Loading...
dk

Multifaktor authentication nu muligt på Tesla.com | Tesla Forum

jramskov
jramskov Oct 7 '20

Bare lige til info: Det er nu muligt at tilføje multifactor authentication til sin Tesla konto. Vil varmt anbefale at gøre det for at øge sikkerheden.

fmm1000
fmm1000 Oct 8 '20
Man kan vel ikke bruge nemid
HemligNemlig
HemligNemlig Oct 8 '20

Øhhh tror ikke de kender til nemid i usa så nej det kan du naturligvis ikke :)

Citat fra fmm1000 Man kan vel ikke bruge nemid
koden
koden Oct 8 '20

MFA er blot at man på en anden enhed skal godkende at man benytter første enhed.

Hvis nogen er i tvivl :-)

Det er fuldstændig det samme man oplever IND IMELLEM når man bruger sit kreditkort til betaling på nettet.

Du får ikke lov til at betale før du har tastet en NETS kode som du modtager på din mobil.

ElPeter
ElPeter Oct 9 '20
Det behøver faktisk ikke være en anden enhed, det skal bare være en bestemt enhed som man har defineret, typisk ens smartphone, men det kunne også være et andet device, ofte en form for nummer/nøgle-viser.

Multi-faktor går på at man beviser hvem man er ved at være i BESIDDELSE af en fysisk genstand (telefonen) udover at man har en VIDEN (password). En anden faktor kunne være noget man ER, d.v.s. En form for biometrisk genkendelse.
jramskov
jramskov Oct 9 '20

Der findes flere apps til det. F.eks Microsoft Authenticator og Authy. 

Jeg benytter en Password Manager og det kan varmt anbefales. Passwords bør være lange og unikke og det er bare svært/umuligt hvis man ikke bruger en password manager. Den jeg benytter (1Password) har indbygget support for MFA.

PL
PL Oct 9 '20
Citat fra jramskov
Den jeg benytter (1Password) har indbygget support for MFA.

Fedt, den bruger jeg også, men havde ikke tænkt at det var indbygget der. Så jeg var på vej i Microsoft Authenticator, men det er da nemmere at køre det hele i 1Password. Tak for heads up!