletonen som sidder der noget i klemme. Når jeg trækker den ned manuelt, så kan jeg høre at låsen ikke aktiveres.

Er det et kendt problem?

PeterE
PeterE Mar 25
Ja, det har jeg prøvet. Hvis du er heldig så låser den efter nogle forsøg på reset osv. det er din ‘aktuator’ der skal skiftes. Det hedder måske noget andet, søg på det herinde. Tesla, Autoskadestuen og Hinnerup Auto kan hjælpe. Koster heldigvis ikke ret meget.
Ledsager
Ledsager Apr 8

Hjælp. Min bagklap vil hverken åbne eller lukke men sidder fast i sikkerhedspositionen “næsten lukket”. På skærmen står den som åben. Det betyder at bilen ikke vil låse. Har prøvet reset samt at have bilen slukket. 
nogen der har en bedre ide et brækjern? (For sjov det sidste)

MOS
MOS Apr 8

Slå bagsæderyglænet ned. Så får du adgang til bagagerummet. Men selvfølgelig ikke nogen permanent løsning.

Ledsager
Ledsager Apr 8

Jo, tak MOS. Den havde jeg grejet. Ikke engang sikkerhedslåsen på indersiden af bagklappen kan åbne låsen. Tænker at det at den ikke er helt lukket kommer til at give noget lyd under kørsel med høj hastighed.

TSLA
TSLA Apr 8

Har oplevet det samme og det er actuatoren. Det er den komponent der trækker bagklappen det sidste stykke. Fik min skiftet hos Autoskadestuen til en meget fair pris.

fmm1000
fmm1000 Apr 8
Typisk fejl. Fik det fixet hos Tesla i Geneve for et par 1000. Tager lidt over en time. Du kan låse bilen på skærmen. For at slippe for advarselstoner under kørsel skal du åbne og lukke døren hurtigt efter du er startet. Ap virker ikke før du har fået fixet bagklappen.
TSLA
TSLA Apr 8

I mit tilfælde kunne jeg hverken lukke eller åbne bagklappen - den hang midt imellem. Så Emil (Autoskadestuen) kravlede ind og tog beskyttelsen til bagklappen af og fik åbnet bagklappen og skiftet actuatoren.

Ledsager
Ledsager Apr 9

Og hvad er actuatoren så for en dims? Låsen klikker stadig når forsøger at åbne trunk.

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Apr 9
PeterE
PeterE Apr 9
Citat fra Ledsager

Og hvad er actuatoren så for en dims? Låsen klikker stadig når forsøger at åbne trunk.

Det er vist den motor som trækker bagklappen ned hhv skubber den op igen. Du kan være heldig at den låser ordentligt efter en reset, det gjorde min fx. Men skiftes skal den nok.
webercarbmann

Er det selve låsen der ikke virker.  Har du prøvet at rykke en masse gange på "knappen" der åbner bagklappen.  Vores TMS har et par gange haft en fejl hvor låsen ikke virker.  Det er begge gange løst ved at trykke adsillige gange på knappen. Det er som om at det nulstiller låsen.  Bare et tip.  

Ledsager
Ledsager Apr 9
Citat fra webercarbmann

Er det selve låsen der ikke virker.  Har du prøvet at rykke en masse gange på "knappen" der åbner bagklappen.  Vores TMS har et par gange haft en fejl hvor låsen ikke virker.  Det er begge gange løst ved at trykke adsillige gange på knappen. Det er som om at det nulstiller låsen.  Bare et tip.  

Det vil jeg prøve. Tak for rådet.

Ledsager
Ledsager Apr 9

Uanset antal tryk på knapperne åbnede låsen sig ikke. Kun en masse klik kunne høres.

Et tidligere råd fra ffm1000 mht. at få fjernet lydalarmen pga. den "åbne" trunk ved hurtigt at åbne og lukke fordøren virkede fint. Alarmen holdt op med det samme. Så tak for det.

Bilen kan desværre heller ikke låses fra skærmen. Godt man ikke bor mit i byen, så alle bare kunne åbne dørene. Heldigvis kan den kun kører med nøglen inden i bilen.

TSLA
TSLA Apr 9
Citat fra PeterE
Citat fra Ledsager

Det er vist den motor som trækker bagklappen ned hhv skubber den op igen. Du kan være heldig at den låser ordentligt efter en reset, det gjorde min fx. Men skiftes skal den nok.

Jep, det er den lille el-motor der trækker og skubber bagklappen sidste og første stykke. Se at få den skiftet. Da min blev skiftet kravlede Emil fra Autoskadestuen ind via side døren og tog beklædningen af bagklappen og udløste låsen manuelt.