Loading...
dk

EON - og lynladere | Tesla Forum

PeterE
PeterE Sep 7 '20

(jeg kan ikke finde den gamle tråd, beklager)

 

Vi talte om, om EON faktisk lyttede til deres kunder - og det gør de. Lynladning er nu inkluderet i mit EON abonnement, og så kan vi diskutere om niveauet er rimeligt eller ej. Men vi er da et skridt længere. Synes jeg. 

Mailen fra EON: 

            Lägg in en alt-text här Fra 1. september indgår 40 kWh lynladning pr. måned.
Se i webbrowser Godt nyt om lynladning           Godt nyt om lynladning               Fra 1. september indgår 40 kWh lynladning pr. måned i dit abonnement - udover de normale 750 kWh pr. måned, som du har på hjemmeladere, byladere og hurtigladere. Lader du mere end 40 kWh på lynlader, betaler du 4,40 kr. pr. kWh. Vi har sænket prisen fra 5,55 kr.

 

Derfor får du en bedre pris

Vi har lyttet til jer og kontaktet en gruppe af kunder, som vi har interviewet mere indgående. Og langt hen ad vejen har jeres kritik af vores pris på 5,55 kr. for lynladning været berettiget. Da I hører til den gruppe, som faktisk bruger lynladning, skal I have nogle fordele. Derfor har vi valgt at inkludere 40 kWh pr. måned på lynladere i dit abonnement og sænke prisen fra 5,55 kr. pr. kWh til 4,40 kr., hvis man lader mere end de 40 kWh.

Fra Aalborg til København og retur

Vi inkluderer 40 kWh pr. måned, fordi vi har undersøgt gennem interviews og lade-data, hvor ofte de fleste af jer kører en langtur. Det gør de fleste af jer ca. én gang om måneden. Den tur er nu gratis. En lynladning på 40 kWh svarer cirka til en tur på tværs af landet. Det kommer selvfølgelig an på kørestil, temperatur, batteriets størrelse og så videre. Scroll ned i bunden af mailen, og få overblik over, hvor i Danmark vores lyn- og hurtigladere står.

Vi er klar til at hjælpe

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på 70 27 05 77 mellem kl. 9-15 eller kundecenter@eon.dk.

Vi håber, du tager godt imod forbedringen af dit abonnement.

God tur i de grønne biler derude.

Bedste hilsner
E.ON

MOS
MOS Sep 7 '20

Er de 40 kWh lynladning så en del af de 750 kWh, man har på abonnementet, eller er det 750 kWh + 40 kWh lynladning = i alt 790 kWh?

PeterE
PeterE Sep 7 '20

Jeg læser det som 'oveni' - dvs 790 kWh, og jeg ville stadigvæk ønske en større fleksibilitet, så man kunne opspare sine ubrugte kWh.

P85DK
P85DK Sep 7 '20

Bare en mulighed for at følge med i eget forbrug hos dem vil være en god start

PeterE
PeterE Sep 7 '20
Citat fra P85DK

Bare en mulighed for at følge med i eget forbrug hos dem vil være en god start

Enig. Selvom jeg lever uden og sjældent er på kanten af max.  

jramskov
jramskov Sep 7 '20

Så det godt nævnt på Facebook, men jeg har ikke modtaget den besked. 

Gad vide om det ikke gælder for os der hoppede på deres Model 3 tilbud til 579kr/mdr? Vi betaler fortsat 579kr/mdr og har heller ikke noget loft til 750kWh.

CaptainChaos
CaptainChaos Sep 7 '20
Citat fra P85DK

Bare en mulighed for at følge med i eget forbrug hos dem vil være en god start

Det kan man også på deres hjemmeside, at der stort set altid er fejl i deres opgørelser er så en anden side af sagen