Loading...
dk

Alarm går uden grund | Tesla Forum

kzil
kzil Aug 1

Hej

For første gang nogen sinde er alarmen på min Model 3 gået uden grund. Ca. kl. 10 og kl. 11 om formiddagen. Sentry mode ikke slået til, bilen på strøm. Kabinen er ret varm pga. solindfald, men ikke farligt høje temperaturer. Overheat protection ikke slået til.

Tjekkede Teslafi, og bilen har sovet og gået i idle skiftevis det mest af natten. Kun få timers sleep, før den idler igen – men jeg ved ikke om det har noget at sige.

Nogen der har haft lignende oplevelser?

Version 2020.24.6.9

MOS
MOS Aug 1

Måske en kat eller andet dyr, der har været i nærkontakt med bilen?

Danbra56
Danbra56 Aug 1
Min startede dommedag da vi en dag var ude ved Helnæs fyr, ingen i nærheden. Har kun flippet ud denne ene gang.
Kemp
Kemp Aug 1
Har haft samme problem, alarm gik flere gange efter hinanden ca 5 min efter at jeg gik fra bilen, ingen i nærheden, flyttede bilen til et mindre solrigt sted 4m derfra og det stoppede, tror det er lys i kabinen der opfanges af kamera inde i bilen? Har ikke oplevet det siden. Og det er 1 mdr siden nu.
kzil
kzil Aug 1
Ok, tak. Jeg satser på at det har været et tilfælde. Men trods alt rart at vide, at den virker. :-)
voigt1
voigt1 Aug 1

Plejer at være en flue eller andet insekt, der starter balladen. Det er ikke det indvendige kamera, der starter det - da det ingen funktion har endnu. Men oppe i loftet ved det lys midt i bilen, er der 2 små åbninger, der lidt ligner en slags usbstik eller den slags. Det skulle være nogen sensorer, der opfanger bevægelse - en flue er nok.Sidst jeg havde alarmen herhjemme var det en flue i kabinen.

soras
soras Aug 2
Oplevede det samme for første gang nogensinde i sidste uge. Også på 2020.24.6.9. Kunne se bilen fra vinduet og intet i nærheden og ingen sol, åbne vinduer m.m. 
jth
jth Aug 2
Flue. Der er 100vis af posts på Facebook om dette og har selv oplevet det to gange.