Loading...
dk

Ny model S kontra gl model S | Tesla Forum

TBElvogn
TBElvogn Nov 9 '14
Er der nogen der ved om gl model S 2014 (alså sådan en jeg har) kan/ bliver opdateret til samme topfart 225 kmt som en nybestildt)

Ikke fordi jeg mangler det.. Men er det muligt software messigt?? Eller er det driveunit der gør den nye hurtigere??
TBElvogn
TBElvogn Nov 9 '14
Optræk 5,6 sek. Er det samme på begge... Ps det er en almindelig model s85
Hookmaker
Hookmaker Nov 9 '14

Den kan trække 207 km/t - det er alt rigeligt....;-)

KS
KS Nov 9 '14
Husk at hvis hastigheden fordobles skal man bruge 8!! Gange så meget energi for at holde fremdrift i bilen. Så med 225 kmt er det altså rigtigt meget strøm der suges - og der er måske ikke nok til at holde farten på 225 hele tiden til næste sc'er. Jeg har forsøgt - med 213 iver en lang distance så suges batteriet rigtigt hurtigt!! Så selvom den kan køre det, er det nok ikke brugbart i praksis med mindre SC ligger med meget kort mellemrum, og så går tiden bare med at vente der, hvilket jo også er meget hyggeligt...
Kristian70k
Kristian70k Dec 11 '14

og det kan ikke betale sig.. du vinder jo intet når fremdriften bremses af opladninger.. så er det da bedre at tilpasse farten efter distancen.. plus risikoen er så meget større for uheld.. 130-140 er vel farten der er bedst hvis SUC ligger med 270 km mellemrum?

Niels
Niels Dec 11 '14

jeps hastighed mellem 110-140 skulle være the sweet spot til langfart. Om man skal køre 110 eller 140 afgøres af afstand til næste mål/SuC. Kan man nå den med 140 er det bedst, og ellers ned på en hastighed (110) som passer med målet.

det gælder så kun hvis man skal langt, skal man f.eks kun køre 100 km fra a til b, så vil 200 kmt jo være det hurtigste :)

Kiefer
Kiefer Dec 11 '14

Jeg tror ikke på at du kan nå en SuC med 140 km/t hvor der er en afstand på 270 i mellem de to SuC. Mit forsøg på at køre fra Kørge til Middelfart med en pæn hastighed, der havde jeg ikke andet end 34km typical tilbage på tanken efter at have kørt de 170km der er i mellem de to SuC'ere. Havde jeg haft ladet bilen mere op end de 322km typical jeg havde inden afgang fra Middelfart kunne jeg måske have nået lidt over 200km. Men bestemt ikke 270 med en snitfart på 135-140km/t

/Martin

KS
KS Dec 11 '14

@Kiefer, jeg har taget samme tur, men med fuld ladning i Middelfart, og mindre end 30 km typical tilbage i Køge - endda flere gange. Og pedalen var ikke helt i bund, så jeg giver dig helt ret. Men med en fuld ladning, 140 km/t - godt vejr, tørre veje og 19" dæk, så kan man måske lige nå 270 km, men i vintervejr, og på vinterdæk, så klart nej..

Hookmaker
Hookmaker Dec 11 '14
Jo kiefer, det kan du sagtens men ganske sikkert ikke på våd vej eller i vinterføre. Jeg kører normalt fra Gentofte til Middelfart med noget over grænsen og bruger 50 kWh, så er der mindst 100 km tilbage på tanken.
Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Dec 11 '14
Kiefer
Kiefer Dec 12 '14

Hookmaker: De sidste dage hvor jeg normalt kører ruten Århus <-> Ålborg, en tur på 225km været nød til at, holde ind på SuC i Randers for at kunne være sikker på at kune nå hele vejen hjem. Nu er der heldigvis ikke ret langt fra SuC i Randers, til hvor jeg bor (ca. 25km). Så en "tankning" har ikke været på mere end 4-8 minutter ad gangen, bare lige nok til turen hjem.

I sommer da jeg kørte samme tur kunne jeg snildt have en 80-100km typical i batteriet når turen var overstået, så der tror jeg godt jeg kunne have nået en strækning på 270 km selv med motorvejshastighed på 125-135km/t uden problemer.

/Martin

MDamm
MDamm Dec 12 '14
@TBEIvogn, hvis du spørger Tesla om der findes en autobahnpakke, så vil jeg også gerne vide det...
Claus8930
Claus8930 Dec 12 '14

Kunne også være sjovt at få fjernet begrænsningen på P85D modellen.

Men trods mange HK må det være motorens omdrejningstal som er begrænsningen eller???