Loading...
dk

Går turen til Bornholm? Tip til opladning | Tesla Forum

Jens_N_B
Jens_N_B Aug 2 '20

Jeg har været på ferie på Bornholm i uge 29 & 30. Jeg har E.on all-inclusive og E.on har en hurtiglader og nogle AC ladere i Rønne. I Allinge og Nexø findes også nogle AC ladere. Der var rigtig mange mennesker på Bornholm i år og det var glædeligt at se så mange elbiler derovre, men det kræver selvfølgelig flere opladere. FDM har i samarbejde med Spirii opsat en del ladere derovre, som blev klar i løbet sommeren. For at bruge dem, skal man hente app'en Spirii Go og oprette sig som bruger. Prisen er 3,25 kr. pr. kWh, senere skulle det også blive muligt at benytte Plugsufing og New Motion med et mindre tillæg til prisen. 2 af laderne er DC ladere med 2 CCS udtag som kan lade 1 bil med 60 kW eller 2 biler med 2 x 30 kW Resten er AC ladere med op til 22 kW. Jeg prøvede nogen af laderne og det fungerer fint med App'en Spirii Go, hvor man løbene kan følge med i opladning. DC laderne var gratis indtil videre. De var lidt bøvlede at bruge. Der hænger en Spirii ladebrik på laderen som skal bruges til starte opladningen med, men laderen er lang tid om at starte opladningen. Med lidt tålmodighed fik jeg den i Nexø til at virke.

FDM har denne side om deres opladere:
https://fdm.dk/alt-om-biler/elbil-hybridbil/opladning/faq-om-opladning-af-elbilen-paa-bornholm

Generelt er der mangel på parkeringspladser på øen i højsæsonen, men som elbilist 
var det noget nemmere, da jeg kun få gange oplevede spærrede opladningspladser.
Så tag roligt en tur til Bornholm, der er dejligt derovre i August også

Mvh. Jens
Få 1500 km gratis Supercharge, ved at benytte mit refferal link ved bestilling af en Tesla: https://ts.la/jensnohr71245

Forummets indlæg er redigeret af Jens_N_B Aug 2 '20
jramskov
jramskov Aug 3 '20

Vi har også lige været en uge på Bornholm. Vi har EON abonnement, så ladede et par gange i Rønne ved 50kW laderen der mens jeg var inde og handle, men brugte også FDM's ladere ved Hammershus (primært for at prøve det) og sidenhen ladede vi ved FDM's ladere ved Dueodde. Ingen problemer med at få ladet selvom vi ikke kunne lade der hvor vi boede.