Loading...
dk

Bugatti bliver "købt" af Rimac via Porsche samarbejde. | Tesla Forum

Noogi
Noogi Sep 17 '20

https:///...atti/vw-group-rimac/

Endnu et skridt i den rigtige og uundgåelige retning. Lidt god konkurrence til Tesla Roadster. Dog bliver det nok kun de ultrarige der vælger en Bugatti EV fremfor en væsentligt billigere Tesla Roadster.

Godt gået af Rimac. Et firma der kun har bygget en håndfuld køreklare biler. Men i det mindste har det fra starten haft superbilsambitioner. Et godt eksempel på hvor lidt traditionelle bilmærker kan indenfor elbiler. Kan godt være at nogen brokker sig over Tesla men til sammenligning er Teslaer jo rene folkevogne med nærmest et århundredes track record relativt set.

En lille god nyhed. Godt for Tesla og transitionen til elbiler. Lidt trickle down effekt.

P85DK
P85DK Sep 17 '20

Hmm - der skal alligevel nogle muskler til at for ikke at ødelægge den aura der er omkring det brand. De muskler kan jeg godt tvivle på om Rimac har. Umiddelbart tænker jeg at VW gruppen har smidt flere penge efter Bugatti hvert år end Rimac omsætter for.

Jeg vil ikke sige det er godt gået Rimac, det er nok VW cheferne som griner højst da de endelig er kommet af med Piëch's dyre hobby.

Noogi
Noogi Sep 19 '20

Der er ikke tvivl om at VW har fat i den lange ende med den aftale på kort sigt. Både hvad angår Bugatti og tilgang til EV teknologi. Hvem ved hvad der sker i fremtiden. Man skal nok ikke forvente at Rimac sætter retningen i forhold til Bugatti brandet og de mekaniske lækkerier for så er det starten af enden for Bugatti. Pt opfatter jeg Rimac som nogle drevne perlegrusmekanikere der har fat i noget rigtigt hvad angår elbilsdrivlinje. De har hverken god stil eller vist at de kan skalere. Ser dem som en østeuropæisk version af Koenigsegg i de tidligere dage. Med fokus på EV drivlinje som de i øvrigt også samarbejder med Koenigsegg om. Men Rimac er godt på vej til at sætte et markant aftryk indenfor elbilsteknologi og bevæge sig væk fra at være en boutique leverandør.