Loading...
dk

Erfaringer med Clever? | Tesla Forum

adsi7430
adsi7430 Aug 27

Hej allesammen, 

Jeg får forhåbentlig leveret en M3LR i slutningen af september. Derfor har jeg selvfølgelig undersøgt markedet for hjemmeladning. 

Og umiddelbart er den bedste løsning for mig et Clever-abonnement med ugentlige ca. 900 km. Jeg bor i et elopvarmet hus med solceller, så jeg har en reduceret elafgift for alt over 4000 kWh. Og Clever er de eneste, der giver refusion på 2.01 kroner - selvom jeg altså har en reduceret elafgift. Jeg kommer til at lade hjemme 99 procent af tiden.

Men når jeg læser så mange dårlige anmeldelser om Clever på Trustpilot, så bliver jeg lidt usikker på det hele. 

Derfor vil jeg meget gerne høre om jeres eventuelle erfaringer med Clever. Er hjemmeladeboksene stabile? Kører refusionen som den skal? Eller er der andre problemstillinger, som I er stødt på? 

På forhånd tak!

ThomasDk
ThomasDk Aug 27

Vi har Clever. Vores hjemmebokslader virker fint. Simpelt og ok.

Refusion har drillet, men vi bor på landet og derfor kan boksen have svært ved at få forbindelse til en mobilsender. Løsning var på et tidspunkt at tage et foto af vores elmåler og indsende - vi har virkelig dårlig mobilnet herude... Men refusion får vi da.

Har brugt en del hurtigladning i hele DK, virker også fint. De burde bare opstille flere ladere hvert sted, træls hvis den er optaget. Og det har jeg prøvet flere gange - men de er vist ved at udbygge.. Men det er vist et gængs problem, dog ikke for Tesla som aldrig bare stiller en enkelt lader op. Det misunder jeg til vores Hyunda Ioniq Electric.

Forummets indlæg er redigeret af ThomasDk Aug 27
selsoe
selsoe Aug 27

Jeg har ikke selv Clever, men det er mit indtryk at det fungerer rigtig fint hvis man har et kørselsbehov der retfærdiggør prisen og det lyder det som om du i den grad har. For mig lyder det som et oplagt valg.

Jeg kan, som en der ikke er med i klubben, godt være træt af at jeg ikke har billigere adgang til deres standere. De er rigtig mange steder og det kunne ofte være bekvemt at bruge dem, men jeg er simpelthen for nærig til at betale 300+ kr for en opladning.

MOS
MOS Aug 27
Citat fra selsoe

Jeg kan, som en der ikke er med i klubben, godt være træt af at jeg ikke har billigere adgang til deres standere. De er rigtig mange steder og det kunne ofte være bekvemt at bruge dem, men jeg er simpelthen for nærig til at betale 300+ kr for en opladning.

Enig! Det giver ingen mening at benytte Clevers ladere, når man ikke er med i "klubben". Sidst jeg brugte en Clever ladestander, var et nødstilfælde, hvor jeg havde glemt at lade hjemmefra. Det kostede så 8 kr./kWh. Av!! Det løber altså op i over 600 kr. for en fuld opladning. Men det var jeg også for nærig til. Ladede i stedet så lidt som muligt, så jeg lige netop kunne humpe videre til nærmeste Tesla SuC. Det var den første og nok også sidste gang, jeg brugte Clever. Medmindre der opstår en nødsituation igen.

Et Clever unlimited eller all-in-one abonnement giver dog rigtig god mening, hvis man har et stort kørselsbehov.

Derider
Derider Aug 27

Har haft en M3LR siden marts hvor mit valg af eludbyder blev Clever eftersom jeg har ca. samme kørselsbehov på 900 Km. i snit om ugen året rundt.  Opladeren har fungeret upåklageligt siden den blev sat op 10 dage efter den var bestilt. Oplader også 99% hjemme og har kun brugt hurtigladere i forbindelse med en Norges tur hvor der blev kørt omkring 4000 km. Brugte Clever/Eon hurtigladere både i Sverige og Norge uden problemer med min RFID brik som jeg modtog få dage efter bestilling af Clever. M.h.t. refusion afregnes det kvartalsvis hvor jeg kun har fået refusion en enkelt gang der lød på 3600 kr.- det blev udbetalt først i August, så hav tålmodighed. Det med afregning af refusion  ville jeg gerne kunne se mere tydeligt hvordan det er beregnet - men ellers kan jeg bestemt ikke klage over hvordan det fungerer i praksis. 

Forummets indlæg er redigeret af Derider Aug 27
KimT
KimT Aug 27

Jeg det med sat Clever ikke laver en spec. har jeg også hørt folk brokker sig over. Her er det bedre ved Eon hvor man får en liste med alle opladninger - tid/sted/kWh

adsi7430
adsi7430 Aug 27

Jeg ville rigtig gerne svare hvert enkel af jeres kommentarer - men det kan jeg af en eller anden teknisk årsag ikke få lov til. Eller måske kan jeg ikke finde ud af det. :-)

Så nu får I lige en fælles high-five og stort tak for jeres input. 

