Loading...
dk

test model S mod porsche (kræver nok børsen abo.) | Tesla Forum

koden
koden May 25 '20

Det jeg hæfter mig ved er at de skriver at model S er blevet meget bedre.

Stadig ikke Porsche kvalitet, men meget bedre end min 5 år gamle (sådan læser jeg det).

Men der er jo også 6-7 års forskel på konstruktionerne.

https://borsen.dk/nyheder/pleasure/elektrisk-duel-ved-topmode-for-elbiler#cxrecs_s

PeterE
PeterE May 25 '20
Det er vist ok at dele konklusionen her:

Porsche Taycan mestrer det hele, ser godt ud, er behagelig at køre langt i og opfører sig som en Porsche, så den vinder duellen. Men vi letter på hatten over for Teslas mangeårige arbejde med at forfine Model S til en komplet luksusbil med en fair prissætning.’
PeterE
PeterE May 25 '20
Gad vide om der ikke er en ny Model S på vej, kunne fx blive annonceret på den kommende Battery Day?
fmm1000
fmm1000 May 26 '20
Hvis jornalisten har set den norske youtubers video (som Porsche fik youtube til at fjerne) om, hvordan det er at køre til Spanien i en Taycan, tror jeg nok han ville ændre holdning til Taycans langtursfærdigheder.
Bianco
Bianco May 26 '20
Citat fra fmm1000 Hvis jornalisten har set den norske youtubers video (som Porsche fik youtube til at fjerne) om, hvordan det er at køre til Spanien i en Taycan, tror jeg nok han ville ændre holdning til Taycans langtursfærdigheder.

Gik det ikke mest på manglende ladestandere og manglende info om ladestandere i Porche's navigator? 

Gustavsfar
Gustavsfar May 26 '20
Den manglende video beskrives her på YouTube: https://youtu.be/q0lapkDqaW8
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar May 26 '20
PeterE
PeterE May 26 '20
Citat fra fmm1000 Hvis jornalisten har set den norske youtubers video (som Porsche fik youtube til at fjerne) om, hvordan det er at køre til Spanien i en Taycan, tror jeg nok han ville ændre holdning til Taycans langtursfærdigheder.
En lidt vild påstand at Porsche bare lige får fjernet indhold på YouTube. Har du beviser for det?
Bianco
Bianco May 26 '20
Citat fra Gustavsfar1 Den manglende video beskrives her på YouTube: https://youtu.be/q0lapkDqaW8

Kort referat:

Pete Armstrongfor 1 måned siden "I watched the videos of the Taycan trip and the problems only came about by using the Porsche Route map and charging station software. .... It didn't even show stations not working/broken"

jramskov
jramskov May 27 '20
Citat fra Bianco

Gik det ikke mest på manglende ladestandere og manglende info om ladestandere i Porche's navigator? 

Sådan har jeg også forstået det, men svært at vide nu hvad videoerne reelt indeholdte. Det virker lidt vildt at Porsche har fået videoer fjernet. 

PeterE
PeterE May 27 '20
Citat fra jramskov
Citat fra Bianco

Sådan har jeg også forstået det, men svært at vide nu hvad videoerne reelt indeholdte. Det virker lidt vildt at Porsche har fået videoer fjernet. 

Har nogen set noget bevis for at Porsche har fået fjernet noget som helst? 

Husk nu at det er Bill Gates som har 'opfundet' Covid19, kun for at kunne sælges os dyr medicin efterfølgende og for at skyde en microchip i nakken på os når vi bliver vaccineret... han har sikkert også fået Youtube til at slette negativt indhold om Porsche...

koden
koden May 27 '20

fmm1000: Du mangler vist at svare...

men ellers kan jeg godt forestille mig at langture i enhver el bil ud over teslas er og bliver en udfordring.

Forummets indlæg er redigeret af koden May 27 '20
KimT
KimT May 27 '20

Tesla har den fordel at du sætter dig ind i bilen og kører. Du behøver i langt de fleste tilfælde ikke planlægge en langtur i forvejen da navigation er optimeret til Tesla's eget ladenetværk, og navigationen kender SoC, forventet forbrug m.m. Så man får advarsler når det begynder at knibe med at nå næste SuC.

