Loading...
dk

Hvilken Tesla S | Tesla Forum

koden
koden Sep 18 '20

Nu tror jeg der er forskel på model 3 og S.

Tror en model 3 er svær at sælge med Y på vej og bare rigtig mange model 3'er.

mbk
mbk Sep 18 '20

@Ice2EV

Enig, vil også gerne bytte til en med krog hvis det ikke lige kostede tættere på 70-80.000, som måske stadig er optimistisk.

Ice2EV
Ice2EV Sep 18 '20
Quote from koden

Nu tror jeg der er forskel på model 3 og S.

Tror en model 3 er svær at sælge med Y på vej og bare rigtig mange model 3'er.

Tænker det reelt er ganske få, måske i promillerne der faktisk køber en bil i S' prisniveau. 

Langt hovedparten leaser noget ICE juks i det prisleje. Dertil så er det ganske få der ikke skal finansiere en ny S. Så tænker jeg det er ikke den store forskel på om du skal i banken med en bil til 720 eller 700 kkr. Tænker umiddelbart den månedlige forskel er nede i niveau med 100-200 kr om måneden(en halvringe Amarone, hvis man er til rødvin). Så vil langt de fleste vælge sprit neues.

Alternativet er vel at man henter en brugt fra tyskland der er 6 måneder gammel og gået 6000 km, så sparer man alligevel 6% på momsen og man kan også være heldig at afgiften er reduceret, så den samlede besparelse ligger i 70-100 k.

Hørte forleden der er nogen der excellerer i at hente E-Tron's i tyskland, 6 måneder gamle og besparelsen ligger i 250-300 kkr. Det er da til at forstå for en nypris på 900 kkr. 

Forøvrigt er der 80 model S og 45 model 3 til salg på bilbasen......

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 19 '20
koden
koden Sep 19 '20

Etron fra Tyskland?

Hvad med en model X så...samme besparelse?

rossoneris
rossoneris Sep 19 '20

Ja der er mange gamle model S 85- men købe en bil der er 5 år gammel som min egen nu er giver ikke helt mening for mig. Så kan jeg lige så godt køre 5 år mere i min gamle :)

Skal være raven modellen long range, som der ikke findes mange af til salg umiddelbart

Kiefer
Kiefer Sep 19 '20

Jeg tænker der er pænt stor forskel i rækkevidden på en S85 og så en S LR i dag. Det bedste råd er nok at kigge på dit behov og så købe bil derefter. Og nu hvor du allerede har en Model S i forvejen, kender du jo alt til at man kører mere i en Model S end hvad mange oplever de har gjort tidligere i deres fossil-biler. 

Kigger du på evt. hvor nemt det vil være at sælge den igen så er det nok en del nemmere at sælge en LR om 5 år end det vil være med en SR. Og kan du få en LR til 700K med 25K har det været en værditab omkring de 4-5 kroner/km. Ikke slemt efter min mening. 

PeterE
PeterE Sep 19 '20
Peder, din nuværende bil er en benzin- eller dieselbil ikke? 

Du kan ikke sammenligne den med en 5 år gammel S. Men hvis dit budget stadigvæk er 600.000 og hvis du nu vil have en ny(ere) raven model så bliver det nok lidt af en opgave. Held og lykke stadigvæk :)
rossoneris
rossoneris Sep 21 '20

Jeg er kommet frem til ny beslutning, som jeg så arbejder ud fra. 

Det skal fortsat være en model S, men som el "ny begynder" og ikke mindst jeg syntes 700,000 er helt vanvittig mange penge for en bil der også kun kan køre fra a til b(ja jeg er ikke bil nørd), og ikke mindst long range har jeg måske brug for 6 gange i året, så kigger jeg efter en ældre model. Man kan sikkert sige der måske kun er lidt over 100,000 forskel, men det er dælme også penge og som sagt noget jeg egentlig ikke har behov for. Var jeg kørene sælger og kørte 60,000km på vejene, kunne det nok give bedre mening med måske lidt mere komfort, bedre afstand og nyeste tech.

Tænker en 90D fra 16/17 kunne være et god mulighed og der er import fra Tyskland måske også mere rentabel. Men vil jeg prøve at kigge nærmere på. Ved ikke om der er kendte bugs ved 90D ligesom 85 og sort skærm og MCU skift.. 

