Loading...
dk

Forslag: Gratis strøm | Tesla Forum

Johannelund
Johannelund May 12 '20
@jramskov
Folk kan ikke skifte fra fjernvarme til elvarme, da de har tilslutningspligt, staten går ikke glip af elafgift hvis fjernvarmeværkerne kunne anvende den overskydende el via varmepumper, staten får som bekendt ikke elafgift på en stoppet mølle eller eksport, og el fortrænger ingen energiafgifter da biomasse ingen energiafgifter har,
MartinPedersen
MartinPedersen May 12 '20
MOS: Det er heller ikke fordi jeg vil skyde dit forslag ned. Jeg kan se mange fordele for mig selv, faktisk for mange. Hvis strøm blev gratis, så ville jeg skifte nuværende bil ud med måske en P100DL. Så sparer jeg over 10.000 om året i ejer afgift. Og 15-20.000 i brændstof. Jeg får 250-300.000 tilbage i registreringsafgift. Jeg betaler 12.000 om året i tilslutningspligt til fjernvarme pga antal kvadratmeter, men de næste ca 18.000 kan jeg spare med elvarme. Man kan få varme i swimmingpoolen, og få en måned ekstra i hver ende af sæsonen. Og varme under indkørsel og fortorvet, så man slipper for at fjerne sne. Så for min skyld kan vi godt gøre el gratis =)
jramskov
jramskov May 12 '20

@Johannelund: Der har dog været snak om at fjerne tilslutningspligten og der er også en række undtagelser, f.eks. kan kommuner bla. ikke kræve det til nybygninger så vidt jeg forstår: https://www.bolius.dk/er-du-tvunget-til-at-faa-fjernvarme-21779

Johannelund
Johannelund May 12 '20
Tjaa om el ekcl afgifter koster 15 til 18 øre, som er prisen abb vindmølle de næste 2-3 år eller gratis ved 4000 kWh om året er det 6 til 800 kr om året, og med timeafregning nattakst som må forventes også at være rigtig lavt. Det flytter ikke forbruget ret meget med de elafgifter vi har idag.
Sider: « 1 2