Kære Tesla-venner,
Håber I kan hjælpe mig med lidt sparring. Efter en frontskade på min bil har den været på værksted. Før skaden var åbningen ved kølerhjelmen strømlinet som denne:
Men efterfølgende gaber den RIGTIGT meget. Jeg har ikke mulighed for at måle det, da den pt. er på værkstedet. De fortæller mig at den må gabe 0,7cm +/- 0,7cm. Dvs. deres tolerance jf. Tesla er 100%. Kan det virkelig passe?
Efterfølgende har jeg ofte insekter i fronken. Derudover kommer der sporadisk fejl på skærmen, hvor den er i tvivl om hjelmen faktisk er lukket korrekt.
Crashpoint har en masse undskyldninger for hvorfor det er ok. Fx at min er en ældre model, og de er svære. At man ikke kan bøje hjelmen og at Tesla har stor margin på hvor meget den må gabe. Men fakta er at den gabte måske 8-9mm mindre inden skaden.
Jeg har ikke bedre billeder, men hvad tænker I herom?
Bemærk det gaber så meget at man kan se interiøret i fronk'en.