Loading...
dk

Hvilken Tesla S | Tesla Forum

rossoneris
rossoneris Aug 12

Ja, så kommer der lige lidt nyt fra mig.Skal lige siges ingen af nedestående er til salg officiel på bilbasen eller lign

Har PT et en mulighed for at købe en raven long range 2019 med 25,000km til ca. 700,000,-kr inkl. fsd og alt der bimler og bamler

Alternativ kan jeg vælge en standard Range årgang 2020 til 650,000,-kr med blot 5000km

Som sådan har jeg ikke brug for long range tænker jeg, kører sjældent lange ture, men long range er vel long range. Tænker så hvor stor forskel der reelt er mellem de 2 ud over FSD, som jeg egentlig heller ikke brug for og aldrig ville købe selv i en ny bil. 

Så ved ikke hvad input der er - er klar på alle indspark :)

Ice2EV
Ice2EV Aug 12

Tror jeg nappede en LR. 

I 98% af tilfældene var en SR rigeligt. Men Range er bare King, no matter what.

MOS
MOS Aug 13

Jeg ville også snuppe LR, da jeg synes, den virker som det bedste tilbud. Men jeg er jo heller ikke dig og har sikkert andre prioriteter, ønsker og behov.

Hvis du ikke har brug for rækkevidden og aldrig selv ville købe FSD i en ny bil, så tænker jeg, at du måske kunne finde bedre og billigere tilbud, der opfylder dine behov.

PeterE
PeterE Aug 13

Enig, jeg ville 100% købe den lidt dyrere LR - eller en helt anden. Tesla har jo ikke længere en 2020 SR til salg - kun LR eller Performance. Og de er vist begge med 100 Kwh batteri?

Dvs at du for 50,000 får både FSD, og fremtidig FSD hardware opgraderinger, og du får et 100 Kwh batteri isteder for 75 Kwh. Det er rigelig pengene værd. Men husk at en helt ny LR koster 721 hvis du kan leve med hvid og uden FSD. Jeg vil nok forhandle lidt hårdere på dem eller købe en helt tredie...

fmm1000
fmm1000 Aug 15
Prut lidt og køb LRen. Hvis du tænker at sælge den igen er den laaaaaangt nemmere at komme af med pga stort batteri og FSD. Det store batteri gør også, at du kan lave meget mindre degradering end med SR. Batteri bør holdes mellem 20 og 80 pct og helst omkring 50 pct. Det vil være meget nemmere med LR.
fmm1000
fmm1000 Aug 15
Prut lidt og køb LRen. Hvis du tænker at sælge den igen er den laaaaaangt nemmere at komme af med pga stort batteri og FSD. Det store batteri gør også, at du kan lave meget mindre degradering end med SR. Batteri bør holdes mellem 20 og 80 pct og helst omkring 50 pct. Det vil være meget nemmere med LR.
rossoneris
rossoneris Sep 15

Sådan rent teknologisk er der så forskel på en Model S standard range (raven) og så en model S long range (raven). Ja batteriet er forskel, men er der ellers de åbenlyse forskelle ?

Nu ved jeg godt der ofte bliver snakket afstand og der ikke findes noget endelig facit. Men en standard range model S hvad kan den kører ved bl.a kørsel almindelig vejr og man holder sig omkring fartgrænsen. Kunne godt tænke mig at høre hvis nogen havde en model s standard omkring erfaringer.

Ja Long Range er sikkert et større batteri, men syntes men betaler relativ meget for relativ lidt mere ydelse som jeg meget meget sjældent for brug for

PeterE
PeterE Sep 15

Bedste bud herfra, der et kun batteriet til forskel hvis det er 2 raven modeller fra samme årgang. Største forskel vil nok være i tilvalg, fx AP - og om den ene har 21" hjul. Ellers er de ens. Og du skal op i performance modeller hvis du skal have carbon interiør, spoiler bagpå og røde bremsekalibrer.  

Vælg det almindelige batteri, hvis det dækker dit behov. Og regn med at du kører ca 4 km per KwH hvis du kører lidt over fartgrænserne, og at du kommer nærmere på 5 km per KwH hvis du kører pænt. Du kan komme højere om, men så skal du øve dig på det - og ligge bagved lastbiler og andre som hjælper dig imod vindmodstanden.  

Og få så købt en bil. Eller vent til Battery Day og se hvad der sker der... :)

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Sep 15
rossoneris
rossoneris Sep 15

Dvs en 4kwh rækker til ca. 300km på det batteri ved almindelig kørsel. Snakker vi så motorvej ved 110/130 så er det vel snart kun 200?

Jeg afventer uanset battery day - hvad der sker omkring priser og måske nye batterier der kommer, for så kan brugt markedet måske komme ned på mere normal niveau end idag, hvor man mister intet i værdi.Syntes det er lidt af et spring til long range uden det som sådan er kæmpe forskel i range, som jeg kan læse mig.

Performance model og fælge osv går jeg ikke så meget op i. Har aldrig helt forstået folk går så meget op i fælge, da bilen jo ikke kører bedre af den grund uanset fælge og man jo sidder inde i bilen og end ikke kan se dem :) Men er så overhovedet heller ikke nogen bil nørd som mange tesla ejere sikkert er. Jeg kan som sagt bare lide idéen og teknologien bag. 

Forummets indlæg er redigeret af rossoneris Sep 15
koden
koden Sep 15
Citat fra rossoneris

Dvs en 4kwh rækker til ca. 300km på det batteri ved almindelig kørsel. Snakker vi så motorvej ved 110/130 så er det vel snart kun 200?

