Loading...
dk

Andre med e.on "All-inclusive" som ikke modtager korrekt refusion? | Tesla Forum

Jens_N_B
Jens_N_B May 27 '20

Hejsa.

Jeg er har været e.on "All-inclusive" kunde i lidt over 1 år. Jeg har opdaget at der mangler nogle hjemme opladninger på refusionopgørelsen. Så jeg har fået for lidt i refusion. Jeg har klaget i Marts måned over fejl i Februar opgørelsen. De loggede på min boks og i dens log kunne de godt se at der var nogle opladninger, som jeg manglede at få refusion for. Det beklagede de og jeg fik den manglende refussion i April. Nu er den gal igen, der mangler refusion for nogle opladninger foretaget i April og har klaget igen, men sagbehandlingen er meget langsom hos e.on, så jeg har ikke hørt andet en de kigger på det :-(

Har I oplevet det samme? Jeg synes det er meget bekymrende at man er nød til at lege revisor og at man ikke kan regne med automatisk at få den korrekte refusion!
Jeg vil opfordre jer til at kigge grundigt på jeres opgørelser, det er flere hele ladsessioner der mangler hos mig, så det er ikke svært at opdage

Mvh. Jens

Få 1500 km gratis supercharge, ved at benytte mit referral link -  https://www.tesla.com/referral/jensnohr71245

Forummets indlæg er redigeret af Jens_N_B May 27 '20
CaptainChaos
CaptainChaos May 27 '20
Godt med et kendt ansigt herinde...
Jens_N_B
Jens_N_B May 27 '20
Citat fra CaptainChaos Godt med et kendt ansigt herinde... Der er en lign tråd her: http://www.teslaforum.dk/forum/topic/7084
Hej! Tak :-) 
Jeg så din tråd, efter jeg havde oprettet min.
Vi er bestemt ikke alene om at have problemet, prøv at læse på trustpilot:
https://dk.trustpilot.com/review/eon.dk

KimT
KimT May 27 '20

Vi har brugt all-inclusive i knap 4 år nu, og har ikke haft problemer. Jeg har en bimåler sat op, så det er let at kontrollere. Eneste forskel på bimåleren og det som de udbetaler, er standby forbruget. 

MOS
MOS May 27 '20

Med de problemer, der bliver rapporteret om, er det nok en god idé at sikre sig ved selv at have en bimåler sat til ladeboksen. Så har man da selv styr på forbruget og kan nemt tjekke, om refusionen passer.

Jens_N_B
Jens_N_B Dec 5 '20

Her kommer lige en opdatering. E.on har aldrig fået styr på dette og der forsatte med at mangle typisk mellem 1 & 4 opladninger om måneden, på deres refusion opgørelser. Dette sammenholdt med at deres support er underbemandet eller bare sløv, gjorde at jeg ikke længere er kunde ved e.on.
Andre e.on kunder jeg har talt med og som har undersøgt deres refusioner, har også fundet fejl. Så jeg kan kun opfordre til at man holde øje med man får refusion for alle hjemmeladninger.

Mvh. Jens

Få 1500 km gratis supercharge, ved at benytte mit referral link -  https://www.tesla.com/referral/jensnohr71245

Vika7
Vika7 Dec 5 '20
Jeg har lige bestilt E-on.... hmm! Så må jeg holde øje med dem! Er Clever så bedre til refusion? Eller FDM? 
CaptainChaos
CaptainChaos Dec 5 '20
Jeg har også E.ON og den er helt galt her. Jeg har været kunde hos dem i 12 måneder og de 4 måneder jeg har kontrolleret har alle indholdt betydelig fejl (alle til E.ON fordel) alene i november er der over 200 kWt de ikke har tage med i refusion.
Jens_N_B
Jens_N_B Dec 6 '20
Jeg har ikke hørt om der skulle være lignende problemer med andre udbydere
NOELON
NOELON Dec 6 '20

Jeg har checket de sidste 4 måneder og det ser rigtig nok ud. Men det der er irriterende ved EON er at de har et max på 750 KwH og at man ikke kan se sit forbrug i real time på 'mine sider'. Jeg var idag inde for at checke forbrug for December - det kan man ikke. Jeg kan se alle månederne før. Dvs. man ikke kan se hvornår man rammer loftet.

KimT
KimT Dec 6 '20

Jeg har i de 4 år jeg har haft E.on ikke oplevet problemer.

@TSLA - så vidt jeg kunne se - sidste jeg tjekkede var den 7 dage bagud.

NOELON
NOELON Dec 6 '20

@KimT OK så checker jeg igen næste uge.

Jens_N_B
Jens_N_B Dec 6 '20

Hvis man ikke har en bimåler eller logger sine ladninger kan det være svært at finde fejlene. Har man adgang til at se ens strømforbrug pr. time hos ens el-udbyder kan man sammenligne data. Vær dog opmærksom på at der er en tidsforskel på ladningerne i e.on's oversigt.
Hos mig var det hele ladninger der manglede.
Eksempel: Jeg har opladet min bil 9. og 10. August men i refusionsoversigten fra e.on har de ingen ladninger registreret mellem den 8.og 11. August. De 2 ladninger er ej heller blevet efter konteret senere.

KimT
KimT Dec 6 '20

PS skal siges jeg har bimåler, så det som e.on oplyser, og det jeg selv aflæser passe når man trækker standby forbruget fra.

P85DK
P85DK Dec 7 '20
Citat fra TSLA

Jeg har checket de sidste 4 måneder og det ser rigtig nok ud. Men det der er irriterende ved EON er at de har et max på 750 KwH og at man ikke kan se sit forbrug i real time på 'mine sider'.

Enig - det er direkte ringe

Ice2EV
Ice2EV Dec 7 '20
Quote from KimT

PS skal siges jeg har bimåler, så det som e.on oplyser, og det jeg selv aflæser passe når man trækker standby forbruget fra.

Jeg er udmærket tilfreds med EON's lader og afregning. Har ikke udover da jeg opdagede efter 8 måneder at de ikke havde refunderet noget, ikke checket andet end overfladisk.

Men hvordan kan EON vide hvor meget dit ladetab er? Formoder da at din bimåler sidder forholdsvis tæt på laderen, så tabet må være rimeligt lille imellem måler og lader. 

Tabet ligger vel i varmeafsæt i kabel, batteri etc. Og i såfald er det vel gået igennem EON laderen og burde afregnes. Eller hvad? 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 7 '20
KimT
KimT Dec 7 '20

Standby forbrug (3G modem mm.) sider før måleren i boksen. Så der ryger så vidt jeg husker ca. 10kWh hver måned som jeg ikke får refunderet. Og den pære der sidder i boksen kan lyse en hel garage op ;-)