Loading...
dk

Premium Connectivity | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
skyblue
skyblue Jun 5 '20

Vores 2g/3g forbindelse på bilen løb ud. Så vi kan ikke længere bruge spotify osv. 

Premium koster 100kr /måned. Det er en pæn  høj pris for noget man i princippet bare kan connecte med ens telefons shared internet wifi.

Hvad gør i andre?

Twinauto
Twinauto Jun 5 '20
Sælger bilen og køber en Tesla mef 1 år mere
Ice2EV
Ice2EV Jun 6 '20

Den eneste der i vores bil bruger spotify er vores store datter når hun er med.

Hun må nøjes med at sætte musik på via min connectede mobil.

Røde, orange streger på kortet eller satellit kort har jeg aldrig tidligere kigget på i forbindelse med kørsel. Har med undren set på røde streger i kort ved lyskryds, hvor jeg har holdt alene.

Savner det ikke.

Men overvejer hvis det bliver til en Køretur sydpå at tilkøbe det i den måned. Så kan det være navigatøren kan overskue rødestreger for motorvejskø.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jun 6 '20
baldur
baldur Jun 7 '20
Hvis jeg beholder bilen i 5-6 år giver det en udgift på 6000 kr. Andre betaler mere for nogle lidt anderledes fælge eller en anden farve. Det er småting i forhold til FSD eller acceleration boost. Selvfølgelig løber det alt sammen op, men jeg har valgt at betale og ikke tænke mere over det.
ElPeter
ElPeter Jun 7 '20
Hvornår begyndte Tesla at tidsbegrænsede connectivity? Min 2015 Model S kører glad videre med 3G adgang og jeg har da ikke bemærket nogen opkrævninger fra Tesla.
Forummets indlæg er redigeret af ElPeter Jun 7 '20
skyblue
skyblue Jun 7 '20

ElPeter, jeg tror det er Model 3 only. Det er en særordning for os fattigrøve :)

Vi bruger det til at høre radio på tunein. Min kone hører svenske radiokanaler og jeg hører Slay Radio (c64 musik). Man kan godt sætte det til wifi og vi har alligevel altid telefonen med, men det er rimelig bøvlet. Jeg forstår ikke hvorfor den ikke bare connecter med det samme bilen starter hvis den kan se telefonen anyway. Bugreport tror jeg :)

KimT
KimT Jun 7 '20

skyblue - i "gamle" dagen hoppede bilen på wifi, og blev der, også efter man var kørt. Det betød at når man kørte hjemmefra røg forbindelse, og den stod i et stykke tid og prøvede at finde wifi igen, med det resultat at der ingen forbindelse var til TuneIn/spotify.

Det blev så lavet om så den hoppede på 3G (slukkede wifi) når bilen blev sat i gear.

baldur
baldur Jun 7 '20
Det giver ikke mening at slukke wifi i biler uden premium connectivity. Derudover burde den have support for at hente internet via Bluetooth fra din telefon. Men så solgte de nok ikke mange premium connectivity pakker.
AgentP
AgentP Jun 8 '20

Vi betaler. Bruger Spotify, kort, trafik, TuneIn. Så der er god gavn af det.

Det er 1.200 kr om året for en bil til halve millioner. Det er til at overkomme.

Mercedes har det samme. Hvis du bruge de avancerede funktioner på skærmen efter 3 år, så hoster du op. Deres services er bare af en meget dårligere kvalitet.

voigt1
voigt1 Jun 8 '20

Betaler når den tid kommer om et halvt år - min bil skal være komplet. Så må det koste et eller andet - skal i hvert fald ikke sidde og rode med mobiltelefon og internetdeling. 

skyblue
skyblue Jun 9 '20

Gode pointer. men den burde nu bare hoppe automatisk på telefonens wifi. Den kan jo se den er der.

jramskov
jramskov Jun 9 '20

Vores er også udløbet og vi har indtil videre ikke betalt. Jeg tror vi ender med at betale på et tidspunkt, men tænkte jeg lige ville prøve at se hvordan det vil fungere for os uden. Der er ikke grund til at betale for noget man ikke bruger.

SuneH
SuneH Jun 9 '20

Vores er også stoppet med at virke i Model 3. Jeg bestiller det i aften. Savner Spotify og de røde streger mm. Bruger ALDRIG karaoke og alle de der spil mm. Jeg er enig med en der skrev herover, at ift specielle fælge eller andet, så er 5000-6000 over 5-6 år alligevel småpenge.

HrMogensen
HrMogensen Jun 21 '20
Da jeg for en måneds tid siden købte bilen af forrige ejer nævnte han at den lige havde været hos Tesla og fået skiftet den ene af ruderne på taget (ekstremt uheldigt stenslag under kørsel).
I samme omgang havde bilen fået seneste opdatering.
Han nævnte også at da bilen snart var er år så var Premium ved at udløbe og datoen havde talt ned. Men efter værkstedsbesøget så kunne han ikke længere se en dato? 

Da vi ejerskiftede bilen sammen og han samtidig lige tilbød mig at jeg samtidig kunne ansøge om Tesla ejerskifte (App adgang), så undrede vi os også over at bilen ved Tesla login fremstod som blå?... den er hvid og fremstår også som hvid i menuen i bilen.
Heller ikke her kunne vi lige se en dato for premium udløb?

Forleden dag tjekkede jeg lige at bilen stadig fremstod blå ved Tesla login. Alt andet matcher. Gravede videre i et par undermenuer og her står sørme “fri ubegrænset premium”.

Har sidenhen opdateret hjemme foran huset uden det gjorde forskel... krydser da fingre for at det fortsætter. Har screenshottet for at dokumentere at jeg har ubegrænset fri premium. Tages det pludselig fra mig får de en gang seriøs brok for jeg har da købt bilen med det ;) 
Bianco
Bianco Jun 21 '20

Var der ikke ubegrænset fri premium på nogle af de første model 3?

bskaarup
bskaarup Jun 21 '20
Quote from Bianco

awd/performance bestilt før 1/7-2018 havde det.

HrMogensen
HrMogensen Jun 21 '20
Quote from Bianco

Min er fra juni 2019.
MikaelH
MikaelH Jun 22 '20
Citat fra Bianco

Mig bekendt er alle Model 3 leveret til Europa kun med prøveperiode. Du skal endnu længere tilbage før at det var inkluderet i hele bilens levetid, og her blev der kun leveret biler i USA. 

voigt1
voigt1 Jun 22 '20

Min fra Dec. 19 har 1 år premium - Model 3 Performance. Ubegrænset har jeg aldrig hørt om.

MikaelH
MikaelH Jun 25 '20
Citat fra Windwards

Jeg kan huske Tesla sælgeren sagde at prisen ville blive omkring 800 kr i.forb. med min M3 bestilling. 800 kr virker mere rimelig.

Tesla meldte i sin tid ud at de regnede med $100 pr. år. Det er nok her de 800kr kommer fra, når du tager højde for dansk moms. Teslamedarbejderen har så ikke kunne tage højde for dansk (europæisk) prissætning.  

Sider: 1 2 »