Loading...
dk

Bagstøddæmper knirker | Tesla Forum

tag68
tag68 Jul 27 '20
Er der andre der oplever at jeres bagstøddæmper knirker når i kørere over bump
Der er både når jeg kørere op og ned, havde samme lyd foran, hvor jeg fik skiftet en arm.
olerass
olerass Dec 27 '20

Jeg har for nyligt haft samme problem foran i venstre side. En tur forbi SC løste problemet -- de smurte vidst bare bærerarmene. Har dog (heldigvis) ikke oplevet det bagpå endnu. Men af hvad jeg kan læse rundt omkring, er det vidst kun et spørgsmål om tid før det kommer. Det virkede til at være værst i kolde temperaturer for mig.

tag68
tag68 Dec 27 '20
Olerass, sjovt nok fik jeg skiftet en arm i Venstre side pga. knirken, jeg venter nok med at få løst det med knirken bag fra, når det er lidt mere konstant, så kan jeg få lavet nogle andre småting.
HrMogensen
HrMogensen Dec 27 '20

Oplever måske noget lignende. Når jeg kører op og ned (lidt på skrå med den ene hjul først) over kantsten ind til den lille stikvej vi bor på så kommer der ofte noget der lyder som et "dunk". Første gang troede jeg at jeg skrabede på med stænklapper eller undervogn, men der er en del centimeter ned. Mit bedste bud er at bilen lige præcis bliver vredet nok til at en af bundpladerne slår ud eller indad. 

Har aldrig hørt det over et almindeligt bump. Det er muligvis blevet værre her i kolde temperaturer?

Service Centeret kunne ikke få genskabt lyden da jeg var der sidst, og de kunne ikke finde løse bolte eller plader der ikke sad ordentligt? Var der mest for noget andet så det var ikke det vigtigste. De bad mig optage lyden, men hver gang jeg husker at optage så siger bilen selvfølgelig ikke en dyt.

kleine100
kleine100 Feb 3 '21
Jeg har samme lyd fra højre baghjul som i beskriver. Fik i mandags konstateret at baghjulsophænget (kødben / stabilisatorarm) er defekt og skal skiftes.
Godt nok en garantisag, men bilen er en måned gammel. Lidt træls med den type fejl på en ny bil :-(

P85DK
P85DK Feb 3 '21

Der er faktisk noget der hedder knirkebøsninger på Mercedes - mon der er det samme på Tesla Model 3?
 

Ice2EV
Ice2EV Feb 3 '21

Sjovt i skriver om "dunk"

Vi har nemlig oplevet 3-4 dunk de sidste dage. Lyder lidt som om man køre over et dæksel, der ikke ligger helt plan.

 

P85DK
P85DK Feb 4 '21

Måske skal I lige ned på maven og kigge ind på hjulophænget ...

https://insideevs.com/news/397286/tesla-model-3-loose-bolts/

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Feb 4 '21
Ice2EV
Ice2EV Feb 4 '21

Tænker lige jeg venter til jeg kommer hjem til det nordjyske uden sne.

 

Her ligger der 10-15 cm, der smider jeg mig ikke lige ned frivilligt.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Feb 4 '21
HrMogensen
HrMogensen Feb 6 '21
Quote from P85DK

Måske skal I lige ned på maven og kigge ind på hjulophænget ...

https://insideevs.com/news/397286/tesla-model-3-loose-bolts/

Det skal jeg også have luret på... 
Vi har 2 høje kanter (nedkørsel fra høj kantsten med kort asfaltrampe) lige nær vores rækkehus og ret ofte når jeg langsomt kører ned eller op høres et “dunk”? 
Service Center har kigget men fandt ikke noget. Synes selv det lyder som en stor plade der er i spænd og så pludselig buler den anden vej (som en kold stålvask der får varmt vand). Har kun selv tjekket plastpladerne men intet løst.