Loading...
dk

Maximum battery charge level reduced. | Tesla Forum

HemligNemlig
HemligNemlig Jul 28 '20
Så blev ferien ødelagt her i Spanien da jeg skulle køre i bilen her til morgen.
Tesla siger der er en stor sandsynlighed for at bilen ikke kan Supercharge og vi skal køre til Barcelona med den.
Der kan jeg ikke nå op uden at lade fra Alicante så den ryger desværre nok på et fejeblad ved Valencia supercharge og så må vi se hvordan vi kommer hjem derfra.
Kan simpelthen ikke slappe af endnu en uge når man ved bilen højst tænkelig ikke kan bringe en hjem.
Sådan noget p...
Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Jul 28 '20
P85DK
P85DK Jul 28 '20

Surt, men lad det ikke ødelægge din ferie - du har hjemtransport og muligvis også en erstatningsbil i din kasko forsikring, så giv dit forsikringsselskab et ring og nyd ferien!

ankjaers
ankjaers Jul 28 '20

Kan tesla ikke logge ind på bilen og se hvad fejlen skyldes?

P85DK
P85DK Jul 28 '20

Det hjælper jo ikke meget hvis fejlen kræver værkstedsbesøg ;-)

Ice2EV
Ice2EV Jul 28 '20

Hvorfor til BArcelona, der er da et værksted i Valencia, mener jeg.

UPS Valencia står til kommer snart!!!.

Men der er også i Madrid, og der er 100 km mindre. Kan den lade almindeligt? Så må du nappe en overnatning og bestille en schucko kontakt, så burde du kunne nå det ene eller det andet sted med en overnatning. 

Men som P85DK siger så hør forsikringen eller Tesla, måske de kan møde dig på halvvejen med en lånebil på et fejeblad.

Men det er satme træls at bruge ferien på sådan noget bil pis. Det kan dog også ske med en lejebil, brugte forrige ferie 6 timer på at bytte en Mercedes, plus de 4 timers ringen rundt til alverdens kloge hoveder.

Hov var du ikke nede ved Torrevija? så er der ikke så langt til Murcia for at prøve den der supercharging....... 

Når fejlen siger "Maximum battery charge level reduced". Kan den så lade destinationcharging, så kan man jo hive 11kW på en destination charger, medens man spiser en frokost og får en middagslur. Så kan man reelt set godt komme derop på en dag.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jul 28 '20
KimT
KimT Jul 28 '20

Det er vel den fejl folk har fået når FW/BMS har fundet fejl, som resultere i at man får skiftet HW batteri

HemligNemlig
HemligNemlig Jul 28 '20
Lige en Update.....

Jeg er ikke lige typen der kan feste og holde ferie når sådan noget rammer og Tesla loggede på bilen af 2 gange og sagde den skulle på værksted. Når det forhåbenligt er en batteri ting der er dækket af garantien så vil jeg ikke risikerer at de pludselig siger jeg har ignoreret en fejl og kært i bilen en uge mere.

Jeg kørte ned i byen hvor vi bor og testede AC laderen vi har brugt første uge og den slår bare fra og skriver charging complete med det samme.

Var i Murcia i går og ladede den helt op uden problemer på suc og ddt var så her til morgen fejlen kom.

Det er Tesla der har spurgt hvilken vej jeg skal hjem og sagde de så ville have den til Barcelona og ikke Madrid.

Vi har kørt 90kmt til Valencia bag lastbiler og har nok opnået midt bedste snit over 200km nogensinde lol der måtte jo gå MOS i den for det kunne lykkes.

Er nu nået frem til Valencia og den vil godt supercharge men det går virkelig langsom men der er en M3 ved siden af der nok holde os tilbage.

Tesla Road service siger at sidste uge!!!!!!! Fjernede de muligheden for at de afhentede bilen på fejeblad til diagnose når bilen er uden garanti selvom det skulle være en batterifejl som viser sig at være dækket!

Forsikringen siger der er fir langt til de vil dække fra Valencia til Barcelona så lige nu håber vi inderligt at den vil lade så vi når til L’Aldea så burde vi være tæt nok på til at forsikringen vil hjælpe.

Ingen kan dig svare mig på hvad der sker i Barcelona om vi får en låner af dem om vi selv skal tilbage til Barcelona og hente den eller forsikringen bringer den til DK???
Ice2EV
Ice2EV Jul 28 '20

I valencia burde den levere 116 kW, hvis du er alene på parret. Evt prøv de 2 der står ved siden af og ser ud til de er klar til at blive monteret. Men de er fuldt funktionsdygtige. Vi prøvede nemlig den selv på vejen ned for 3 uger siden.

L'Aldea er på en busstation, som ikke er udbredt appetitlig at se eller besørge på. 

Men der kommer også en del policia local eller dem med hollændervogne og drikker kaffe og spiser. Der ligger en Mercedes forhandler på den anden side af gaden, hvis du er blevet rigtig træt af lynet.

Ville køre efter Tarragona, som ligger 250 km væk, hvis hotellet er åbent. Det var lukket for en måned siden ligesom superchargeren. Men bemærkede ikke beskeden i vognen om "closed superchargers on the route" på vejen nord over i lørdags.

