Loading...
dk

Car may not restart | Tesla Forum

larsenjan
larsenjan Jun 21 '20
Jeg fin denne fejlmeddelse i går

Car needs service
Car may not restart

, forsvandt af sig selv efter ca 5 min.
Nogen der ved hvad det kunne være. S85D
MOS
MOS Jun 21 '20

Lyder mærkeligt. Aner ikke hvad det kan være. Men tilstrækkeligt bekymrende til, at jeg ville kontakte Tesla og høre, hvad det er for noget. Husk at notere dato og tidspunkt for fejlen, så Tesla kan gå ind og finde den i loggen.

Noogi
Noogi Jun 21 '20

Det kan muligvis skyldes 12V batteriet. Car needs service er kendt men synes også jeg har set car may not restart blandt de mange fejlmeddelelser der pludseligt opstår når bilen brokker sig over 12V batteriet.

P85DK
P85DK Jan 9 '21

I torsdags da jeg skulle til at parkere for at gå ud og handle, siger bilen 'Vehicle may not restart' og jeg tænker at jeg heller må køre den hjem og tage en anden bil, da jeg ikke gider have en død bil ved et supermarked.

Da jeg går ud for at køre den fredag er den helt død, intet starter op. Jeg ringer til Tesla som siger at det højst sandsynligt er det store batteri og den skal ind til service. Da den er helt død, så kan den heller ikke komme i tow mode og det er umuligt at sætte den på dollies, da vores indkørsel er granitskærv og der kan ikke komme en autohjælp ind - herligt.

Så nu har jeg haft lader på 12V batteriet hele natten og håbet på at det hele bare var 12V batteriets skyld. Jeg kom ind i bilen i dag, skærmene startede op og som det første satte jeg den i tow mode. Bilen vil ikke starte og den siger 'car needs service', 'Electrical system power reduced - Vehicle may shut down unexpectedly'. Jeg kan ikke lave reset på hverken den store eller lille skærm.

Umiddelbart tænker jeg det stadig har noget med 12V batteriet at gøre, måske laderen til 12V batteriet? Den har dog ikke givet nogle 12V fejl meddelser.

 

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 9 '21
CanEl
CanEl Jan 9 '21

det lyder som det store batteri.
hvis der er fejl på en cellegruppe i 400V batteriet, holder den op med at lade på 12V batteriet, og efter tid, så lukker kontakter i 400V batteriet ned, og vil ikke tænde det før du har ladet 12V op igen.
så det giver mening

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 9 '21
Det er med sikkerhed det store batteri der skal skiftes. Har været der selv, men holdte uheldigvis nede midt i Tyskland så heldigt er den holder hjemme. Øv!
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 9 '21
P85DK
P85DK Jan 9 '21

@canel - ok, det giver mening. Men mener du så også at et fuldt opladt 12v batteri kan få 400v batteriet til at åbne kontakterne igen, så den kan køre med reduceret kraft?

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 10 '21
Min skrev det samme og tesla troede i første omgang at det måske kunne være 12 volt bat. Den var gal med indtil de fik den ind. Tror desværre det er en bytter :-(
P85DK
P85DK Jan 10 '21

Jeg har det helt fint med at den nok skal have et nyt batteri, jeg havde mere håbet på at der var en let måde flytte den på, da den står dumt i forhold til de andre biler og i forhold til autohjælpen, og den skal skubbes lidt op ad bakke :-)

Jeg regner selvfølgelig med at de sætter deres endnu ikke annonceret 125 kW batteri i bilen ved en fejl

CanEl
CanEl Jan 10 '21


 

Citat fra P85DK

@canel - ok, det giver mening. Men mener du så også at et fuldt opladt 12v batteri kan få 400v batteriet til at åbne kontakterne igen, så den kan køre med reduceret kraft?

efter fejlmelding, fyldte jeg 12V batteriet op, og kørte ned i byen dagen efter, og troede at det var ok.
jeg formodede at det var 12V ladekreds der var defekt.
men dagen efter igen fejlmelding og død bil. så ville tesla hente den, da jeg ikke turde køre til århus.
fyldte 12V op igen så de kunne flytte bilen, hvilket de var glade for. 
det viste sig at det var BMS print på en af cellegrupperne, der var defekt, så batteriet blev byttet.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Jan 10 '21
P85DK
P85DK Jan 10 '21

Jeg prøver at oplade 12V batteriet igen. Det er helt fladt igen. Det tager godt nok lidt tid at få det ladet op. Tog du også nosecone af og satte opladeren på de to terminaler der?

CanEl
CanEl Jan 10 '21

ja, det er de beregnet til.

cth
cth Jan 10 '21

Hvor sidder det batteri og kan man i dag få en "so wird es gemacht" for en tesla? :-)

 

Eller er der kun de her som sikekrt også er brugbare:

 

https://www.tesla.com/da_DK/support/do-it-yourself-guides

CanEl
CanEl Jan 10 '21

hvis det er en RWD sidder 12V batteriet gemt bagved vinduesvisker motor, og ventilationsfilter. skiftetid er 1,5-2 timer
hvis det er en AWD sidder 12V batteriet over foraxlen. skiftetid er 0,5 time

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Jan 10 '21
P85DK
P85DK Jan 11 '21

12V stadig ikke fuldt opladt, men en 12V lader fjerner vampire drain, det store batteri holder sine 74% fint

P85DK
P85DK Jan 11 '21

Fantastisk, jeg har rekvireret en autotransporter fra Dansk Autohjælp og efter 1 time, så kommer der en vogn der kun må have 2t på ladet, men som mener at han kan få den i gang med 12V booster, blot for at konstatere at den ikke vil køre selvom der er 12V på - nøjagtigt som jeg sagde til dem i telefonen da jeg rekvirerede transporten - så nu venter jeg på næste vogn skal komme.

MOS
MOS Jan 11 '21

@P85DK

Doh! Nogle gange kræver livet bare ekstra store mængder tålmodighed og overbærenhed. Held & lykke.

P85DK
P85DK Jan 11 '21

Jep, den er så lige blevet hentet og chaufføren fik da lige ridset højre forfælg godt og grundigt da han skulle have den op på ladet. Ikke en ridse på nogle af dem i forvejen, så det var sku' lidt kedeligt ...

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 11 '21
P85DK
P85DK Jan 15 '21

Stadig ingen diagnose fra Tesla. De kvitterede for bilen mandag eftermiddag og jeg godkendte diagnose omkostningerne med det samme, men jeg tvivler de har kigget på den endnu. Jeg vil forvente at de prioriterer biler der ikke kan køre og i det mindste får lavet en diagnose.

P85DK
P85DK Jan 19 '21

Jeg synes kommunikationen i forbindelse service/rep er blevet decideret dårlig. Fint at man kan se i app'en og at der er et sags-specifikt mobilnummer man kan SMS'e på, men hvis de ikke svarer så hjælper det jo lige meget.

App'en siger at bilen er klar til afhentning d. 25. jan kl. 15.00, men jeg har stadig ikke fået at vide hvad der er galt med bilen, hvorvidt det er garanti eller ej, eller blevet tilbudt en lånebil hvis det er under garanti - og det er ikke fordi jeg ikke har spurgt på det tildelte mobilnummer!

Sider: 1 2 3 4 5 6 »