Loading...
dk

Køb af model 3 Long range - er den her pris go ? | Tesla Forum

koden
koden Oct 18 '20

Var der ikke noget med at de engang måtte rulle en afgiftstigning retur, da EU ikke tillod en afgift til dyre biler og en lav afgift til billige biler?

 

Eller hvordan var det nu det var?

Twinauto
Twinauto Oct 18 '20
Tænker at den LR nu er solgt:-) SÅ meget anderledes er 2021 så heller ikke, meget er gæt: Ingen officiel bekræftelse på varmepumpe Ingen officiel bekræftelse på laminerede sideruder Ingen officiel bekræftelse på varme i rattet Plastic crome deke frem for krom Ekstra range? Er det SW der kommer til alle? El-bagklap, ret billigt hvis man ikke kan leve uden Ny centerkonsol - personligt synes jeg det det gamle look er SÅ meget federe "Nyt rat" - taler vi om det lulle stykke plastic for neden? 1. Januar - der skal nok komme nogen før (måske, vi er i oktober og det tager ca 2 måneder at få bilerne til DK - tør du bestille og den kommrr EFTER 1. Januar - DU betaler Og nej, jeg har ikke en brugt til salg, så jeg taler ikke for at holde prisen oppe. 2021 er fine ændringer, men så er de heller ikke vildere. Mådke når Berlin går i gang med optimerede pricesser og flere og bedre farver....
Forummets indlæg er redigeret af Twinauto Oct 18 '20
Nikola
Nikola Oct 19 '20

En del er ganske rigtigt gæt. Men med mindre at de alle sammen rammer ved siden af er der nogle ændringer, som vil blive bemærket. Varmepumpe lyder realistisk, ud fra ændringer i frunk design, anvendelse i Y og koblet med bedre range. Midterkonsol er nok en smagssag, men fint med trådløse ladere etc. Akustikruder er vel også realistisk, Elbagklap er bekræftet og omend lidt ligegyldigt for nogen, noget som de fleste opfatter som godt lir, når først de har det.

Så ikke nogen revolution, men hvis de fleste rygter er rigtige, en opdatering, som ikke vil blive overset 

HrMogensen
HrMogensen Oct 19 '20

NIKOLA >>
Da vi fangede vores brugte “Elsa” i slutningen af maj var jeg heldig at komme først i køen fordi jeg var den eneste som ikke havde en byttebil.
Min Grande Punto T-Jet røg privat til en fin pris - var ikke så naiv at tro en forhandler med primært 2-3 år gamle Audi/BMW gad røre en italiener fra 2010.
Den stakkels forhandler tjente ikke en krone for han solgte den for hans bror. Hele den uge bilen stod til salg fik han næsten ikke en eneste henvendelse på de andre biler, for alle ville have Teslaen ;) 
Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Oct 19 '20
HrMogensen
HrMogensen Oct 19 '20
Ifølge mange rimeligt seriøse kilder på Twitter er der netop varmepumpe, ændret midterkonsol, auto trunk, ændret fælgdesign som skulle være de store nyheder.

Skulle jeg vælge ville jeg hellere have auto frunk. Forklappen er træls at rode med. Man skal røre lakken osv. og ja vi bruger nok 80% frunk ift. trunk.
Har dog monteret begge ting fordi jeg synes det var lidt mærkeligt hvis ikke begge dele var auto :) 
Ice2EV
Ice2EV Oct 19 '20

Vi bruger til gengæld kun frunk'en til at vise at vi har den og at vi kan åbne den med telefonen, ren gimmick. Den er fyldt med ladekabler i alle afskygninger og har kun haft brug for dem 1 gang på 18 måneder.

Nikola
Nikola Oct 19 '20


 

Citat fra HrMogensen
 
NIKOLA >> Da vi fangede vores brugte “Elsa” i slutningen af maj var jeg heldig at komme først i køen fordi jeg var den eneste som ikke havde en byttebil. Min Grande Punto T-Jet røg privat til en fin pris - var ikke så naiv at tro en forhandler med primært 2-3 år gamle Audi/BMW gad røre en italiener fra 2010. Den stakkels forhandler tjente ikke en krone for han solgte den for hans bror. Hele den uge bilen stod til salg fik han næsten ikke en eneste henvendelse på de andre biler, for alle ville have Teslaen ;) 

Har heller ikke opgivet håbet endnu, håber at "panikken" aftager snart, så man evt. kan snuppe en bil til en fornuftig pris. Men det går meget stærkt pt. og priserne er i den spidse ende....