HemligNemlig
HemligNemlig Jul 28 '20
Den lader med 2kw har skiftet stander og er her alene nu roadservice siger at der er problem med den ikke kan lade forbi fejlen på en celle.
Vi har 186km fra Valencia til L’Aldea og lige nu har bilen 144km på batteriet. Bliver nød til at presse alt ud af den og så gamble med 80kmt på motorvej bag lastbiler og så bede til vi kan nå den næste så lyder det til forsikringen vil hjælpe da vi er tættere på Barcelona.
Hvis vi kan se det ikke kan lade sig gøre med forsigtig kørsel må vi stoppe på en tank på motorvejen og så må de hente os der. Det vil trods alt være lidt tættere på.
Ice2EV
Ice2EV Jul 28 '20

2kW!, så håber jeg for dig hotellet er mere åbent end det var for 3 uger siden. Der var det godt nok meget begrænset hvad muligheder der var i området for forfriskninger.

Måske du bare skulle leje en autotransporter, men sikre dig det er en flatbed model. Det kan ikke koste en milliard.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jul 28 '20
HemligNemlig
HemligNemlig Jul 28 '20
Er nået til L’Aldea suc efter et hotel i castellion hjalp os med en 22kw destinations charger vi manglede 20km i at kunne nå frem.
SOS hjælp os nu med overnatning og kontakten med Tesla i Barcelona i morgen og de vil nu også dække fejeblad såfremt vi ikke kan nå frem. Tarragona er dig åben så det ser ud til at flaske sig.
Men hold nu k... en tur. Er sku lidt træt af at Tesla intet gør for at hjælpe. De vil intet sige eller gære før den står i Barcelona og en tekniker har kigget på den. SOS siger de finder anden hjemtransport hvis det tager for lang tid at få repareret og så fragter de bilen til dk efter rep.
God stil når Tesla nu intet gør.
Ice2EV
Ice2EV Jul 28 '20

Det er virkelig ikke i orden, det er vi helt enige i.

Kunne den lade med 22 kW på destinationchargeren? eller var det også reduceret til 2 kW?

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 28 '20
Øv hvor træls. såfremt at det ender med SOS kan der nemt gå op til 2 uger før den er hjemme igen. Det er jo ikke ligefrem opmuntrende viden men måske nyttig...
HemligNemlig
HemligNemlig Jul 28 '20
Den starter fint med ca 110kw på super charger og skriver sjovt nok den er fuld opladet om 45min fordi den ikke kan forstå den ikke kan lade mere end 140km

Hotellet 22kw gav 100kw det meste af tiden og faldt til under 50 lige inden vi var færdige.
Så batteriet, hastighed osv ser ok ud når den starter men flader jo så meget hurtigt ud fordi den tror 40% er lig med 100%

Er nu i Tarragona den er genåbnet og vi kan nu sikkert nå suc i Barcelona som ligger 15km fra service centret. SOS (tryg autohjælp) har indlogeret os på Sant Cugat så det er helt perfekt.

Er meget spændt på hvad Tesla siger i morgen.
HemligNemlig
HemligNemlig Jul 29 '20
Nå sidder og venter på service center i Barcelona mens de undersøger bilen og kommer med en dom.
HemligNemlig
HemligNemlig Jul 29 '20
Dommen er afsagt High voltage battery er færdigt og skal udskiftes.
Minimum 2 uger før de kan have den klar.

Nu må jeg i kontakt med SOS og finde ud af hvordan de får os hjem.
Ice2EV
Ice2EV Jul 29 '20

Træls tidsforbrug på ferien. 

Men så er det vel heller ikke så ringe med et udskiftet batteri med ny garanti på en 5 år gammel bil.

Stiller de ikke en lånebil til rådighed når det er på garantien? 

Så er det bare med at komme sydpå og få en stor GT på havenpromenaden og tænke fremad og få noget ud af resten af ferien.

KimT
KimT Jul 29 '20

Det er nok ikke et nyt batteri han får - det bliver højst sandsynligt et reman. med samme kapacitet som hans 5 år gamle, og nok også med begrænsning i ladehastighed som han vel er ramt af.

Og garanti ændres der ikke på - den løber til bilen er 8 år gammel - som os med S/X har.

@HemligNemlig - hvis du er ramt af nedsat hastighed på SuC, så kan du vel spørge om udskiftning af batteri afhjælper dette problem (tror det ikke da den den ligger i BMS, og den skiftes vist ikke)

MOS
MOS Jul 29 '20

Jeg tror også, man får et remanufactured, brugt batteri med ca. samme restkapacitet som det gamle. Og det vil også have det samme problem med nedsat ladehastighed, da det er softwarebestemt. Det laver Tesla formentlig ikke om på - desværre.

Nu hvor batteriet alligevel skal skiftes, så ville jeg spørge, om man ikke kunne få udskiftet batteriet med et batteri med ny teknologi, der ikke er begrænset i ladehastigheden som alle de gamle 70 og 85 kWh batterier. F.eks. et nyt 100 kWh batteri mod betaling af merprisen. Men det vil Tesla nok ikke. Det er dog et forsøg værd.

HemligNemlig
HemligNemlig Jul 29 '20
Ja jeg er ramt af nedsat hastighed men tænker ikke et refurbished batteri afhjælper dette men vil da spørge. Mit batteri kunne kun lade til 99% som var 374km typisk så man kan da håbe på en smule extra for ulejligheden men gør mig ingen forventninger.
Ja Tesla vil godt låne mig en bil til lokal området indtil forsikringen finder ud af hvordan de får os hjem.
Jeg må nok indrømme at jeg anser ferien som delvist ødelagt og har ikke i sinde og køre tilbage sydpå og vide jeg skal tilbage med låner i Barcelona og have forsikringen på stand-by på at fragte os hjem. Jeg tænker de giver og en diesel lejebil og så får vi det bedste ud af turen hjem evt med nogle stop i Frankrig og Tyskland
Sider: 1 2 3 4 5 6 »