Loading...
dk

Middelfart supercharger lidt langsom? | Tesla Forum

Skroget
Skroget Aug 16 '20

Jeg har i løbet af den sidste måned ladet på Middelfart SC 2 gange.

1. gang fik jeg omkring 70 Kw hvilket var OK fordi der var mange biler og kunne ikke få et ladepar for mig selv.

I Lørdags kom jeg igen. Efter en køretur på ca. 2 timer og navi mente at SC i Middelfart var det rigtige sted at lade. Jeg var heldig og så at et enkelt ladepar var ledigt - fedt! Så skal jeg ikke vente så længe tænkte jeg. Men fik ikke mere end 50-60Kw det lå og svingede derimellem. Ankom med 25% batteri.

Hjemturen i dag gik meget bedre, der var lige nok strøm til at komme til slagelse. Triller ind med 5% tilbage, SC starter stille og roligt men stiger ret hurtigt til 131Kw som daler til ca. 122 Kw inden jeg smutter videre med omkring 50% strøm. Hjemturen var også via Navi og til at starte med mente bilen at Middelfart SC var stedet at toppe op, men valgte Slagelse i stedet.

Bilen er en M3P.

Er der overhovedet nogle der får masser af power (100Kw+) i Middelfart når der er tæt på udsolgt.

MOS
MOS Aug 16 '20

Er der nogle, der ved, hvorfor Middelfart SuC nogle gange lader langsommere end forventet?

Er det f.eks. netforbindelsen til hele SuC-anlægget, der måske kun kan trække 500 kW? Jeg tænker, at hvis anlægget blev dimensioneret til det, dengang der kun var 8 ladestandere, så var 500 kW totaleffekt måske fint. Men i dag, hvor max. effekten pr. ladestander er sat op, der er sat 4 nye ladestandere op og der er flere nye biler (S/X raven og Model 3), der kan lade med meget høj effekt, så sker det måske oftere, at man render ind i en begrænsning på, hvor meget hele anlægget kan trække - specielt når der er mange biler på én gang.

Er der nogen, der ved, om der er en batteri-backup i elskabet, som kan forsyne ladestanderne i spidsbelastningsperioder? I givet fald kan det være, at disse batterier hurtigere løber tør i dag, end da anlægget blev dimensioneret i sin tid.

Ovenstående er ren spekulation fra min side. Men er der andre forklaringer?

Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 16 '20