Artikel på Ingeniøren - men bag møntmur:
Link: Roaming-forhandling mellem Clever og E.ON brudt sammen: Elbilejere er de store tabere
Er der nogle, der har flere detaljer?
Artikel på Ingeniøren - men bag møntmur:
Link: Roaming-forhandling mellem Clever og E.ON brudt sammen: Elbilejere er de store tabere
Er der nogle, der har flere detaljer?
Emnet var allerede oprettet, der er lidt flere info der:Artikel på Ingeniøren - men bag møntmur:
Link: Roaming-forhandling mellem Clever og E.ON brudt sammen: Elbilejere er de store tabere
Er der nogle, der har flere detaljer?
Det overså jeg. Jeg var ellers nogle dage tilbage, for at se om tilsvarende emne var oprettet.
Beklager. :-)
Nu ser det ud som der er blevet en form for enighed (eller accept?) imellem Eon og Clever, så Eon-kunder kan benytte Clevers ladenetværk, men ikke umiddelbart omvendt:
https://energiwatch.dk/Energinyt/Cleantech/article12264317.ece
Jeg har ikke adgang til artiklen, men det lyder som om det bliver på Clevers almindelige roamingvilkår, altså 6 kr/kWh.
selsoe: Det må være billigst at man skaffer en Clever Key RFID brik. Med den kan man lade for kun 2 kr pr kWh, når man gæster en Clever stander uden at have et abonnement. Så hvis du har en arbejdsgiver, der har en Clever Key ordning, så få bestilt en brik der. Den trækker forbruget over din egen konto.
selsoe: Det må være billigst at man skaffer en Clever Key RFID brik. Med den kan man lade for kun 2 kr pr kWh, når man gæster en Clever stander uden at have et abonnement. Så hvis du har en arbejdsgiver, der har en Clever Key ordning, så få bestilt en brik der. Den trækker forbruget over din egen konto.
Den pris gælder kun for firmabiler i det firma jeg arbejder. For os andre er det kr. 2,85. Desuden gælder "Produktet giver ikke adgang til følgende: Opladning på oplader med en kapacitet over 50 kW" https://web2018-admin.clever.dk/formularer/clever-go-work/
Nu befinder vi os på Rømø..... Det er virkelig det mørke Jylland ift. opladning. Huset vi bor i har ingen jord, så opladning er ikke muligt - der er for øvrigt heller ikke lige en stikkontakt i nærheden jeg ville turde sætte en lader til.
Så nærmeste lader er Ribe; Lidl har en gratis stående, men den virkede ikke, men den ville nok også have været optaget da der var en anden hvid Tesla der lige kørte fra P-pladsen da vi kom. Overfor hos Føtex har Clever en lader stående. Der hold en e-tron og ladede via CCS, så Type2 var heldigvis ledig. Men 30 sek. efter jeg var stået ud af bilen kommer anden Tesla kørende. De havde samme problem med manglende lademuligheder i det sommerhus de havde. Men nu havde jeg jo lige optaget pladsen, og havde til hensigt at holder der min. 4timer.
Men hold nu op - fordi man ikke er medlem af clever "klubben" blev priser 6,67kr/kWh dvs. 200kr for de 30kWh vi nåede at få (med det aktuelle forbrug på 147w/km svare det til 1kr/km)
Næste lade mulighed vi har er på færgen til Sild - det skulle være en eon lader, men om vore all-inclusive gælder for den ved jeg ikke endnu, ellers bliver det nok heller ikke billigt for de vel max. 7kWh man kan nå at lade på turen.......
Opladning foregik via Sperto’s Plugsurfing brik, men kunne vel have brugt min eon istedet