Loading...
dk

Kan ikke fjerne bil fra min konto | Tesla Forum

BKC
BKC Sep 21 '20
Jeg har slogt min Tesla (bare rolig, jeg har købt en Tesla igen).

Men jeg kan ikke få lov til at fjerne køretøjet fra min konto. Jeg har kontaktet Tesla gennem deres standart formular, men man får jo ikke ligefrem en bekræftelse på ens henvendelse. Nogen der har erfaring med, hvor lang tid det tager før Tesla svarer på ens henvendelse? 



Forummets indlæg er redigeret af BKC Sep 21 '20
DeaconWP
DeaconWP Sep 22 '20

Bare lad den være tilknyttet din konto. Så kan den nye ejer jo bruge dit konto login til at styre den, indtil Tesla får den flyttet over til hans konto.

Der fra vil den være væk fra din konto, og det vil være en super service at give den nye ejer, så den kan styres med det samme fra hans telefon.

MOS
MOS Sep 22 '20
Hvis man giver den nye ejer sit konto login, vil vedkommende så ikke også få adgang til alle ens andre Teslaer, kunne ændre ens password, afbestille ens Cybertruck, Roadster og hvad man ellers tilfældigvis har på sin Tesla konto? Jeg ville nok lige tænke mig om en ekstra gang, før jeg udleverede mine kontooplysninger.
Forummets indlæg er redigeret af MOS Sep 22 '20
HrMogensen
HrMogensen Sep 22 '20

Helt enig med MOS...

Da jeg hentede vores Tesla i Jylland der loggede sælger ind via sit Tesla login og lavede ejerskifte der. Uploadede foto af mit kørekort osv osv... Han var som sådan ikke inde og afmelde bilen men som nævnt lave et ejerskifte via sælgers Tesla login.
Jeg kørte således derfra KUN med de 2 Tesla kort som følger med bilen når man køber den. Sælger foreslog selv at han lod sit dankort stå i sit login således at jeg kunne supercharge på vej hjem. Sendte ham bare beløbet via mobilepay. Efter 3-4 dage lykkedes det muligvis at få pushet mig lidt frem i køen ved at ringe til Tesla DK og småøffe lidt... Så gik der et par timer og så var der app adgang :) 

DeaconWP
DeaconWP Sep 24 '20

Mos, j det er rigtigt.

Men kan kan også bare logge ind på hans telefon med sin konto. Så kender han ikke dit pass word. Og du ved jo nok, hvem du skal hente dine 1.000 kroner ved, hvis de bliver afmeldt. Og de penge tilbagebetales til det kort, som de er betalt med, ved jeg fra en Model 3 reservation jeg har afmeldt.

Og så er der jo kun adgang til appen, men den kan måske også håndtere alle de ting der normalt er på kontoen via en PC?

Der er muligheder for, at det går godt, og skidt.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 24 '20
BKC
BKC Sep 24 '20
Jeg endte med at ringe til Tesla Service center og fik en flik engelsk talende kvinde, som løste problemet med det samme og fik min Tesla fjernet fra min konto. I øvrigt god service. 
Forummets indlæg er redigeret af BKC Sep 24 '20