I langt de fleste andre elbiler i dag sidder der en "TomTom" navigation, som da godt nok har lagt div ladestander ind som POI, men du skal selv holde styr på hvornår du skal lade, og hvor. Bilen kender ikke din rute, og man får typisk kun en advarsel når SoC kommer under x%. Så er det op til dig selv at finde ud af om nogle af de lader der er i nærheden er en du kan betale ved, eller om du skal være "medlem af klubben" for at kunne benytte den, for ikke at risikeret at betale hvad der svarer til 25kr/l benzin. Og når man så kommer frem, finder man så ud af at den ene stander der typisk står der er optaget, eller blokkeret af en ICE.

Så ja - Tesla for fat i den lange ende når det gælde langture. De har indset at ladenetværket er en væsentlig parameter for at det skal kunne lade sig gøre at en elbil erstatter en ICE

Forummets indlæg er redigeret af KimT May 27 '20
jramskov
jramskov May 27 '20
Citat fra PeterE

Har nogen set noget bevis for at Porsche har fået fjernet noget som helst? 

Husk nu at det er Bill Gates som har 'opfundet' Covid19, kun for at kunne sælges os dyr medicin efterfølgende og for at skyde en microchip i nakken på os når vi bliver vaccineret... han har sikkert også fået Youtube til at slette negativt indhold om Porsche...

Ikke udover hvad ham youtuberen selv har sagt i en af videoerne. Det er nok kun Youtube eller evt. Porsche der kan af- eller bekræfte det, hvilket næppe sker. Det kan også sagtens blot være nogle tilfældige personer der har anmeldt videoerne til Youtube. 

PeterE
PeterE May 27 '20

Det er lidt komisk hvis 'youtuberen' vi taler om, og som vel burde være bare lidt objektiv faktisk er Bjørn Nyland eller 'Tesla Bjørn'. Som vist er Tesla fan nummer 1, samtidig er ham der er dommer imellem Model S og Taycan. Jeg smiler videre - her i fan-land :) Nåh ja, og Bjørns bil er vist også betalt af Tesla - bare så vi har objektiviteten på plads.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE May 27 '20
Ice2EV
Ice2EV May 27 '20

Umiddelbart må "Youtuberen" være ham der oprindeligt har oplagt Taycan video.

Umiddelbart synes jeg Tesla Bjørn tager Taycan lidt i forsvar, ved han undre sig over de kører så kort mellem landningerne i nordeuropa.

I Spanien er der lidt et problem idet der er langt mellem ladestationer, specielt hvis man kun benytter "Porsche's" Ionity netværk.

Var der nogen der var i tvivl om Taycan er mere forslugen end eks model S?

Ang: fjernelse af uønsket matriale på nettet. Så må der være nogen der har noget værkstøj i tasken der kan mere end alle os andre. Det begrunder jeg med at hændelser, der ved mindre aktører giver god medie dækning ryger i røgslør når, det er større aktører ting sker for. (ønsker ikke at uddybe specifikke navne/firmaer).

jramskov
jramskov May 27 '20

Det er ikke Tesla Bjørn, det er Erik Windahl Olsen: https://www.youtube.com/channel/UCPF48oj0-WJe0L2FV25i85g/featured

Har ikke set så meget fra ham, men i det jeg har set har han virket rimelig fornuftig og fair.

Synes heller ikke Tesla Bjørn har været kritisk overfor Taycan, snarere tværtimod.

koden
koden May 27 '20

har set youtube videoerne. Man gider da ikke køre porsche til Spanien. F... hvor bøvlet...

jramskov
jramskov May 27 '20
Jeg tog dæleme gerne turen i en Taycan.
PeterE
PeterE May 27 '20
Jeg kørte gerne Model S derfor og Taycan hjem for at kunne sammenligne. Den tur i en Model S for 8 år siden var vist heller ikke en dans på roser. Tesla er markant foran, men Porsche kan bygge biler.
Sider: 1 2 »