Loading...
dk

Importere fra Tyskland | Tesla Forum

koden
koden Jun 11 '20

Er der noget afgift på teslaer importeret fra Tyskland?

Følger evt. afgift hvilket år bilen er fra.

D.v.s. fra 2015 og før ingen afgift ved import?

P85DK
P85DK Jun 11 '20

Afgiften ved import af brugt bil udregnes efter den vurderede aktuelle salgsværdi holdt op i mod nypris og hvor langt den kører på literen - i store træk. Der er så nogle fradrag på elbiler. Prøv SKAT's afgiftsberegner, den er ikke helt ved siden af.

koden
koden Jun 11 '20

jeg kender den.

Men er i tvivl om der er afgift på elbiler og fra hvornår.

P85DK
P85DK Jun 12 '20

Det er det den giver dig svar på. Lad mig give dig et eksempel, hvis du vil importere en Tesla Roadster i dag, så vil afgiften være ca. 70.000 kr. selvom den kun er solgt afgiftsfri fra ny i Danmark.

Boomle
Boomle Jun 12 '20

For at besvare dit spørgsmål - det er underordnet hvilket år bilen er produceret. Hvis du registrerer en bil i DK i 2020, så skal du betale registreringsafgift efter 2020 regler uanset alder. Du kan derfor ikke importere en 2015 bil afgiftsfrit, selvom reglerne var sådan i 2015. 

fmm1000
fmm1000 Jun 12 '20
Regn med 50.000 i afgift på en importeret ikke p_model fra 2015.
fmm1000
fmm1000 Jun 12 '20
Læg hertil 10.000 i diverse omkostninger. Tab på valuta, toldsyn, transport, evt overnatning, danske nummerplader, prøveplader osv. Groft sagt er der ikke den store gevinst, men udbuddet er meget større.
HrMogensen
HrMogensen Jun 13 '20
En anden vigtig faktor...

Vil din bank godkende et lån så du kan købe bil i udlandet?

Jeg havde ikke lige de 450.000,- kontakt og min egen bank godkendte ikke et lån hvis ikke bilen blev solgt i Danmark => Dvs. skulle være indregistreret i DK før at det kunne gå igennem.
Det blev for besværligt og ja det er ikke meget man sparer.
Fandt heldigvis drømmebilen som lettere brugt i den anden ende af DK.
koden
koden Jun 13 '20

Ok tak..

Skal ikke låne, så et problem mindre :-)

nicom
nicom Jun 18 '20
Hvis man skal betale afgift ved at importere en Tesla fra 2015 så skal man vel ligeså for refunderet afgift af ens ellers afgiftsfri Tesla hvis man vælger at eksportere sin 2015 model s . Såfremt at Skat skulle kræve afgift ved import men ikke refundere ved eksport . Hvis dette praktiseres mener jeg at det bør være et brud på EU regler.
P85DK
P85DK Jun 18 '20

Hold nu op - du kan og skal selvfølgelig ikke have refunderet noget som du ikke har betalt - hvad er din ekspertise indenfor EU afgiftsregler siden du mener dette burde være et brud på EU regler? Eller sagt på en anden måde du får faktisk refunderet al den registreringsafgift du har betalt - 0 kr.

Grunden til at du betaler afgift nu er fordi det er de til enhver tid gældende regler der gælder når du importerer, det kan da ikke være svært at forstå.

Hvis du vil sikre dig at følge afgiftsreglerne i takt med at de ændres, så skal du vælge flex leasing, meeeen det kan nok ikke betale sig.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jun 18 '20
MartinPedersen
MartinPedersen Jun 18 '20
Du kan aldrig få mere i afgiftsrefusion end der er betalt i registreringsafgift. F.eks. hvis man har en sjælden bil, som er blevet meget værd.
nicom
nicom Jun 18 '20
Noget med arbejdskraft fri bevægelighed der gør afgiften for importeret bil er den samme som den eksporteret bil
MOS
MOS Jun 18 '20

Har arbejdskraftens bevægelighed da nogensinde været fri?? Måske er noget gået hen over hovedet på mig, men jeg har altid bare opfattet det som en tom floskel.

nicom
nicom Jun 18 '20
Jeg fandt på skats hjemmeside vurdering på en p85d og p90dl .begge fra 2015. Vurdering er fra henholdsvis 2019&2020. Afgift er 0kr for begge og bemærkning " fritaget". Jeg svært ved at forestille mig at man skal betale afgift på en elbil fra 2015 eller før.
T3S7A
T3S7A Jun 18 '20
Citat fra nicom Jeg fandt på skats hjemmeside vurdering på en p85d og p90dl .begge fra 2015. Vurdering er fra henholdsvis 2019&2020. Afgift er 0kr for begge og bemærkning " fritaget". Jeg svært ved at forestille mig at man skal betale afgift på en elbil fra 2015 eller før.

Så køb du blot sådan en, så finder du ud af der er afgift på. Du kan da bare bruger den online beregner. 

Lad dog være med at skrive noget man intet aner om, du kunne jo risikere at nogle købte pga dit indlæg, og efterfølgende skulle betale 4-70000kr i afgift, så ville de aldrig have købt.  

nicom
nicom Jun 18 '20
Online beregnere fortæller mig at min P85d der har gået 230000km. jeg kan modtage eksportgodtgørelse på 63951 kr hvis jeg eksportere min bil.. jeg tvivler.
MartinPedersen
MartinPedersen Jun 18 '20
Der stod også et sted, at beregneren ikke kunne bruges til elbiler...
P85DK
P85DK Jun 19 '20

@nicom - jeg synes du roder lidt rundt i det. Nu ved vi jo heller ikke hvilke tal du indtaster, men hvis du indtaster korrekte tal og specifikationer på en import bil, så vil den ret præcist fortælle dig hvad din afgift vil blive ved import - også elbiler.

Men du har jo et par forsøgt du skal lave som vi glæder os til at høre resultatet af. Du skal først eksportere din bil og så importere den igen :-) Hvis din tolkning holder, så står du med et minus på 15% af afgiften på bilen. Hvis din tolkning ikke holder så står du med et minus på den fulde afgift.