Vildgut
Vildgut Oct 19 '20
Citat fra HrMogensen Ifølge mange rimeligt seriøse kilder på Twitter er der netop varmepumpe, ændret midterkonsol, auto trunk, ændret fælgdesign som skulle være de store nyheder.

Skulle jeg vælge ville jeg hellere have auto frunk. Forklappen er træls at rode med. Man skal røre lakken osv. og ja vi bruger nok 80% frunk ift. trunk.
Har dog monteret begge ting fordi jeg synes det var lidt mærkeligt hvis ikke begge dele var auto :) 
Var der nogensinde nogen som fandt ud af om det påvirkede garantien at få det installeret?

Og hvad gav du for installation og hardware? 
HrMogensen
HrMogensen Oct 19 '20
Citat fra Vildgut
 
Var der nogensinde nogen som fandt ud af om det påvirkede garantien at få det installeret?   Og hvad gav du for installation og hardware? 

Bestilte direkte fra Hansshow (Kina) med en rabatkode på 10-15% som jeg fik via et indlæg herfra. Derudover er der flere youtubere og andre Tesla forums der jævnligt har en rabatkode man nok kunne benytte. Jeg monterede selv både funk/trunk inkl fodsensor så den del var gratis. Installationsmanualen er noget makværk så det var en kombi af denne, youtube og reel viden om hvordan man trækker og aflaster kabler der klarede monteringen. Frunk er rimeligt nem for der er meget få klips og bolte. Trunk er mere drilsk da man skal føre kabler gennem den originale gummislange op til bagsmækken + kabelføring fra aktuatorer til bagagerum. Ligeledes skal man ved auto trunk suge 12V+ helt fremme til højre for handskerummet, så der er en del pillearbejde. Brugte 4 timer på trunk og nok 8 timer på trunk. Gjorde mig meget umage med kabelaflastning, strips de rette steder. Det eneste originale der er ødelagt er at der er boret et 8mm hul i inderplastdelen på bagsmækken til "lukkeknap".

For kun 14 dage siden var jeg forbi Tesla og få skiftet bagruden da jeg opdagede en revne der sneg sig op i bunden midtpå. Den var i den indvendige del af ruden og ikke noget jeg havde lavet. Ved indlevering gjorde jeg opmærksom på auto trunk og fodsensor således at de ikke kom til at aktivere fodsensor imens de var igang med at dirke en ny rude på plads. Tesla konsulenten sagde bare tak for info og 4 timer senere var ruden skiftet kvit og frit.

PeterE
PeterE Oct 20 '20

Tilbage til sagen... 

 

@rossoneris fik du købt en bil?

Vildgut
Vildgut Oct 20 '20
Citat fra HrMogensen
Citat fra Vildgut
 
Var der nogensinde nogen som fandt ud af om det påvirkede garantien at få det installeret?   Og hvad gav du for installation og hardware? 

Bestilte direkte fra Hansshow (Kina) med en rabatkode på 10-15% som jeg fik via et indlæg herfra. Derudover er der flere youtubere og andre Tesla forums der jævnligt har en rabatkode man nok kunne benytte. Jeg monterede selv både funk/trunk inkl fodsensor så den del var gratis. Installationsmanualen er noget makværk så det var en kombi af denne, youtube og reel viden om hvordan man trækker og aflaster kabler der klarede monteringen. Frunk er rimeligt nem for der er meget få klips og bolte. Trunk er mere drilsk da man skal føre kabler gennem den originale gummislange op til bagsmækken + kabelføring fra aktuatorer til bagagerum. Ligeledes skal man ved auto trunk suge 12V+ helt fremme til højre for handskerummet, så der er en del pillearbejde. Brugte 4 timer på trunk og nok 8 timer på trunk. Gjorde mig meget umage med kabelaflastning, strips de rette steder. Det eneste originale der er ødelagt er at der er boret et 8mm hul i inderplastdelen på bagsmækken til "lukkeknap".

