Loading...
dk

WTF? endnu en prisreduktion på S? | Tesla Forum

Twinauto
Twinauto Oct 14 '20
Lucid får ikke lov til at slappe af:-))) Fedt 69420 for en LR, det bude betyde moget i dk!!!!!
Forummets indlæg er redigeret af Twinauto Oct 14 '20
Vildgut
Vildgut Oct 15 '20
Er bare vild med prissætningen ;D. Og ja,Lucid...og alle andre får det svært! 
Kiefer
Kiefer Oct 15 '20

På den måde kan man jo egentlig sige at regeringen i 2015 fik ret ved indførslen af afgifterne, et af argumenterne var jo at over tid ville en elbil blive markant billigere.

Jeg kan huske at ved bestilling af vores første Model S i 2013 skulle give 718.000 med de optioner vi dengang mente der var behov for, og med dagens reduktion kan man få en Model S LR til 690.000, som sådan set det matcher de optioner vi tilføjede i 2013, det eneste der mangler er bagudvendte sæder. Det er jo en hel del billigere end hvad vi oprindeligt gav, uden afgifter.

/Martin

P85DK
P85DK Oct 15 '20
Quote from Kiefer

På den måde kan man jo egentlig sige at regeringen i 2015 fik ret ved indførslen af afgifterne, et af argumenterne var jo at over tid ville en elbil blive markant billigere.

Jeg kan huske at ved bestilling af vores første Model S i 2013 skulle give 718.000 med de optioner vi dengang mente der var behov for, og med dagens reduktion kan man få en Model S LR til 690.000, som sådan set det matcher de optioner vi tilføjede i 2013, det eneste der mangler er bagudvendte sæder. Det er jo en hel del billigere end hvad vi oprindeligt gav, uden afgifter.

/Martin

Plus dollarkursen jo var nede i 5,2, så de 718.000 var nok nærmere 900.000 med dagens kurs.

MOS
MOS Oct 15 '20

@Kiefer

Nu ved jeg ikke, hvilke optioner I valgte dengang. Men jeg vil mene, at man selv uden tilvalg i dag ikke bare matcher, men får meget mere end man fik dengang. F.eks. er autopilot, FSD-hardware, nyere og hurtigere MCU, tech-pakke med motoriseret bagklap, adaptivt kurvelys og tågelygter, glastag, next-gen sæder, premium interiør, centerconsol, bioweapon defense klimaanlæg, vinterpakke, ultra hifi-anlæg, adaptiv luftaffjedring, dual motor (de nye, mere effektive) med 4-hjulstræk, et større batteri og væsentligt længere rækkevidde og bedre performance, multicoat perlemorslak osv. i dag standard på en Model S. Og så har jeg sikkert glemt en del.

Så ja, man får virkelig MEGET mere for en del færre penge i dag - på trods af afgifterne.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Oct 15 '20
rossoneris
rossoneris Oct 15 '20

Venter vi 4-5 år til så kan vi igen se tilbage og sige, hold fast hvor var tingene dyre den gang i forhold til hvad man kan få (i 2025)

Sådan et teknologien nu engang. Det gælder om aldrig at købe det nyeste og bedste for det er det der falder hurtigst i værdi. Jo har du pengene så fred være om man mister værdi hurtig :)

Conjurer
Conjurer Oct 15 '20

Hvad kommer den så til at koste i 2021? (med nye afgifter)
Er der nogen, der har formlen for udregning af ny registreringafgift (hvis forslaget bliver vedtaget)?

bskaarup
bskaarup Oct 15 '20
Citat fra Conjurer

Skatteministeriet har lavet en udregning hvor de tager udgangspunkt i en Model S til 830K der vil stige til 1.090K dvs., 260K ekstra. Se side to; https://www.skm.dk/...paa-elbiler.pdf ;

Eller skal det læses sådan at den stiger til 1.185 hvis de ikke ændrer noget?

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Oct 15 '20
Kiefer
Kiefer Oct 15 '20

Men det udfordrer jo ikke regeringens argument med at priser ville falde, tværtimod :)

Så selv med 20% afgift på bilen betaler man mindre end man gjorde i 2013 og endnu mindre end vi betalte i 2015 da vi købte bil nummer 2 også uden afgift.  Forskellen fra 2013 og 2015 er nok som P85DK skriver den meget lave dollarkurs i slutningen af 2013 der gjorde udslaget.  Også selv om vi først fik leveret bilen i marts 2014 ed bestilling i 2013, var det stadig den meget lave dollarkurs ved bestilling i 2013 der var gældende ved levering. 

Conjurer
Conjurer Oct 15 '20

De 1.185 var hvis aftalen ikke var/blev lavet om - dvs. stigning til 65% registreringsafgift. 
Jeg har set skemaet, men det ville være rart at kende deres præcise formel. Jeg har ikke kunnet finde noget på skm.dk.

