Loading...
dk

Bagklap TMS | Tesla Forum

JFR
JFR Jul 10 '20
Hey - er der nogen der ved om man kan køre med åben bagklap (elektrisk)? Skal hente en 3 meter lang dims.
fmm1000
fmm1000 Jul 10 '20
Det kan du godt. Bilen vil hyle, men efter start åbner og lukker du døren hurtigt, så holder det op. AP vil ikke virke.
fmm1000
fmm1000 Jul 10 '20
Og modsat fossiler behøver du ikke kører med alle vinduer åbnet for at undgå forgiftning.
JFR
JFR Jul 10 '20
Citat fra fmm1000 Det kan du godt. Bilen vil hyle, men efter start åbner og lukker du døren hurtigt, så holder det op. AP vil ikke virke.
Super - tak for det 
JFR
JFR Jul 10 '20
Fantastisk - det Her Tesla Forum... Sidst jeg brugte det sparede jeg mange tusind kr med en sort skærm, og fik i stedet skiftet mcu’en i skærmen og nu virker den så perfekt. Tak for hurtigt svar ffm1000 :-)
fmm1000
fmm1000 Jul 10 '20
Virker det. Min erfaring er baseret på, da min bagklap gik i stykker netop som bilen var pakket klar til ferieafgang. Skærmen viste bagklappen var åben selvom den var lukket, så jeg kørte fra Nordjylland til Alperne uden AP. Det var lidt nederen
JFR
JFR Jul 11 '20
Citat fra fmm1000 Virker det. Min erfaring er baseret på, da min bagklap gik i stykker netop som bilen var pakket klar til ferieafgang. Skærmen viste bagklappen var åben selvom den var lukket, så jeg kørte fra Nordjylland til Alperne uden AP. Det var lidt nederen
Det forstår jeg godt, tjekker i morgen, hvis ikke jeg kan låne en bil med trækkrog. Det mangler vores model godt nok... 
Tarrild
Tarrild Jul 11 '20
Jeg bruger en boot strap, https://www.silvan.dk/...trop?id=7040-1611069, men har manuel bagklap. Jeg klikker den fast i låsen på bagklappen og en krog i bøjlen. Så kan man trække bagklappen ned til det som stikker ud og bilen tror at bagklappen er lukket.
Kiefer
Kiefer Jul 11 '20

De har stadig nogen tilbage Randers og Viborg ifølge deres hjemmeside.

JFR
JFR Jul 12 '20
Citat fra fmm1000 Det kan du godt. Bilen vil hyle, men efter start åbner og lukker du døren hurtigt, så holder det op. AP vil ikke virke.
Det virkede, præcist som du skrev ffm1000, bilen hylede, og en åben og lukken med døren, så var det overstået. Men intet problem og klappen blev hvor jeg stoppede den. 
Så jeg fik kørt min 4 meter lange markise hjem, uden brug af lånebil og trailer
fmm1000
fmm1000 Jul 12 '20
Perfekt
jensk2
jensk2 Jul 12 '20
Citat fra fmm1000 Virker det. Min erfaring er baseret på, da min bagklap gik i stykker netop som bilen var pakket klar til ferieafgang. Skærmen viste bagklappen var åben selvom den var lukket, så jeg kørte fra Nordjylland til Alperne uden AP. Det var lidt nederen

Ja, det er skidt når bagklap acuator går i udu! Vi kørte til Samsø med helt samme problem som du, altså uden FartPilot eller anden hjælp. 

Hvad værre var at bilen HELLER ikke ville hæve affjedringen, hvorfor vi måtte forlade Samsøfærgen maveskrabende, pga. højvande, Lød ikke godt, men bunden ser fin ud!

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Jul 12 '20