Jeg afventer uanset battery day - hvad der sker omkring priser og måske nye batterier der kommer, for så kan brugt markedet måske komme ned på mere normal niveau end idag, hvor man mister intet i værdi.Syntes det er lidt af et spring til long range uden det som sådan er kæmpe forskel i range, som jeg kan læse mig.

Performance model og fælge osv går jeg ikke så meget op i. Har aldrig helt forstået folk går så meget op i fælge, da bilen jo ikke kører bedre af den grund uanset fælge og man jo sidder inde i bilen og end ikke kan se dem :) Men er så overhovedet heller ikke nogen bil nørd som mange tesla ejere sikkert er. Jeg kan som sagt bare lide idéen og teknologien bag. 

-------------------------------------

Endelig en der har samme fælg holdning som jeg selv :-)

KimT
KimT Sep 15

Forbruget på vores 70D svinger med årstiden. Fra 265wh/km i snit en tilfældig februar til 165wh/km i snit en tilfældig september

Kiefer
Kiefer Sep 16

Vores Model S kan køre lige godt 270 km på en opladning ved 135km/t, Hvilket vil sige et snit på ca. 250wh/km (4km/kWh)

Da vi fik den i sin tid kunne vi køre 305 km ved 135km/t på motorvej. 

Fælge er 19 om vinteren og 21 om sommeren, så forbruget er ca. det samme sommer/vinter.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Sep 16
@martin. Det indikerer et batteritab på ca. 10%. Det lyder umiddelbart højt. Hvor langt har den kørt?
Kiefer
Kiefer Sep 16

Jeg runder snart de 200.000km i bilen. 

Men det passer nok meget godt med de 10%:

PeterE
PeterE Sep 17
Citat fra rossoneris

Jeg synes at du tager fejl ift brugtmarkedet, der er mange gode bud på en brugt S - og de fleste har en rimeligt godt forhold til værdien af deres brugte bil. Battery Day ville jeg også afvente hvis jeg var ved at købe nu bil, men jeg tror ikke at du får noget ud af at vente hvis du vil købe brugt. De brugte el-biler du ser på fx bilbasen.dk eller lign er alle købt med begrænset afgift, og den er derfor 'kun' slid/km og nyere modeller der presser prisen på dem. 

Hvis du forventer et røverkøb på en næsten ny, brugt bil, så kommer det ikke til at ske - hverken med en S eller en anden bil. 

Kiefer
Kiefer Sep 17

Pas nu på med at forvente for meget af en Tesla udmelding. 

P85DK
P85DK Sep 17
Citat fra rossoneris

Jeg afventer uanset battery day - hvad der sker omkring priser og måske nye batterier der kommer.

Den ene efter den anden mest fantastiske udmelding omkring ny batteriteknologi har der været mange i løbet af årene. Alle har været meget tidligt ude og ikke rigtigt noget der har påvirket noget.

Den store udvikling der har været i kapacitet og pris over bare de seneste 5 år er sket lidt efter lidt og er blevet implementeret løbende af diverse fabrikanter - sådan vil det nok også være fremover.

Så forvent store armbevægelser, lys, musik og en hurtig et eller andet som folk får lov at prøve, men forvent ikke at det har en indvirkning på din eller andres hverdag inden for den nærmeste tid :-)

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Sep 17
koden
koden Sep 18
Citat fra MOS
Citat fra koden
Min 90D har 420 km efter en fuld opladning.
Jeg har aldrig lykkes at køre 420 km.
Til gengæld er det lykkedes at få de 420 til at række til 250 reelle km :-)

Kører du altid med en fyldt hestetrailer eller kører du bare aldrig under 160 km/h?

Jeg har en 85D og den ligger typisk på 140 Wh/km om sommeren ved blandet kørsel, hvilket svarer til ca. 550 km på en fuld opladning eller 600 km, hvis jeg kører rigtig pænt. Hurtig motorvejskørsel, så er den nok nede på 400 km.

Men 250 km i en 90D?! Det svarer vel til et forbrug på den anden side af 300 Wh/km. Jeg har aldrig været så højt oppe. Ikke engang i snestorm og modvind.

-----------------------------------

250 km var helt ekstreme forhold en vinter.
Som en anden skriver herinde så kører hans typisk 300 km på en opladning. 
Min 90D ligger typisk på 300-350.
Jeg kører ikke økonomi kørsel overhovedet og kører nok lidt stærkt på motoerveje.
rossoneris
rossoneris Sep 18

Nu er det begrænset hvad der har været af Raven modeller til salg, men de her været enkelte standard og long range, som pris mæssigt har lagt meget højt. Men igen - de er jo solgt, så nogen må jo bide på krogen, fremfor at give lidt mere og få en ny bil

Kører jeg ud over kantstenen fra forhandleren med en model S til 720,000 og sælger den dagen efter kan jeg vel få 700,000 får den. En normal bil ville du vel kunne få 630,000 for - men sådan er markedet nu engang

Men en raven med 100kwh battery vil jo så kunne kører ca. 400mm - og 500km hvis man virkelig kører ordentlig. Det kan jeg bruge til noget til mit behov

Forummets indlæg er redigeret af rossoneris Sep 18
Ice2EV
Ice2EV Sep 18

@rossoneris. Du skal være ualmindelig dygtig, hvis du lige finder den sidste i...t til at købe din brugte 720.000 kr's bil, hvor lidt brugt den end er, til 700k.

Hvis du kan det, så vil jeg gerne betale dig 10.000 i kommision på at sælge vores brugte model 3. Så skal jeg nemlig have en ny med krog.

Hvis der er nogen der har bidt på en brugt 720kkr's vogn for 700k, så har der været tilkøb af enten 40-50.000 kr fælge eller FSD.

Just saying.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »