Loading...
dk

Roaming-forhandling mellem Clever og E.ON brudt sammen | Tesla Forum

AgentP
AgentP Jun 22

Artikel på Ingeniøren - men bag møntmur:

Link: Roaming-forhandling mellem Clever og E.ON brudt sammen: Elbilejere er de store tabere

Er der nogle, der har flere detaljer?

Forummets indlæg er redigeret af AgentP Jun 22
Johannelund
Johannelund Jun 22
Hvorfor skulle de samarbejde når vores politikker giver den mulighed for at købe strøm til procesafgift, nej fuld elafgift hvis de ikke laver en rimelig roaming aftale med en merpris på max 2 kr, og det gælder også Tesla, så vil konkurrencen få dem til at samarbejde, hvor svært kan det være, for uduelige politikere
CaptainChaos
CaptainChaos Jun 22
Citat fra AgentP

Artikel på Ingeniøren - men bag møntmur:

Link: Roaming-forhandling mellem Clever og E.ON brudt sammen: Elbilejere er de store tabere

Er der nogle, der har flere detaljer?

Emnet var allerede oprettet, der er lidt flere info der:
AgentP
AgentP Jun 23

Det overså jeg. Jeg var ellers nogle dage tilbage, for at se om tilsvarende emne var oprettet.

Beklager. :-) 

selsoe
selsoe Jul 3

Nu ser det ud som der er blevet en form for enighed (eller accept?) imellem Eon og Clever, så Eon-kunder kan benytte Clevers ladenetværk, men ikke umiddelbart omvendt:

https://energiwatch.dk/Energinyt/Cleantech/article12264317.ece

Jeg har ikke adgang til artiklen, men det lyder som om det bliver på Clevers almindelige roamingvilkår, altså 6 kr/kWh.

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Jul 3
HrMogensen
HrMogensen Jul 3
Tror man skal være ekstra glad for at have købt en bil med relativt lang rækkevidde så man let kan undgå de høje priser!
BKC
BKC Jul 3
Gad godt at vide, om det er eon der har blokkeret for en roaming aftale med uacceptable vilkår. Noget kunne jo tyde på dette. 

Er det nogen der kender detaljerne for sammenbruddet af forhandlingerne mellem CLEVER og eon?

6kr/kWh for eon kunder på CLEVER er selvfølgelig heller ikke optimalt. Det burde være gratis (for abonnementer med ubegrænset opladning) eller med et mindre roaming/administrations gebyr på maks. 2-3 kr./kWh. 
DeaconWP
DeaconWP Jul 3

selsoe: Det må være billigst at man skaffer en Clever Key RFID brik. Med den kan man lade for kun 2 kr pr kWh, når man gæster en Clever stander uden at have et abonnement. Så hvis du har en arbejdsgiver, der har en Clever Key ordning, så få bestilt en brik der. Den trækker forbruget over din egen konto.

bskaarup
bskaarup Jul 3
Citat fra DeaconWP

selsoe: Det må være billigst at man skaffer en Clever Key RFID brik. Med den kan man lade for kun 2 kr pr kWh, når man gæster en Clever stander uden at have et abonnement. Så hvis du har en arbejdsgiver, der har en Clever Key ordning, så få bestilt en brik der. Den trækker forbruget over din egen konto.

Den pris gælder kun for firmabiler i det firma jeg arbejder. For os andre er det kr. 2,85. Desuden gælder "Produktet giver ikke adgang til følgende: Opladning på oplader med en kapacitet over 50 kW" https://web2018-admin.clever.dk/formularer/clever-go-work/

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Jul 3
KimT
KimT Jul 20

Nu befinder vi os på Rømø..... Det er virkelig det mørke Jylland ift. opladning. Huset vi bor i har ingen jord, så opladning er ikke muligt - der er for øvrigt heller ikke lige en stikkontakt i nærheden jeg ville turde sætte en lader til.

Så nærmeste lader er Ribe; Lidl har en gratis stående, men den virkede ikke, men den ville nok også have været optaget da der var en anden hvid Tesla der lige kørte fra P-pladsen da vi kom. Overfor hos Føtex har Clever en lader stående. Der hold en e-tron og ladede via CCS, så Type2 var heldigvis ledig. Men 30 sek. efter jeg var stået ud af bilen kommer anden Tesla kørende. De havde samme problem med manglende lademuligheder i det sommerhus de havde. Men nu havde jeg jo lige optaget pladsen, og havde til hensigt at holder der min. 4timer.

Men hold nu op - fordi man ikke er medlem af clever "klubben" blev priser 6,67kr/kWh dvs. 200kr for de 30kWh vi nåede at få (med det aktuelle forbrug på 147w/km svare det til 1kr/km)

Næste lade mulighed vi har er på færgen til Sild - det skulle være en eon lader, men om vore all-inclusive gælder for den ved jeg ikke endnu, ellers bliver det nok heller ikke billigt for de vel max. 7kWh man kan nå at lade på turen.......

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jul 20
selsoe
selsoe Jul 20
Jeg har også netop været på Rømø, også via Ribe. Og ja, det er helt død zone hvad ladere angår. Jeg brugte også laderen ved Føtex, men havde Eins kortet med, så det var helt billigt faktisk (2 kr/kWh).

På Rømø er der intet, men til gengæld er der campingpladser, så hvis du har en i nærheden kan du høre dem om du må købe strøm fra et af deres camping udtag. Der er 16A stik så langt øjet rækker. Godt nok kun én fase, men det giver lidt hvis den står natten over.
KimT
KimT Jul 20

Opladning foregik via Sperto’s Plugsurfing brik, men kunne vel have brugt min eon istedet

x181194
x181194 Oct 15
Så forsvandt clever standerne i hvertfald fra Eins appen...
koden
koden Oct 15

6 kr. Hvilken planet kommer de fra hos Clever?