Hej alle
Jeg har bestilt et Clever All-in-one abonnement på trods af at jeg har købt en Tesla lader. Tesla laderen returneres. Jeg kører åbenbart for meget (ca. 35.000km) til at det ikke kan svare sig med andet end Clever (har elvarme afgiftsnedsættelse). Det var jeg ikke klar over.
I den forbindelse har et specielt spørgsmål der gør det lidt tricky at udfylde deres installationsguide.
Jeg har nemlig købt et hus, hvor jeg påtænker at bygge en carport i foråret 2021. Carporten skal ca. være 2m fra husmuren
Spørgsmålet er så om jeg
1) skal bestille uden gravearbejde og få en helt almindelig installation med laderen monteret på væggen (kan fint nå bilen da carport bliver tæt på huset)?
2) skal bestille med gravearbejde og opstille en midlertidigt pæl hvor laderen kan monteres, således laderen kan monteres inde i carporten?
3) Kontakte Clever for at finde midlertidig løsning, hvis det er muligt? (gør jeg på mandag uanset hvad)
Bonus spørgsmål
4) Kan jeg bruge det medfølgende type 2 kabel fra Tesla til Clever laderen? hvor langt er det? Hvis jeg ender ud i en løsning, hvor det vil fordelagtigt ikke at have det fastmonterede kabel er det fint nok at vide om Tesla-kablet passer og længden, da nyt løst kabel koster hhv. 1800kr (5m) og 3000kr (10m)
På forhånd tak for jeres altid gode svar og input