For kun 14 dage siden var jeg forbi Tesla og få skiftet bagruden da jeg opdagede en revne der sneg sig op i bunden midtpå. Den var i den indvendige del af ruden og ikke noget jeg havde lavet. Ved indlevering gjorde jeg opmærksom på auto trunk og fodsensor således at de ikke kom til at aktivere fodsensor imens de var igang med at dirke en ny rude på plads. Tesla konsulenten sagde bare tak for info og 4 timer senere var ruden skiftet kvit og frit.

Tak for info. Det med at installere den selv skal jeg nok afholde mig fra med mine 10 tommelfingre ;)!

Sorry for thread hijack.


rossoneris
rossoneris Oct 22 '20

Nå - så er bilen på vej hjem. 

Fandt sku lige en rød Tesla model 3 i Tyskland, med træk, FSD, sport vælge, sommer/vinterdæk, kørt 7000 til 475,000 inkl. alt (import/registrering etc).

Sku en noget bedre pris end den jeg egentlig først skrev om her i tråden som var sort og kun med træk, til 20,000kr mindre

Ice2EV
Ice2EV Oct 22 '20

Cool, bare vent, du bliver helt sikkert også ramt hårdt af feberen...... Kan anbefale dine bekendte lige holde afstand i en periode, således de hverken bliver døve eller ramt af samme sygdom.  ;-))

HrMogensen
HrMogensen Oct 22 '20
Tillykke!
Lyder som en rimelig pris - går ud fra den er fra 2019?
rossoneris
rossoneris Oct 23 '20

Den står til 2020 model - fra marts 2020. Men nej ikke den nye model selvfølgelig på gaden, hvor mange falder i svime over varme pumpen :)

Forummets indlæg er redigeret af rossoneris Oct 23 '20
jramskov
jramskov Oct 23 '20

Tillykke med bilen!

 

Nikola
Nikola Oct 23 '20

Tillykke med bilen!

Et spørgsmål mht. træk. Jeg har selv kigget lidt på import og har fået lidt lunkne svar mht. træk. Nogen siger at ved DK syn får den samme anhængervægt, som den er godkendt i Tyskland. Men har også hørt nogen påstå at trækket bliver sat til at måtte trække 0 kg, så det bare bliver en cykelholder.

Har du hørt nærmere om dette? (smid gerne en melding når den er på DK plader...)

rossoneris
rossoneris Oct 29 '20

Fik den købt i Tyskland ved import og ifølge tidligere ejer var der leveret fra fabrikken med træk. Havde automentor ti at hjælpe med import, syn osv, og den blev synet uden problemer med godkendt træk

AllanOlesen
AllanOlesen Oct 29 '20
Quote from Nikola

Tillykke med bilen!

Et spørgsmål mht. træk. Jeg har selv kigget lidt på import og har fået lidt lunkne svar mht. træk. Nogen siger at ved DK syn får den samme anhængervægt, som den er godkendt i Tyskland. Men har også hørt nogen påstå at trækket bliver sat til at måtte trække 0 kg, så det bare bliver en cykelholder.

Har du hørt nærmere om dette? (smid gerne en melding når den er på DK plader...)

Jeg vil mene, at man inden køb bør se bilens CoC-attest - og ved køb bør sørge for at få attesten med. Deraf fremgår det, hvad den er typegodkendt til at trække. Det har jeg svært ved at se, at synshallen kan komme uden om.

(Men jeg har ikke selv prøvet det.)

 

Nikola
Nikola Oct 30 '20
Citat fra rossoneris

Fik den købt i Tyskland ved import og ifølge tidligere ejer var der leveret fra fabrikken med træk. Havde automentor ti at hjælpe med import, syn osv, og den blev synet uden problemer med godkendt træk

Tak for svaret. Når det er originalt Tesla træk burde det jo også virke uanset om den har været forbi Tyskland... 

Sider: « 1 2 3 »