Loading...
dk

Efter reparation gaber kølerhjelmen meget | Tesla Forum

jonaslau
jonaslau Apr 30 '20

Kære Tesla-venner, 

Håber I kan hjælpe mig med lidt sparring. Efter en frontskade på min bil har den været på værksted. Før skaden var åbningen ved kølerhjelmen strømlinet som denne:

Men efterfølgende gaber den RIGTIGT meget. Jeg har ikke mulighed for at måle det, da den pt. er på værkstedet. De fortæller mig at den må gabe 0,7cm +/- 0,7cm. Dvs. deres tolerance jf. Tesla er 100%. Kan det virkelig passe?

Efterfølgende har jeg ofte insekter i fronken. Derudover kommer der sporadisk fejl på skærmen, hvor den er i tvivl om hjelmen faktisk er lukket korrekt. 

Crashpoint har en masse undskyldninger for hvorfor det er ok. Fx at min er en ældre model, og de er svære. At man ikke kan bøje hjelmen og at Tesla har stor margin på hvor meget den må gabe. Men fakta er at den gabte måske 8-9mm mindre inden skaden. 

Jeg har ikke bedre billeder, men hvad tænker I herom?

Bemærk det gaber så meget at man kan se interiøret i fronk'en. 

Forummets indlæg er redigeret af jonaslau Apr 30 '20
KimT
KimT Apr 30 '20

Hul i tolerancer. Hvis der kommer alarm på skærmen fordi bilen tror den ikke er lukket, samt at den er utæt - hvis du får insekter ind, får du vel også vand/sne ind.

Det er en ommer

Er du medlem af FDM ?

Forummets indlæg er redigeret af KimT Apr 30 '20
jonaslau
jonaslau Apr 30 '20

Nej jeg er ikke medlem af FDM. Tænker du da her jeg kan få det vurderet?

jonaslau
jonaslau Apr 30 '20

De har lige skrevet: "Vi justerer ikke på hjelmen i den forbindelse da det ud fra min vurdering ikke er skades relateret.". 

Men jeg har før/efter billeder, og det er tydeligt det er sket i forbindelse med skaden. 

HemligNemlig
HemligNemlig Apr 30 '20

Den skal absolut ikke gabe så meget det er helt sikkert.
Hvem har sendt den til CrashPoint dig/forsikringen eller Tesla?
Er bilen indenfor garanti?
Jeg fik selv Tesla til at justere min da de havde haft den forbi deres maler der ikke havde fået den justeret korrekt efter hjelmen havde været afmonteret. Der var den afleveret hos Tesla som så sendte den til en samarbejdspartner, der var slet ingen problemer eller diskussion.
Så hvis det er Tesla der har sendt din bil til CrashPoint ville jeg tale med Tesla og få dem til lige at justere den mens du venter.
Hvis du selv har sendt den til rep eller det er din forsikring der har valgt Crashpoint ville jeg kontakte forsikringen og sige samt dokumentere at skaden ikke er udbedret korrekt, selvfølgelig har du reklamation på dette og forsikringen kan evn holde pengene tilbage indtil de har lavet det så du har en bil der svarer til den du leverede til rep.

jonaslau
jonaslau May 12 '20

Nu har jeg slåset og slåset. Har fået så mange forklaringer på hvorfor den må gabe som den gør. Disse forklaringer er anvendt:

1. Det er modellen

2. Man kan ikke lave det

3. Teslas mål (som den ikke overholder er +/- 7mm, men da Crashpoint fandt ud af den gabte mere kom der flere undskyldinger for man ikke kunne lave det

4. Det var ikke i forbindelse med skaden (her har jeg billeder før/efter der tydeligt viser det er )

5. Det var for sent i forhold til reklamation

6. Sidst begrundet de det med konfangeren sad skævt. Der var en ridse på kofangeren så forklaringen var at jeg havde kørt ind i et eller andet var havde forårsaget det

Jeg har også haft indbrud i min bil, hvor sæderne var ridset i så stort et omfang. De valgte at polere det, hvor jeg fik stiv læder tilbage. Her et år efter er belægningen slidt ned, men fordi Crashpoint har anvendt underleverandør vil de ikke stå ved det. 

Helt ærligt! Har aldrig oplevet så dårlig service nogen steder, og de kalder sig "årets karosseriværksted" og "Tesla approved". Se lige disse sæder, hvor belægningen var at have poleret dem er slidt ned. Det er under 1 år siden, men CP vil ikke rette fejlen!

hold jer fra dem!

P85DK
P85DK May 13 '20

Helt ærligt så synes jeg det ser ud som at dit før billede er forkert og dit efterbillede er sådan Tesla'er ser ud :-(

På hovedparten af bilerne fra 2015 og før ser det desværre sådan ud - elendigt. Selvfølgelig surt når man havde en der faktisk så ordentligt ud.

Prøv at tage et kig på dit instrumentbord i højre og venstre side ved døren - hov, der er sgu lige 1,5 cm forskel i mellemrummet ...

HemligNemlig
HemligNemlig May 13 '20

Jeg spørger igen, hvor er dit forsikringsselvskab henne i denne 2 sager?

Ethvert ordenligt forsikringsselvskab vil ikke anerkende sådanne reperationer.