Loading...
dk

Service Hamburg | Tesla Forum

KS
KS Nov 14 '14

Jeg har i dag været i kontakt med ServiceCenter Hamburg, for at få en tid til at få fixet min defekte Drive Unit. I København er det ikke muligt at få den fixet før engang i Januar!!! (Virkelig dårligt),og da bilen skal afsted for at gøre plads til D'eren, så måtte der gøres noget.

Jeg tog derfor fat i Tesla i København, som skaffede en kontakt i Hamburg. Efter en kort snak med dem, kunne de allerede tage bilen ind om 1 1/2 uges tid - men der kunne de ikke have Drive Unit hjemme. Så der blev aftalt tid til den 1 december, hvor der så står en Loaner til rådighed.

Fik at vide at der var en del danske, såvel som norske ejere, der havde valgt at få bilen forbi Hamburg, da de ikke har lige så travlt som de andre steder endnu. Står i derfor med udfordringer med at få service (eller slet ikke at få det), så kan jeg kun anbefale at kontakte Tesla i Hamburg.

Jeg har fået lov til at dele kontakt info på: Lars Fuegner +49(0)15254706696, så fang dem dernede hvis i har brug for denne mulighed.

T3S7A
T3S7A Nov 14 '14

Husk blot. Du må ikke kører låne bilen i DK...

FrederikC
FrederikC Nov 14 '14

Omkring lånebiler, så var det jo oppe og vende i EU, men jeg ved ikke hvad svaret blev:

http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=5321

Hookmaker
Hookmaker Nov 14 '14

Imodsætning til tidligere, så må en dansker med dansk bopæl nu køre op til 30 dage i en bil på udenlandske plader i danmark. Det bev vist godkendt i foråret. Men RING til SKAT og spørg, de kan hurtigst give et svar.

T3S7A
T3S7A Nov 14 '14

Jeg undersøgte det både med SKAT og FDM. 

Hvis man køber en bil i udlandet, så må man kører 14dage i bilen i DK på udlandskeplader. Dog skal man inden for 24 timer, melde købet på SKAT side. Så at hvis man bliver stoppet, at det kan ses den er købt, og man venter på at få syn mm. klaret. 

Hvis du låner en bil i udlandet, må du ikke kører i den i DK. Hellere ikke hvis det er en låne bil mm. pga din er på værksted. 

LarsH
LarsH Nov 14 '14
Citat fra Hookmaker

Imodsætning til tidligere, så må en dansker med dansk bopæl nu køre op til 30 dage i en bil på udenlandske plader i danmark. Det bev vist godkendt i foråret. Men RING til SKAT og spørg, de kan hurtigst give et svar.

Så er det da lavet om siden i sommers? Jeg har flere gange forespurgt om muligheden for, at låne min svensk indregistrerede bil ud til min lillebror, der har fast bopæl i Danmark, således han kan få glæde og gavn af den, imens jeg er på ferie. Det har jeg gang på gang fået af vide er umuligt, selvom folk hårdnakket påstår andet på div. internet forums. Facts er, at du såfremt du er bosat i Danmark, kun må føre et udenlandsk indregistreret køretøj, hvis ejeren befinder sig i bilen samtidig. Det har jeg flere gange benyttet mig af og er også blevet stoppet i en total kontrol, hvor bl.a. SKAT sagde god for det.

Den eneste lempelse jeg ved der har været mht. udlejningsbiler, var under den store askesky. Der kom regeringen med en lempelse, som sagde, at man gerne måtte benytte en udenlandsk indregistreret lejebil, for at komme hjem til Danmark igen. Men det var vel at mærke direkte kørsel fra grænsen og til ens bopæl, ingen ærinder på vejen.

Det skal dog siges, at jeg en enkelt gang har fået SKAT's ord for, at det var OK, at min lillebror kørte min bil ud af landet, da jeg havde parkeret den i Københavns Lufthavn og var fløjet mod USA. Han kørte den hjem til min bopæl i Sverige uden bøvl og som sagt med SKATs tilladelse i den individuelle sag, naturligvis forudsagt han også kørte direkte ud af landet uden ærinder på vejen.

Forummets indlæg er redigeret af LarsH Nov 14 '14
KS
KS Nov 14 '14

Ringer for en sikkerheds skyld til SKAT, men husk det drejer sig om en Loaner - også en TMS - altså el-bil som jo er afgiftsfritaget i DK. Læser man høringsteksten, så skulle el-biler være (blive) helt undtaget fra disse regler. Læs kommentarer til høring. Men eftersom det vel ikke er vedtaget endnu, så må det at kontakte SKAT være det rigtige

LarsH
LarsH Nov 14 '14
Citat fra KenSeitzberg

Ringer for en sikkerheds skyld til SKAT, men husk det drejer sig om en Loaner - også en TMS - altså el-bil som jo er afgiftsfritaget i DK. Læser man høringsteksten, så skulle el-biler være (blive) helt undtaget fra disse regler. Læs kommentarer til høring. Men eftersom det vel ikke er vedtaget endnu, så må det at kontakte SKAT være det rigtige

Bed om at få noget på skrift... Mit erfaring er, at snakker man med 5 forskellige SKAT medarbejdere, når du lige så mange forskellige svar.