Citat fra bskaarup
Citat fra Conjurer

Skatteministeriet har lavet en udregning hvor de tager udgangspunkt i en Model S til 830K der vil stige til 1.090K dvs., 260K ekstra. Se side to; https://www.skm.dk/...paa-elbiler.pdf ;

Eller skal det læses sådan at den stiger til 1.185 hvis de ikke ændrer noget?

MOS
MOS Oct 15 '20

Jeg tror også, det skal læses således:

I dag koster den 830.100,-.

Hvis man ikke gør noget, så stiger afgiften efter nytår jvf. den gamle aftale til 65% og bundfradraget bortfalder. Det bringer prisen op på 1.185.100,-.

Med regeringens nye forslag ryger prisen "kun" op på 1.090.400,-.

PeterE
PeterE Oct 15 '20

Ja, og hvis man vil bestille ny S så skal det vist være i en fart - for ellers er der ikke meget chance for en levering i 2020. (jeg betalte vist 803k i 2015, og sjovt nok koster en ny - væsentlig bedre bil - nu 804k...)

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Oct 15 '20
Kiefer
Kiefer Oct 15 '20

MOS: Mange af de optioner du skriver der er med i dag, fik jeg egentlig også med tilbage i 2015, det var jo derfor vi skiftede fra Late 2013-modellen til Late 2015 modellen.

AP, er med, er det også i dag, premium pakke, er også det samme, fjernbetjent bagklap (blev en del af premium da tech-pakken forsvandt), er også det samme. MCU, om den er bedre er vist en temperemantsspørgsmål, Midterkonsol, fik jeg også med og Bio-weapon defense, altså vi har det i vores Model X, men no offense but why...? :) 

Det hele er egentlig lidt det samme, bare med små forbedringer. Der mangler lidt wauw effekt :)

Det eneste jeg rigtig kan se er forbedret i forhold til 2015 modellen, er rækkevidden. Hvilket bestemt ikke er uvæsentligt og egentlig ret mærkbart hvis man ser de mange tests der er lavet af det. Og var det ikke fordi der er et Tesla-logo på fronten, tror jeg godt jeg havde kunnet finde på at skifte min nuværende ud med en 2020 model i år. Specielt med de priser. Der er jo trods alt ikke ret langt ned til en Model 3, og du får så meget mere bil for pengene.

koden
koden Oct 15 '20

Er det kun model S der er faldet i pris og ikke X ?

De 120.000 en performance koster ekstra, hvad får man for de penge ud over hurigere bil?

Har model S egentlig LED forlygter i dag eller stadig xenon?

Forummets indlæg er redigeret af koden Oct 15 '20
Clement
Clement Oct 16 '20
Her den anden dag faldt prisen fra 74. 990 $ til 71.990 $, dette gjorde at prisen i DK blev sat til 690.100 kr. Bør prisen så ikke falde yderligere når prisen sænkes igen, denne gang med omkring 1500$, til de 69.420$? Eller er der noget jeg har overset? Kiefer #13, det er jeg ikke helt enig i. Jeg købte min 70D i ultimo 2015, det meste blev klikket af undtagen luftfjedre og bedre anlæg. Jeg gav 747. 000 kr. Idag til 690.000 kr. ville jeg få længere rækkevidde, bedre anlæg, luftfjedre, glastag (købte kun med soltag for glassets skyld), bedre lak (hvis man vælger hvid), AP2 med kameraer over det hele (ikke brug for blackvue), en del hurtigere fra 0-100 5,4 VS 3,8 sek, hurtigere opladning på SC, indfarvede bundpanel (aner ikke hvad de hedder) og nyere front. Sikkert andre ting jeg har glemt. Men igen sådan er det, når man køber i starten. Og jeg har ikke absolut fortrudt :-)
Forummets indlæg er redigeret af Clement Oct 16 '20
koden
koden Oct 16 '20

Tesla siger at de ikke kan udelukke endnu en prisreduktion. Men de har ikke hørt noget.

Men hvis man bestiller bil nu og prisreduktion kommer inden levering, så får man den med.

lev. er pt. december.

Og så svarer jeg lige mit eget spørgsmål.

Ja den har LED forlygter.

Forummets indlæg er redigeret af koden Oct 16 '20
Mugge
Mugge Oct 16 '20

Bemærk også at range er øget fra 610 til 652 km wltp på LR. Imponerende !

koden
koden Oct 16 '20

652?? hvor kom det fra..

I går eller forgårs var det 610 og i dag 652 ser jeg.., ?

MOS
MOS Oct 16 '20

Måske varmepumpe også kommer i Model S?

koden
koden Oct 16 '20

varmepumpe..?  jeg ved godt det findes i nogen el biler.

Hvad er egentlig fordelen?

At man ikke bruger strøm til opvarmning?

Jeg synes umiddelbart ikke den bruger alverden i strøm for at varme min model S, så jeg har svært ved at se hvad jeg skal med varmepumpen?

Gør mig klogere :-)

Sider: 1 2 »