Loading...
dk

Middelfart supercharger lidt langsom? | Tesla Forum

Skroget
Skroget Aug 16 '20

Jeg har i løbet af den sidste måned ladet på Middelfart SC 2 gange.

1. gang fik jeg omkring 70 Kw hvilket var OK fordi der var mange biler og kunne ikke få et ladepar for mig selv.

I Lørdags kom jeg igen. Efter en køretur på ca. 2 timer og navi mente at SC i Middelfart var det rigtige sted at lade. Jeg var heldig og så at et enkelt ladepar var ledigt - fedt! Så skal jeg ikke vente så længe tænkte jeg. Men fik ikke mere end 50-60Kw det lå og svingede derimellem. Ankom med 25% batteri.

Hjemturen i dag gik meget bedre, der var lige nok strøm til at komme til slagelse. Triller ind med 5% tilbage, SC starter stille og roligt men stiger ret hurtigt til 131Kw som daler til ca. 122 Kw inden jeg smutter videre med omkring 50% strøm. Hjemturen var også via Navi og til at starte med mente bilen at Middelfart SC var stedet at toppe op, men valgte Slagelse i stedet.

Bilen er en M3P.

Er der overhovedet nogle der får masser af power (100Kw+) i Middelfart når der er tæt på udsolgt.

selsoe
selsoe Aug 16 '20
Nej, Middelfart er ofte en sløv omgang. Jeg var der i sidste uge, der var halvt fyldt og alle havde sirligt placeret sig så ingen delte ladepar. Jeg fik alligevel kun ca 53 kw og ankom med ca 30%.

Det er rigtig ærgerligt, for Middelfart ligger super centralt i landet, så det er ofte der man havner når man kører på tværs. Men jeg prøver også at undgå den hvis jeg kan og stopper i Slagelse eller Hedensted i stedet.
MOS
MOS Aug 16 '20

Er der nogle, der ved, hvorfor Middelfart SuC nogle gange lader langsommere end forventet?

Er det f.eks. netforbindelsen til hele SuC-anlægget, der måske kun kan trække 500 kW? Jeg tænker, at hvis anlægget blev dimensioneret til det, dengang der kun var 8 ladestandere, så var 500 kW totaleffekt måske fint. Men i dag, hvor max. effekten pr. ladestander er sat op, der er sat 4 nye ladestandere op og der er flere nye biler (S/X raven og Model 3), der kan lade med meget høj effekt, så sker det måske oftere, at man render ind i en begrænsning på, hvor meget hele anlægget kan trække - specielt når der er mange biler på én gang.

Er der nogen, der ved, om der er en batteri-backup i elskabet, som kan forsyne ladestanderne i spidsbelastningsperioder? I givet fald kan det være, at disse batterier hurtigere løber tør i dag, end da anlægget blev dimensioneret i sin tid.

Ovenstående er ren spekulation fra min side. Men er der andre forklaringer?

Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 16 '20