Loading...
dk

EON forkert refusion | Tesla Forum

CaptainChaos
CaptainChaos May 12 '20
Jeg har flere gange oplevet at EON har givet forkert refusion og da jeg kun har været kunde siden start december er fejlraten ret høj.
Jeg har en kollega der også har EON og efter jeg fandt fejl i min refusion har han også fundet fejl i sine.
Er der andre herinde der også oplever at de ikke aftegner det korrekte antal kWh?

Jeg lader bilen hver dag og jeg har 40 km til arbejde, så da jeg opdagede at jeg fra den 1/1-2020 til 1/9 - 2020 kun fik refusion får 12 kWh så viste jeg der var noget galt.
Efter at have skrevet mange mails frem og tilbage med EON fik jeg rettet både januar og februar refusion og fik udbetalt 700 kr mere bare på de 2 måneder.
Frem til april havde jeg Ørsted som elselskab og kunne bruge deres app til at se mit daglige forbrug som jeg så kunne sammenligne med EONs opgørelse en gang om måneden. Nu er jeg dog skiftet over til elforbundet og har ikke længere den mulighed.
Forummets indlæg er redigeret af CaptainChaos May 12 '20
Ice2EV
Ice2EV May 12 '20

Hej

Takker for info.

Jeg checkede ikke end dart til at starte med. Men opdagede efter 6-7 måneder, der ikke var refunderet mere end 80 kr i starten.

Henvendte mig, og de forklarede at de var kommet til at markere at forkert nummer på min måler, derfor var der ikke kommet noget af betydning.

Fik en klump på 8000+ tilbage, og siden har jeg fået ca 1300/md tilbage istedet for at betale 579(introaftale på model 3).

Jeg kører pt med gratis el om natten ved en aftale med Modstrøm i 5 mere måneder, så ser vi om det er den vej vi fremover skal gå, eller der er andre og nemmere løsninger senere. 

Har ikke bimåler på og orker ikke at notere de kW der lades på daglig basis. Men gætter mellem 25 og 45 kW om dagen i snit

PL
PL May 12 '20

Chaos, hvis du har fjernaflæst måler kan du se forbrugsdata time for time her: https://energinet.eloverblik.dk/welcome

CaptainChaos
CaptainChaos May 12 '20
Citat fra PL

Chaos, hvis du har fjernaflæst måler kan du se forbrugsdata time for time her: https://energinet.eloverblik.dk/welcome

Fedt, tak for det! Så skal jeg til at kontrollere EON refusion fra april.

Jeg kunne ikke finde mit MålePunktsID nogle steder, men det er åbenbart 5713131 efterfulgt af ens aftager nummer og koden stod på min faktura.

You can use my referral link to get 1.500 free Supercharger km on a new Tesla: https://ts.la/morten30069

PL
PL May 13 '20

Godt, det kunne bruges! Jeg tror ikke selv, jeg har bøvl med refusion fra Eon. Jeg har fået hver måned, og det passer meget godt med det forventede ud fra det kørte.

Men hvis man var en rigtig Excel-haj kunne man sikker downloade forbrugstal fra Eloverblik og sammenkøre med refusionsopgørelsen fra Eon hver måned:-)

jramskov
jramskov May 13 '20

Kan man finde forbruget fra ens EON lader på Eloverblik? Dvs. har den sit eget målepunkt?

KimT
KimT May 13 '20

Nej - det er husstandens totale forbrug.

Man skal bruge en bimåler hvis man vil have forbruget fra boksen

PL
PL May 13 '20

Jep, det er det totale. Men hvis man har brugt 11 kWh mellem kl. 3 og 4 om natten ved jeg godt, hvad der har trukket det ud:-)

Forummets indlæg er redigeret af PL May 13 '20
MOS
MOS May 13 '20
Citat fra PL

Jep, det er det totale. Men hvis man har brugt 11 kWh mellem kl. 3 og 4 om natten ved jeg godt, hvad der har trukket det ud:-)

Det er ikke noget bevis. Du kunne jo have kørt ovn, vaskemaskine, komfur, tørretumbler osv. for fuldt drøn midt om natten. Men det er nok en meget god indikation, at det overvejende sandsynligt er elbilen, der lader. Og man ved jo godt selv, hvis man har gået amok i køkkenet og vaskerummet midt om natten.

Jeg er dog næsten sikker på, at E.ON vil acceptere det som overbevisende nok, hvis man kan fremlægge dokumentation for et forbrug, der systematisk stiger med 11 kW midt om natten.

Jeg vil dog foretrække at have en bimåler til ladeboksen, hvis den altså ikke har sin egen indbyggede måler. Så har man altid 100% styr på det.