Loading...
dk

Instrumentskærm (Cluster) foran rat i model S | Tesla Forum

Kk1
Kk1 Jun 8 '20

Min skærm i min P85D fra 2015 går i sort eller røgfarve jævnligt, op til 2 gange dagligt, som gør at hjeg er nødt til, at resette skærmen. Sker det inden start, kan bilen først starte efter reset (ca. 2 min) Tesla vil bare skifte skærmen for kr. 17.600,- Er der andre der har oplevet lignende? Når den virker, opfører den sig helt normalt.

Forummets indlæg er redigeret af Kk1 Jun 8 '20
Kiefer
Kiefer Jun 8 '20

Helt præcist hvilken skærm vil de skifte for 17.000?

Er det IC, den lille skærm, eller MCU den store skærm?

Normalt er det den store skærm (MCU) der går i sort og hvis det er den, så er det nok eMMC kredsen der er ved at være slidt op, er det den lille skærm, kan du finde en tilsvarende skærm på eBay til ikke ret mange penge og sætte den i. Så skal bilen blot have en "firmware re-deploy" så vil den lægge software på IC'en der passer med resten af bilen.

/Martin

Kk1
Kk1 Jun 8 '20

Tak Martin Ja det er den lille skærm foran rattet der vrøvler. Hvad søger man på på E bay,? og er det til at have med at gøre for en der ikke er mekaniker?

Kk1
Kk1 Jun 8 '20

Altså den du kalder IC

Kiefer
Kiefer Jun 8 '20

Søg på "instrument cluster" Men prøv og tag fat i Troels ved Autoskadestuen i Vejle, jeg mener han købte et nyt panel da han på et tidspunkt troede hans var gået i stykker. Det kan være de stadig har det liggende. 

At bygge det ud for en der ikke er mekaniker, det ville jeg nok ikke forsøge mig med, her ville jeg bruge et firma som enten Hinnerup Auto eller Autoskadestuen, de har begge gode erfaringer med at pille bilerne fra hinanden.

De par ekstra IC paneler jeg selv har liggende har jeg fået pillet så meget fra hinanden at de nok ikke er til at samle igen...

Kk1
Kk1 Aug 31 '20

Tak for info Kiefer.

ElPeter
ElPeter Aug 31 '20

@Kk1: Prøv at slå 'Energy Saving' fra under Power Management og se om det gør en forskel.

En af de senere opdateringer medførte at den lille skærm næsten altid er lang tid om at starte op fordi den bliver lukket helt ned i modsætning til tidligere.

Forummets indlæg er redigeret af ElPeter Aug 31 '20
Kk1
Kk1 Sep 1 '20
Citat fra ElPeter

@Kk1: Prøv at slå 'Energy Saving' fra under Power Management og se om det gør en forskel.

En af de senere opdateringer medførte at den lille skærm næsten altid er lang tid om at starte op fordi den bliver lukket helt ned i modsætning til tidligere.

Tak for tippet, det prøver jeg, og gir dig en tilbagemelding
Kk1
Kk1 Oct 19 '20

Hej ELPeter.

Det hjælper desværre ikke, og i øjeblikket er bilen 1 minut om at kunne starte og skærmen ca. 5 minutter om at vise displayet. Tror stadig ikke på at det er skærmen der fejler. Det må være noget andet. Nogen snakkede om en chip der sidder bag den store skærm.

P85DK
P85DK Oct 19 '20
Citat fra Kk1

Hej ELPeter.

Nogen snakkede om en chip der sidder bag den store skærm.

Det er den de mener når de taler om at skærmen fejler :-) Når folk taler om 'skærmen' så taler de ikke om displayet, men om hele enheden - MCU'en. I MCU'en sidder der en chip som fejler. Et symptom på at den er ved at gå helt er at MCU'en kan blive meget langsom, genstarte eller gå i sort.

Få Tesla til at lave et tjek på den. Hvis det er den lille skærm, så kan det være noget helt andet.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 19 '20
KimT
KimT Oct 19 '20

Og prisen på skift er sat ned til omkring 3.500,- - de skiftet kun selve Tegra kortet nu. Ikke hele skærmen.

Kk1
Kk1 Oct 20 '20
Citat fra P85DK
Citat fra Kk1

Hej ELPeter.

Nogen snakkede om en chip der sidder bag den store skærm.

Det er den de mener når de taler om at skærmen fejler :-) Når folk taler om 'skærmen' så taler de ikke om displayet, men om hele enheden - MCU'en. I MCU'en sidder der en chip som fejler. Et symptom på at den er ved at gå helt er at MCU'en kan blive meget langsom, genstarte eller gå i sort.

Få Tesla til at lave et tjek på den. Hvis det er den lille skærm, så kan det være noget helt andet.

Det er den lille skærm, men jeg tror simpelt hen ikke på at det er selve skærmen da den går i normal tilstand efter 5 min
Kk1
Kk1 Oct 20 '20
Citat fra KimT

Og prisen på skift er sat ned til omkring 3.500,- - de skiftet kun selve Tegra kortet nu. Ikke hele skærmen.

Så de skifter en chip el. Lign. I stedet for skærmen?
KimT
KimT Oct 20 '20

Tegra kortet er et "indstikskort" som bare er skruet fast på skærmen.

Det har i princippet været fuldstændig åndsvagt at de ind til nu har skiftet hele skærmen i stedet for bare at sende det lille tegra kort rundt i verden.

Kk1
Kk1 Oct 20 '20

Ok og det er det der så er problemet med den lille skærm? Har aldrig hørt om det.

Kristian70k
Kristian70k Oct 21 '20

Min lille skærm er gået i stykker.. eller som den deler sig fra højre mod venstre.. sådan fysisk.. har købt en ny som jeg sætter i.. tror den er brugt 20.000 km.. så den er som ny.. prisen er 1800 kr... 

Forummets indlæg er redigeret af Kristian70k Oct 21 '20
Kiefer
Kiefer Oct 22 '20

Der findes to generationer af IC, den nyerere generation har et lidt bedre billede.Men husk det kræver en  redeploy af firmwaren for at få den til at virke. 

Kk1
Kk1 Oct 22 '20

Ok tak.