Loading...
dk

Barry som elleverandør? | Tesla Forum

jramskov
jramskov May 17 '20

Har set Barry nævnt flere gange og overvejer at skifte fra True Energy, primært fordi jeg simpelthen ikke synes om deres fakturaer. Så vidt jeg har forstået det, betaler man ikke a conto forud for sit forbrug ved Barry?

Er der nogen der har lyst til at vise en anonymiseret faktura/regning fra Barry?

XOffer
XOffer May 18 '20
Citat fra jramskov

Har set Barry nævnt flere gange og overvejer at skifte fra True Energy, primært fordi jeg simpelthen ikke synes om deres fakturaer. Så vidt jeg har forstået det, betaler man ikke a conto forud for sit forbrug ved Barry?

Er der nogen der har lyst til at vise en anonymiseret faktura/regning

Jeg har barry. Du har ikke nogle fakturaer som sådan. I deres app kan du se præcist hvad du har betalt for hver time og det er brudt ned i det enkelte afgifter og Nordpool forbrug. Under betaling i app'en kan du sætte den til at betale hver måned automatisk, dvs du kan se din udgift for hver dag og have et "underskud" på din konto og så en af de første dage i måneden vil du blive trukket på dit betalingskort. Du betaler derved præcist det du bruger, plus at du har ikke penge (som kan være flere 1000 kr) ude at svæve i aconto betalinger. 

selsoe
selsoe May 18 '20
Hos Barry tanker man op, enten når dit forbrug har nået en vis grænse eller fast månedligt. I app’en bliver der dagligt afregnet for forbruget for to dage siden, altså i småbeløb. Du kan gå ind på afregningen og se detaljer om afgifter, tariffer osv. lige den del er ikke top overskuelig, men sammenholdes nemt med forbrugsoversigten hvor du kan se forbrug og pris ned på timeniveau. Skal prøve at poste et par screenshots senere.
Husk at bruge en vennekode når du melder dig til så du får 200 kr til strøm. Min er #MIKKEL481
jramskov
jramskov May 18 '20

Tak for info. Det lyder fornuftigt.

PeterE
PeterE May 18 '20
Jeg kan varmt anbefale Berry hvis du vil have er nogenlunde overblik, her er lidt blandede screenshots fra Berry appen:














PeterE
PeterE May 18 '20

Min henvisningskode er #PETER178 

 

Som man kan se fra min egen app, så vælger man imellem en tank-op aftale (som er en aconto tilgang) - eller man tanker blot op, hvis man synes at saldo på kontoen er ved at være lav. Der følger en god blanding af notifikationer med, og dem bestemmer man selv over.

  (Og nej, adressen på mit sommerhus er ikke hemmelig - bare rolig :) )
Forummets indlæg er redigeret af PeterE May 18 '20
jramskov
jramskov May 18 '20

Tak for screenshots. Jeg kan egentlig godt lide at betaling foregår via en tank op aftale i stil med det f.eks. teleselskaber bruger. Jeg går ud fra at man selv vælger hvor meget man tanker op ad gangen?

Hvordan styrer i opladning? Jeg bruger selvfølgelig True Energys True Charger app til at styre det.

 

XOffer
XOffer May 18 '20
Citat fra jramskov

Hvordan styrer i opladning? Jeg bruger selvfølgelig True Energys True Charger app til at styre det.

Jeg styrer primært opladning gennem teslafi.com. Det koster penge og er nok ikke det mest brugervenlige, men når det er sat op, så virker det rigtig godt og stabilt.

Herunder er et screenshot af mine settings for opladning, så du kan se hvordan det er sat op. Hvis du vil have en mere detaljeret beskrivelse, så sig til ;)

PeterE
PeterE May 18 '20
Citat fra jramskov

Tak for screenshots. Jeg kan egentlig godt lide at betaling foregår via en tank op aftale i stil med det f.eks. teleselskaber bruger. Jeg går ud fra at man selv vælger hvor meget man tanker op ad gangen?

Hvordan styrer i opladning? Jeg bruger selvfølgelig True Energys True Charger app til at styre det.

 

Ja, man bestemmer selv hvor meget man tanker op af gangen. Jeg bruger ikke ret meget tid på at overveje hvornår jeg lader, sætter typisk min opladning i gang når jeg går i seng.  

selsoe
selsoe May 18 '20

Jeg har sat bilen op til at lade hver nat, ind imellem skubber jeg lidt til ladetidspunktet hvis der er meget at spare og der skal mange kilowatttimer i tanken. Hvis priserne er svinebillige i løbet af dagen, som de fx. var i går eftermiddags, hæver jeg ladegrænsen og fylder lidt ekstra på manuelt.

Det kunne være rart hvis det var lidt mere automatiseret - og ikke mindst ville det være rart hvis man kunne ændre planlagt ladning fra app'en! Jeg stoler desværre ikke på True Energy (ikke fordi jeg ikke stoler på deres intentioner, men fordi jeg ikke stoler på at de kan håndtere mine login-info sikkert nok), ellers ville det være en god løsning.

jramskov
jramskov May 18 '20

@XOffer: Synes det er lidt mange penge at bruge på noget jeg ikke kommer til at bruge til andet, men har hørt godt om Teslafi.

@PeterE: Det er det jeg godt kan lide ved True Charger appen (når det eller fungerer som det skal) - man giver den blot besked om hvornår den skal være klar og hvor meget den skal lade op og så lader den når el enten er mest klimavenligt eller når det er billigst. 

@Selsoe: Hvis man ikke stoler på dem skal man selvfølgelig ikke bruge deres app eller nogen anden app udover Teslas egen. Med GDPR reglerne risikerer de dog en kæmpe bøde hvis de ikke passer godt på mine data.

Vildgut
Vildgut May 19 '20

Jeg benytter mig også af Barry, og kan kun sige det fungerer super godt, så klar anbefaling herfra.

Jeg synes det ligner elprisen ofte er billigst omkring kl. 0200, så sidder den blot til scheduled charging på det tidspunkt de dage hvor jeg ikke 100% ved hvornår jeg skal køre hjemmefra(Da bruger jeg departure.).