MOS
MOS Aug 27
Citat fra adsi7430

Jeg ville rigtig gerne svare hvert enkel af jeres kommentarer - men det kan jeg af en eller anden teknisk årsag ikke få lov til. Eller måske kan jeg ikke finde ud af det. :-)

Velbekomme!

Hvis du vil svare på et bestemt indlæg, så klik på "Quote" i bunden af indlægget. Så kommer teksten frem i Besvar-feltet. Hvis du scroller ned og holder musen nederst i feltet, kommer der en rød, stiplet linje og en pil ude til højre. Klik på pilen, og du får mulighed for at skrive dine kommentarer under den stiplede linje.

ThomasDk
ThomasDk Aug 27

Enig! Det giver ingen mening at benytte Clevers ladere, når man ikke er med i "klubben". Sidst jeg brugte en Clever ladestander, var et nødstilfælde, hvor jeg havde glemt at lade hjemmefra. Det kostede så 8 kr./kWh. Av!! 

Et Clever unlimited eller all-in-one abonnement giver dog rigtig god mening, hvis man har et stort kørselsbehov.

Ja, det er crazy! Men du kender måske Eins e-Mobil app, der kan du lade langt billigere - også hos Clever (cirka 2,5 kr/kWh - mener jeg)

Forummets indlæg er redigeret af ThomasDk Aug 27
MOS
MOS Aug 27
Citat fra ThomasDk

Enig! Det giver ingen mening at benytte Clevers ladere, når man ikke er med i "klubben". Sidst jeg brugte en Clever ladestander, var et nødstilfælde, hvor jeg havde glemt at lade hjemmefra. Det kostede så 8 kr./kWh. Av!! 

Ja, det er crazy! Men du kender måske Eins e-Mobil app, der kan du lade langt billigere - også hos Clever (cirka 2,5 kr/kWh - mener jeg)

Har godt hørt om det. Men jeg gider simpelthen ikke alle de apps og bøvl for at kringle sig uden om Clevers ågerpriser. Jeg gider heller ikke installere en ny app for hvert supermarked, tøjbutik eller byggemarked jeg handler i. Der er jo noget helt galt, hvis en 3.-parts udbyder kan tilbyde strøm igennem Clevers ladestandere til under en 1/3 af Clevers egen pris.

Tænk, hvis Shell tilbød benzin til 30 kr./L på deres tankstationer, men hvis man f.eks. har et tysk Aral-abonnement, så kan man igennem dem købe benzin fra Shells tankstationer til 10 kr./L. Jeg ved ikke, hvor mange kunder, der ville synes, det er et smart koncept.

Hvis ikke Clever kan finde ud af at tilbyde mig tilsvarende billig strøm direkte, uden at jeg skal bøvle med alle mulige apps og betalingsløsninger gennem 3. part, så kan de også bare blive fri for at have mig som kunde. Jeg klarer mig fint med hjemmeopladning suppleret med Tesla SuC på længere ture.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 27
adsi7430
adsi7430 Aug 27
Citat fra MOS
Citat fra adsi7430

Velbekomme!

Hvis du vil svare på et bestemt indlæg, så klik på "Quote" i bunden af indlægget. Så kommer teksten frem i Besvar-feltet. Hvis du scroller ned og holder musen nederst i feltet, kommer der en rød, stiplet linje og en pil ude til højre. Klik på pilen, og du får mulighed for at skrive dine kommentarer under den stiplede linje.

Det gav mening! Mange tak for tippet. ;-) 

adsi7430
adsi7430 Aug 27
Citat fra Derider

Har haft en M3LR siden marts hvor mit valg af eludbyder blev Clever eftersom jeg har ca. samme kørselsbehov på 900 Km. i snit om ugen året rundt.  Opladeren har fungeret upåklageligt siden den blev sat op 10 dage efter den var bestilt. Oplader også 99% hjemme og har kun brugt hurtigladere i forbindelse med en Norges tur hvor der blev kørt omkring 4000 km. Brugte Clever/Eon hurtigladere både i Sverige og Norge uden problemer med min RFID brik som jeg modtog få dage efter bestilling af Clever. M.h.t. refusion afregnes det kvartalsvis hvor jeg kun har fået refusion en enkelt gang der lød på 3600 kr.- det blev udbetalt først i August, så hav tålmodighed. Det med afregning af refusion  ville jeg gerne kunne se mere tydeligt hvordan det er beregnet - men ellers kan jeg bestemt ikke klage over hvordan det fungerer i praksis. 

