Loading...
dk

Speed Assist Improvements - endelig | Tesla Forum

selsoe
selsoe Sep 15

Tror ikke man kan opgradere til HW3 uden at tilkøbe FSD.

jramskov
jramskov Sep 16

Jeg tror desværre også det er, i hvert fald indtil videre, kun er muligt at få HW3 hvis man køber FSD. Alternativt sælge din nuværende og købe en ny :P 

Ice2EV
Ice2EV Sep 16

Er vi ikke enige i at HW3 er hardware, altså noget computer enhed, CPU eller noget ram. Så burde det vel ikke være så forskellig at udskifte fra eks en eMMC chip.

Der bliver jo ikke monteret nye kameraer eller sensorer. Man lukker vel bare op for større databehandling.

Spørgsmålet er så om HW3 følger med noget Software, som uploades fra the Mothership. Hvis ikke skibet anerkender HW3, så kommer der nok ikke de pakker, som skal til for at drive enheden med nyere features.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 16
Vildgut
Vildgut Sep 16
Jeg fik opdateringen i morges, og der kræves ikke fsd for hastighedsgenkendelse. Har dog hw 3.
selsoe
selsoe Sep 16

Citat fra Ice2EV

Er vi ikke enige i at HW3 er hardware, altså noget computer enhed, CPU eller noget ram. Så burde det vel ikke være så forskellig at udskifte fra eks en eMMC chip.

Korrekt. Så vidt jeg forstår er det stort set bare at fjerne noget print og indsætte noget andet. Tror det er en ret enkel operation. Jeg tror dog stadig ikke Tesla tilbyder det, men hvis de gør hører jeg meget gerne om det.

makrellen
makrellen Sep 16

Bare lige et indspark: Elon drengen udtalte offentligt i april 2019 i forbindelse med Investor day at alle modeller der blev produceret fra den dag blev leveret med HW3. Det viste sig så ikke at holde stik. Men jeg vil mene at Model 3 ejerne har en god sag hvis det kommer til en situation hvor Tesla opkræver et gebyr for at opgradere til HW3 for at bruge de nye features - den tror jeg ikke at de kan løbe fra.

bskaarup
bskaarup Sep 16

Elon skrev i april sidste år "Mobile can do it no problem" så det må være en simpel procedure.

makrellen
makrellen Sep 16

Og her er det specifikke citat:

https://insideevs.com/news/410116/elon-musk-saying-teslas-get-hw-30/

Så hvis man har en model 3 som er produceret efter 22. april 2019 så vil jeg mene at Tesla er forpligtet til at sikre at bilen kvit og frit opgraderes til HW3.

selsoe
selsoe Sep 16

Citat fra makrellen

Bare lige et indspark: Elon drengen udtalte offentligt i april 2019 i forbindelse med Investor day at alle modeller der blev produceret fra den dag blev leveret med HW3. Det viste sig så ikke at holde stik. Men jeg vil mene at Model 3 ejerne har en god sag hvis det kommer til en situation hvor Tesla opkræver et gebyr for at opgradere til HW3 for at bruge de nye features - den tror jeg ikke at de kan løbe fra.

Det tror jeg nu nok det gjorde. Min blev leveret i marts '19 og er derfor nok produceret i januar eller februar.

makrellen
makrellen Sep 16

Min blev leveret  i juni 2019 (produceret i maj 2019) og blev ikke leveret med HW3. Jeg ved også at der er en del model 3 som blev leveret helt frem til november 2019 som heller ikke blev leveret med HW3.

Burnix
Burnix Sep 17
Så fik jeg også prøvet "forbedringerne" i softwaren og umiddelbart er jeg ikke helt imponeret. På min vej kørte jeg forbi 3 skilte med højresving forbudt, og de blev alle aflæst som 70 km/t hastighedsskilte. Rimelig træls fordi AP jo så vil respektere denne begrænsning indtil næste ændring af fartgrænsen.
JanKN
JanKN Sep 17
Citat fra Burnix Så fik jeg også prøvet "forbedringerne" i softwaren og umiddelbart er jeg ikke helt imponeret. På min vej kørte jeg forbi 3 skilte med højresving forbudt, og de blev alle aflæst som 70 km/t hastighedsskilte. Rimelig træls fordi AP jo så vil respektere denne begrænsning indtil næste ændring af fartgrænsen.

Jeg havde også min første tur med det i dag og er heller ikke imponeret indtil videre. Forhåbentlig er det en feature, der løbende bliver væsentligt forbedret. På vejen fra Bagsværd til Kalundborg, er et stykke relativt ny motorvej, hvor google ikke kender hastighedsbegrænsningen. På trods af store 110 km/t skilte, var hastighedsgrænsen først 90 og senere bare blank. Derudover var den låst på 60 km/t i 5 km efter en rundkørsel, hvor hastighedsgrænsen var 80 km/t. 

Der var dog også enkelte steder, hvor den før ikke vidste der vatr 60 km/t, hvor den nu kan se det. Men ja, en del forbedring er påkrævet!  

baldur
baldur Sep 17
Citat fra makrellen

Min blev leveret  i juni 2019 (produceret i maj 2019) og blev ikke leveret med HW3. Jeg ved også at der er en del model 3 som blev leveret helt frem til november 2019 som heller ikke blev leveret med HW3.

Der er stor forskel på "produceret" og "leveret". Og hvis man går helt til benet, så var det noget der blev lovet til investorer men ikke nødvendigvis til købere. Investorerne er sikkert glade for at man lige tømmer lageret af gamle komponenter - købere muligvis knapt så glade. 

Det han sagde var noget i stil med "alle biler der er ved at blive produceret har HW3" - det er strengt taget ikke en udtalelse om hvad der vil blive produceret i morgen... og det var sikkert også rigtigt da han sagde det.

Selvom der er de udtalelser fra Elon Musk, så er det kun købere af FSD som Tesla i dag har planlagt at opgradere.

Forummets indlæg er redigeret af baldur Sep 17
PeterE
PeterE Sep 17

Husk at Elon Musks udtalelser - uanset om det er på Twitter eller til Battery Day - på ingen måde forpligter Tesla til faktisk at levere præcis det. Han sælger en drøm, og så er det op til Tesla organisationen bag ham at se hvor meget af drømmen de faktisk kan levere. Eller har mulighed for at levere.

kzil
kzil Sep 19
Virker desværre ikke på midlertidige eller elektroniske skilte endnu. 80 km/t-begrænsningen på Fyn blev fuldstændigt ignoreret, i hvert fald. 
Kiefer
Kiefer Sep 19

Sjovt det har taget Tesla så lang tid at få det til at virke. Der må virkelig være mange patenter de skal undgå siden de kæmper sådan med det i forhold til blot at betale ved kasse 1. Fungerer jo upåklageligt i AP1 med skiltegenkendelsen.

Burnix
Burnix Sep 20
I går kørte jeg så igennem nogle sving, hvor en firkantet tavle anbefalede 60 km/t i svinget. Det blev desværre tolket af bilen som en hastighedstavle. Og da der jo ikke er et "ophører" efter svinget fordi det er en undertavle til sving, så havde jeg fornøjelse af grænsen i 8 km... Jaja - vi må håbe det bliver bedre. Kunne være fedt hvis man kunne melde sådanne fejl direkte til Tesla.
jramskov
jramskov Sep 22

Så fik vores TM3 ,ed HW2.5 også 2020.36.11. Eneste nyt var "Cruise Set Speed Improvements".

Sider: « 1 2