Forummets indlæg er redigeret af rossoneris Sep 21 '20
PeterE
PeterE Sep 21 '20

90D og 85D er den samme bil, og har de samme udfordringer, med mindre du finder en meget, meget ny - og dem er der meget få af. Du kommer til at vælge imellem en brugt 85D/90D fra 2015 eller en nyere og dyrere model. Held og lykke.

rossoneris
rossoneris Sep 22 '20

Nu som eksempel som den her 
https://suchen.mobile.de/...84-6d3b-0746699296fd

Fra 2017 kørt få km. Er der noget man skal være obs på der ? - 

PeterE
PeterE Sep 22 '20
Hvis den er indenfor dit budget og hvis du har styr på papirarbejdet, så ville jeg da hente den med det samme.
Kiefer
Kiefer Sep 22 '20

Du skal være opmærksom på at, de skriver den har garanti på batteri til 2025, så den er produceret i 2017. Så du får den ikke med MCU2 men stadigvæk med MCU1

rossoneris
rossoneris Sep 22 '20

Og lige for at skære det ud i pap så er det MCU 1 der har det med at gå død og som koster omkring 10kg at få skiftet som jeg syntes at have set ?. MCU 2 er det først fra 2018 ?

P85DK
P85DK Sep 22 '20

Som Kiefer skriver ovenfor og som flere danske kunder har oplevet, så er Tesla på banen med en reparation af 'død' MCU for små 3.500 kr. og det skulle også være en nyere og større chip.

Du kan dog ikke købe Teslas løsning præventivt som du kan med Martins og andre 3. parts løsninger.

Faktum er at det ikke er en kommende økonomisk katastrofe mere og derfor ikke bør afholde folk fra at købe biler med MCU1

rossoneris
rossoneris Sep 22 '20

hvad egentlig omkring tesla værksteder nede i sønderjylland ? - er Vejle det nærmeste. Er godt klar over de jo som sådan ikke skal årligt til service, men når de endelig skal vil jeg jo helst ikke ligge og køre til sjælland :)

DeaconWP
DeaconWP Sep 22 '20

Du kan bruge det nærmeste værksted lige rundt om hjørnet, som har en lift, der kan løfte bilen.

At servicere bremser og undervogn kan enhver mekaniker i dag.

Skal du noget større, så er der Vejle afdelingen, som er det nærmeste Tesla værksted for dig.

Du skal nok blive glad for det.

EDIT: Den ser forreste godt ud, den du har kigget på i annoncen længere oppe. Jeg ville ikke bekymre mig med den.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 22 '20
Ice2EV
Ice2EV Sep 22 '20

DeaconWP Problemet er bare de der almindelige fossil skruere er hundeangst for højvolt. Som jo ikke kommer i nærheden af styretøj og bremser.

Der var endda en der ville fortælle mig at man ikke kunne lave bremser uden at have en Tesla tester sat på, og så kunne Tesla jo se at man havde pillet.    ;-)))

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 22 '20
KimT
KimT Sep 22 '20

Nej Tesla skal ikke have en tester på, men det skulle Kona'en da jeg ville have klodserne ud for at rengøre og smøre.......Den meldte efterfølgende fejl på regen. - godt det var et par dage før den skulle til 30K service

Ice2EV
Ice2EV Sep 22 '20

@KimT det siger bare alt om de gamle producenter, at de forlanger fast service for noget der reelt ikke har behov.

Har en firmabil, som just har fået ny front fordi der var en kollega der jagtede en hjort op. Vi fik den tilbage sidste onsdag. Idag kommer der så suseme besked om, det er tid til det årlige rusteftersyn!!!!!!!!! Hvorfor ind i Helgoland laver de ikke sådanne tjek, når den er til ny front eller service hver 9 måned! Den skal guhjælpeme serviceres for hver 15.000 km og kører 20k om året, så man skal bruge en dag 2 gange om året på 4 firmabiler. Dertil 8 dage til vinterdæk skifte!!!!! (det bliver til helårsdæk næsten gang)

KimT
KimT Sep 22 '20

Vi fik efter finanskrisen fat i en billig Honda Accord til leasing. Service interval 20.000km samt årligt.

Da vi havde kontrakt på 20.000km/år, så skulle den til service med nogle ugers mellemrum hvert år - ikke noget med at de kunne klares samtidig - og leasingselskabet skulle bare betale - serviceeftersyn skulle jo overholdes......

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »