Har surfet lidt rundt i nogle bilvaske tråde her på forum. De er ikke så nye de tråde så måske er det nogle der sidenhen er faldet over vidunderproduktet...
Vores hvide M3 skal snart have første vask og har besluttet ikke at køre i alm vaskehal da den lokale CircleK har en "Gør-det-selv". Der er en teleskop agtig stang med børste og sæbepåførsel og en højtryksrenser. Jeg er ikke fan at at skulle bruge sæbebørsten direkte på lakken for den virker decideret beskidt (har også set folk har brugt den til at rengøre vinterfælge indvendig før de lægges væk).
Har testet Gør-det-selv hallen på vores forhåbentlig snart solgte Fiat GP T-jet. Hvis man kun sprøjter sæbe på uden at skrubbe og så derefter højtryksrenser så kan man tydelige se en tynd hinde af skidt/fedt når man efterfølgende tørrer den af. Ja så let skal det selvfølgelig ikke være...
Har forestillet mig at jeg, imens jeg venter på det bliver min tur til gør-det-selv, kunne spraye et vaskemiddel på hele bilen (en slags pre-wash der kunne begynde at opløse insekter og alskens møg). Så ind i vaskehal og højtryksspule det af. Efterfølgende aftøre bilen så blidt som muligt (mikrofiberklud eller bedre)?
Findes vidundermidlet (prewash-agtigt)?
Har allerede et par gode midler til fælgrens (typerne der skifter farve når skidt at ved at være opløst) så det er dækket ind. Desuden så er der jo af kendte årsager heller ikke meget bremsestøv på dem :)
Og JA jeg valgte at være nærig og ikke få en omgang Opticoat eller lignende. Jeg synes anmeldelserne var så blandede at det hældte mest til nej.
Og beklager min uvidenhed lige på dette område. Altid været ret skarp med tidl. køretøjer ift. serviceret (værsted eller skrue selv), men lige det med at vaske selv har jeg gjort mig mindre i. Jeg vil helst ikke hælde al den kemi i et afløb der ikke er beregnet til det (derfor gør-det-selv vasken. Jeg har heller ikke været ham der stod og polerede bilen så min viden med dette er indtil videre begrænset. Men lige pludselig så vokser interessen når det er en Tesla - har heller aldrig haft så ny en bil :)