Hej alle
Siden jeg forhørte mig her i forummet ang. lademulighder i Århus C. for ca. 1/2 år siden er jeg nu blevet sommerhus ejer ca. 30km fra Århus (jeg kommer til at bo i huset rigtig meget). Det giver jo noget bedre lademuligheder og langt større grund til at hoppe ud og investere i drømmebilen. Men jeg har en bunke diverse spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe mig med at blive lidt klogere på:
1) er dette et skidt tidspunkt at købe en model 3 ? (Med Battery day og uafklaret reg.afgift (muligt tilskud 2021) rundt hjørnet). Vil det være bedre at vente ?
2) Hvilken lader / abb vil I anbefale med ca. 30000km årligt og et behov for at andre biler end Tesla nemt kan lade? (Udlejning)
3) sommerhuset opvarmes primært af el varme og taget skal snart skiftes. Jeg overvejer at investere i solcelle anlæg og er fascineret af V2G / V2H løsningerne . Det kunne jeg godt tænke mig at kaste penge efter. Kender I nogle gode sider eller har nogle erfaringer på dette område således jeg får installeret det rigtige grej fra starten?
4) forsikringer, min egen forsikring Bauta dækker ikke performance modellen. Kender I en god billig forsikring? Jeg kan se FDM måske er sagen?
på forhånd tak