Du må ikke sove ved level 3. Det kræver level 4.
Jeg er sådan set ligeglad med levels. Det var dig, der begyndte at snakke om level 3. Det indlæg, jeg startede med at svare på, handlede om at kunne arbejde eller sove.
Ja ok rolig nu. Det indlæg af mit som du svarede på var fyldt med termen "level 3" og der står ikke et ord om at kunne sove og "arbejde" står i en sætning der starter med "level 3" og som du har citeret. Ja hvis man går længere tilbage skrev Ice2EV noget om at være monster træt, men hvad har det med mit indlæg at gøre - det er ikke engang citeret eller kommenteret på?
Jeg fortæller bare om hvad status er hos FN i forhold til Tesla. FN bruger i øvrigt hellere ikke level begrebet direkte.
Ikke alene må man ikke sove men de har lavet krav om at bilen skal filme eller på anden vis detektere at føreren er klar. Nok derfor at Tesla nu har aktiveret kabinekameraet i Model 3. Men et problem for selv helt nye Model S & X som ikke har noget internt kamera.
Med kameraet skal systemet sikre sig at føreren ikke vender sig væk fra vejen, ikke har lukket øjne, sider i sædet i en normal position til at kunne overtage kørslen, etc. Så der er bestemt begrænsninger til hvad man kan foretage sig. Det er et forsøg på at imødekomme den kritik om at det tager for lang tid for folk at omstille sig til at føre bilen. Man skal hele tiden være semi-parat. Men man behøver ikke have hænder på rattet og må godt læse, eller skrive SMS, emails etc.