Hookmaker
Hookmaker Nov 14 '14
LarsH det er ikke helt korrekt. Afsnittet "Kørsel overvejende uden for landets grænser" beskriver scenarier på op til 30 dage hvor der gives undtagelser, men Ken - ring og spørg hos SKAT, så får du svar. Er lånebilen iøvrigt over 6 mdr og har kørt 6k km, så kan de jo iøvrigt bonge en alt det de vil, men der skal ikke erlægges nogen form for afgift eller moms....;-)
Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Nov 14 '14
LarsH
LarsH Nov 14 '14
Citat fra Hookmaker Kørsel overvejende uden for landets grænser

En person, med bopæl her i landet må dog gerne føre et udenlandsk køretøj på færdselslovens område, hvis

• den registrerede ejer eller bruger er passager under kørslen eller
  • køretøjet har korttidsnummerplader med en gyldighed på højst 7 dage, som er givet af en kompetent myndighed i en EU/EØS-stat, Færøerne eller Grønland, eller
  • køretøjet er lejet i udlandet for en periode af højst 7 dage, føreren har ret til at føre køretøjet efter lejeaftalen, og kørslen på færdselslovens område kun sker fra grænsen direkte til det sted her i landet, hvor køretøjet efter lejeaftalen skal afleveres.

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1949673

Jeg ved godt, at der er noget der hedder "Kørsel overvejende uden for landets grænser" men prøv du at høre SKAT hvor mange der rent faktisk har fået lvo til det - du vil græde over svaret! Kan fortælle dig at selv div. bilforhandlere herhjemme har problemer, når de får en udenlandsk indregistreret bil herop til præmiere og div. motorjournalister skal prøvekøre den.

Forummets indlæg er redigeret af LarsH Nov 14 '14
Hookmaker
Hookmaker Nov 14 '14
Lars, prøv lige at læse hvad jeg skriver til sidst, det gør ligesom en fortsættelse af diskussionen omsonst. I øvrigt har jeg selv spurgt om mulighed for at få en værkstedsbil fra Volvo i februar, og det telefoniske svar var, at det sandsynligvis kunne lade sig gøre, idet reglerne var blødt lidt op. Det blev dog ikke aktuelt, så jeg kender ikke svaret.
DeaconWP
DeaconWP Nov 14 '14

Hookmaker.  Jeg forstår godt,, hvorfor du resonerer som du gør. Men jeg tror nu ikke, at argumentet om, at der alligevel ikke skal betales hverken moms eller afgift af bilen ved en evt omregistrering til danske plader gør, at man må køre en udenlandsk indregistreret bil mere rundt i DK, end hvis det er en fossil drevet bil. Det synes jeg ikke lovens tekst skelner imellem. Så mon ikke I begge har ret, udfra jeres synsvinkler. En evt. bøde kan så ikke gå på "afgiftunddragelse", kun for at køre på udenlandske plader.

Men det bliver dejligt, hvis det tillades. :-)

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 14 '14
T3S7A
T3S7A Nov 14 '14

Jeg har sidste fredag haft min bil til rep. ved Tesla i Hamborg. 

Inden har jeg haft kontakt med SKAT og FDM. Jeg fik fortalt af begge, at det ikke er tilladt at kører en Tysk indreg. bil i DK, hellere ikke selv om jeg aflevere en magen til til rep. Hellere ikke selvom bilen er en elbil, og de er afgiftsfritaget i DK

Det er tilladt at kører en tysk indreg. bil, hvis man køber den. Så har du 14 dage til at få den syn/omreg, eller pille pladerne af den. Dog skal SKAT oplyses om dette inden for 24 timer, fra du har købt bilen. 

Vi tog i stedet en lækker weekend ophold i Berlin, fredag til mandag. Så var det løst. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Nov 14 '14
Hookmaker
Hookmaker Nov 27 '14
Ærgerligt for dig Ken, alle units røg til Norge....;-)

Larsen
Larsen Nov 27 '14

Og så på Business class.

Renedyhr
Renedyhr Apr 5 '15
Tesla i Hamborg tilbyder at afhente bilen hos Vallet parking i lufthavnen udføre service og bringe bilen retur i fuld opladet tilstand. Pris for parkering max 100 € for en uge. Gav 900 kr. i sidste uge for 3 dage "alm" parkering i København.
Kaptainen
Kaptainen Apr 22 '15

Nogen der har en email adresse på Tesla Hamborg - så man kan aftale "parkering". Har intet problem med at betale for dette, når blot bilen er opladt når jeg returnerer fra firmarejse.

Efterlader man nøgle ved dem... og i givet fald hvad er så det smarte når man returnerer udenfor deres åbningstid??

DeaconWP
DeaconWP Apr 22 '15

Renedyhr: Hvad er det for et sted du peger på, i det vedhæftede image.jpg ?

Renedyhr
Renedyhr Apr 22 '15

DeaconWP: Det var der bilen var parkeret hos Vallet parking. Man kan gå direkte indendørs fra ankomsthallen til bilen. Nøglen afl. til Vallet Parking og afhentes samme sted. Tesla henter og bringer bilen imens man ligger på stranden :-)

griffel
griffel Jul 17 '15

Som det ser ud her, må man GODT køre i en LÅNEbil:

>>

Som hovedregel må du ikke køre et køretøj, der er registreret i udlandet, når du selv bor i Danmark.

Det er tilladt at køre et køretøj med udenlandske nummerplader, hvis du importerer køretøjet, eller hvis du har lånt køretøjet på et autoværksted, fordi din egen bil skal til service i udlandet.

>>

Kilde: http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2091334&vId=0

Sider: 1 2 »