Loading...
dk

Masser af pludselige fejl efter seneste update | Tesla Forum

mortenkj
mortenkj Apr 17

Hej

Jeg har haft min Model 3 LR AWD siden september, og den har været stort set uden problemer. Nu efter knap 12.000 km og den seneste update (2020.12.5) har jeg i dag fået en masse fejl efter en tur til Jylland. Og jeg vil høre, om der er nogen, der kan genkende det og give mig et hint til, hvad det handler om.

Først forsvandt lyden ved blinklys-aktivering. Så forsvandt genkendelsen af mig som chauffør og min sædeindstilling. Så er muligheden for at åbne handskerummet forsvundet. Og nu er stop-funktionen med bremseren, altså den hvor bilen holder stille, indtil man igen rører speederen, også væk, sådan at bilen triller, hvis jeg slipper bremsen.

Skærmen går i sort indimellem, og det virker som om der er et eller andet rivende galt. Om det er software eller hardware - eller en kombi - det kan jeg ikke gennemskue.

Nogen der har oplevet noget lignende?

Vh Morten

Ice2EV
Ice2EV Apr 17

Hej

Har ikke lagt mærke til alt. Men skærmen var gået i sort for første gang i rigtig mange måneder idag, og den ville ikke starte igen før jeg satte strøm stikket i.

Har efterfølgende lavet en total power down i 2 minutter, og genstartet, ikke observeret noget siden. Men havde nok også musiken skruet godt op og har derfor nok ikke hørt blink lyd.

Danbra56
Danbra56 Apr 17

Tjeck dine indstillinger det er tit at de ændre sig efter opdatering 

ikiefer
ikiefer Apr 18

Citat fra mortenkj

Hej

...

Først forsvandt lyden ved blinklys-aktivering.

... Skærmen går i sort indimellem, og det virker som om der er et eller andet rivende galt....

Nogen der har oplevet noget lignende?

Hej Morten

Godt nok har jeg en Model X, men fejlene lyder umiskendeligt som nogle af dem, jeg har haft mange, mange gange. Jeg kan for mit vedkommende tilføje eksempler som at nogle gange virker Spotify ikke, nogle gange fjerner den ikke skærmbilledet med bakkameraet, bluetooth virker ikke osv. Nogle gange virker en genstart. Hvis skærmen da ikke pludselig selv gør det.

Men jeg har fået at vide, hvad årsagen er. Ifølge Tesla Aarhus er det, fordi jeg har åbnet hjemmesiden fartkontrol.nu eller en anden tung hjemmeside. Det ødelægger nemlig al funktion af MCU'en.

Pøj pøj med næste opdatering!

Venlig hilsen

Ida

mortenkj
mortenkj Apr 18

Det var bare en genstart, der skulle til. Det er virkelig amatøragtigt af mig, for det er første gang, siden jeg købte bilen, at jeg har brugt 'to-knap-øvelsen' og lukket ned og op igen. 

Tak for hjælpen til jer, der tog jer tid til at svare en Tesla-newb som mig :-)

CaptainChaos
CaptainChaos Apr 18
For et par updates siden (ikke fixed endnu) er min model 3 begyndt at "falde i søvn" så man nogle gange ikke kan nå den via app'en eller den er flere minutter om at "waking up".
Og de fleste gange når man sætter sig ind i bilen er skærmen enten sort eller reagerer ikke de første 30 sekunder.
Ovenstående kom først en gang februar, bilen er fra start december, så jeg håber det bliver ordnet via en software opdatering.

You can use my referral link to get 1.500 free Supercharger km on a new Tesla: https://ts.la/morten30069
Forummets indlæg er redigeret af CaptainChaos Apr 18