Godt at høre, at det fungerer upåklageligt. Og jeg kunne forstå på kundeservice, at de er på vej med et bedre overblik over forbrug osv. Det ville give meget mere mening.  

adsi7430
adsi7430 Aug 27
Citat fra ThomasDk

Vi har Clever. Vores hjemmebokslader virker fint. Simpelt og ok.

Refusion har drillet, men vi bor på landet og derfor kan boksen have svært ved at få forbindelse til en mobilsender. Løsning var på et tidspunkt at tage et foto af vores elmåler og indsende - vi har virkelig dårlig mobilnet herude... Men refusion får vi da.

Har brugt en del hurtigladning i hele DK, virker også fint. De burde bare opstille flere ladere hvert sted, træls hvis den er optaget. Og det har jeg prøvet flere gange - men de er vist ved at udbygge.. Men det er vist et gængs problem, dog ikke for Tesla som aldrig bare stiller en enkelt lader op. Det misunder jeg til vores Hyunda Ioniq Electric.

Tak for input. Har du en bimåler tilknyttet ladboksen? For der er ikke rigtig noget at se på ladeboksen, vel?  

Derider
Derider Aug 27

Den lade boks fra Clever (KEBA) har et display - når du tager ladekabel ud af bilen efter endt opladning fortæller den i display hvor meget den har brugt på at oplade din bil. Hvis du vil se hvor meget opladeren har brugt samlet kan man slukke strømmen til opladeren og så tænde igen så fortæller den hvor meget den samlet har puttet på bilen. F.eks. så har min bil samlet fået brugt 3840 KWh fra denne oplader og inkluderer tab under opladning. Det må være en slags bimåler :-)

Forummets indlæg er redigeret af Derider Aug 27
ThomasDk
ThomasDk Aug 27
Citat fra MOS
Citat fra ThomasDk

Har godt hørt om det. Men jeg gider simpelthen ikke alle de apps og bøvl for at kringle sig uden om Clevers ågerpriser. 

Helt enig, det bliver pludselig en jungle uden brugervenlighed og nørdet.

Jeg nævnte det også bare så muligheden var fremme i lyset - alle skulle kunne bruge sit hævekort og tanke til "normale" priser, punktum. 

Ice2EV
Ice2EV Aug 27

Umiddelbart virker Eins e-mobil app + brik vel ligesom et creditcard. Har du den så burde du være dækket ind næsten overalt.  

Så det er vel ikke meget anderledes end et visa, man kan bare kun bruge det til strøm.

selsoe
selsoe Aug 27

Jeg har også Eins-kort og det virker fint, der hvor det virker. For det er langt fra alle Clever-standere der er med af en eller anden grund.

Og jeg vil give MOS ret. Jeg orker ikke flere ladesystemer. Det er kun undtagelsesvis at jeg bestilte et Eins-kort, fordi der er så meget at spare.

MOS
MOS Aug 27
Citat fra Ice2EV

Umiddelbart virker Eins e-mobil app + brik vel ligesom et creditcard. Har du den så burde du være dækket ind næsten overalt.  

Så det er vel ikke meget anderledes end et visa, man kan bare kun bruge det til strøm.

Det er jo netop pointen. Man kan f.eks. ikke bruge den hverken i Fakta, Bauhaus, Toys 'R Us, H&M, på restauranten, hotellet eller alle de andre steder, hvor man ellers kan bruge sit betalingskort. Jeg er ikke engang sikker på, at man kan bruge den til at købe strøm fra sit lokale elselskab. Det er bare ikke særlig brugervenligt, hvis man skal have oprettet en unik betalingsløsning for hvert enkelt sted, man handler.

jramskov
jramskov Aug 27

Er enig i at det er tåbelige roaming priser EON og Clever har. 

Hvis man arbejder i et firma der har en aftale med Clever, kan man bestille Clever Link ladebrik og lade billigt på Clevers ladere, dog ikke CLEON UFC ladestationerne. 

Bestilling foretages her: https://clever.dk/clever-go-work

De skriver prisen er 2,85kr/kWh. I det brev der kom sammen med den ladebrik jeg modtog for nylig stod der at prisen var 2,28kr/kWh. Ved ikke hvad der er korrekt.

Ice2EV
Ice2EV Aug 27
Quote from MOS
Citat fra Ice2EV

Det er jo netop pointen. Man kan f.eks. ikke bruge den hverken i Fakta, Bauhaus, Toys 'R Us, H&M, på restauranten, hotellet eller alle de andre steder, hvor man ellers kan bruge sit betalingskort. Jeg er ikke engang sikker på, at man kan bruge den til at købe strøm fra sit lokale elselskab. Det er bare ikke særlig brugervenligt, hvis man skal have oprettet en unik betalingsløsning for hvert enkelt sted, man handler.

Det er eks. heller ikke alle der vil acceptere betaling med Mastercard. 

Sider: 1 2 »