Loading...
dk

Kinesisk Model 3 i Danmark | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
Nikolaj
Nikolaj Dec 7 '20

Vores SR+ har aldrig ladet over 115 kw på en Tesla supercharger selv om den på papiret skulle kunne klare 170 kw (Superchargerne har mig bekendt været begrænset til 150 kw, men det er den altså ikke kommet op på). Når det har været koldt er det selvfølgelig gået endnu langsommere. Den skulle dog kunne klare de 170 kw på en Ionity lader eller Supercharger V3 hvilket vi har til gode at se.

Mig bekendt er Tesla model 3 batterierne opbygget med en væsentligt bedre dimensionering af kølingen end de gamle model S, hvorfor jeg ikke ville være så nervøs ved at købe en Kina-model. Da softwaren normalt via opdateringer hen ad vejen tillader hurtigere og hurtigere ladehastigheder. Vores SR+ startede fx med 100 kw, og skulle altså nu kunne klare 170 kw.

Tobias
Tobias Dec 7 '20
Det bekymrer mig hvis LFP i højere grad er følsom overfor kulde, da det netop er om vinteren det er mest kritisk med rækkevide, med dertil hørende behov for opladning.

Hvordan er det med 2021'erne med varmepumpe, bruges denne til også at opvarme batteriet eller er det luft til luft, og således kun kabinen? 
Forummets indlæg er redigeret af Tobias Dec 7 '20
Fsch
Fsch Dec 7 '20
Citat fra Tobias Det bekymrer mig hvis LFP i højere grad er følsom overfor kulde, da det netop er om vinteren det er mest kritisk med rækkevide, med dertil hørende behov for opladning.   Hvordan er det med 2021'erne med varmepumpe, bruges denne til også at opvarme batteriet eller er det luft til luft, og således kun kabinen? 

Du kan med fordel se Bjørn Nyland (TeslaBjørn)s videoer på youtube, hvor kan tester en 2021 Model 3 LR med varmepumpe.

Tobias
Tobias Dec 7 '20

Tak Fsch! Jeg overvejer om jeg skal vente lidt. En af de tyske brugere har udfordringer med ladning af sin LFP M3, og har efter sigende fået at vide af Tesla at "den" blot skal køres til (5000km!).

billede

De fleste andre ser dog ud til at peake ved 70 kW, men hvad ved -10? 

Jeg er bekymret for mit dyreste bilkøb til dato :)

Tobias
Tobias Dec 7 '20

https://efahrer.chip.de/news/zu-kaelteempfindlich-warnung-vor-chinesischen-billig-akkus-in-neuen-tesla_103664

Åbenbart også erfaring fra Kina med dårlig perfomance i koldt vejr! 

Nikolaj
Nikolaj Dec 7 '20
Det kan sagtens være, at bilen vil lade langsomt den ene procent af dagene om året, hvor der er -10 grader, især hvis man ankommer med koldt batteri. Din tilfredshed med bilen bliver dog styret af de 99% andre dage, hvor bilen er helt fantastisk at køre i. Så mit råd er at lade være med at stirre sig blind på marginale tilfælde, men vurdere bilen ud fra et helhedsbillede.
I øvrigt kan den langsomme ladehastighed ved koldt batteri nemt afhjælpes. Kør hjemmefra med opladet batteri og lad først efter lang køretur, hvor batteriet er blevet varmt i mellemtiden!
DenseH
DenseH Dec 10 '20

Så fik man sin SR+ Den er i super kvalitet  intet at sætte en finger på. Paneler og døre, sidder som de skal. Super malerarbejde helt ind i alle kroge. Nye gummiliste ved bagrude for at undgå vand i bagagerummet. Sidespejle med nedblænding. Og ikke mindst. De nye Matrix forlygterOg et helt års gratis Premium connectivity !!!!
Nu står den og suger 11kw fra Wall Charger’en. Fed fed bil. Stort smil herfra :)

Forummets indlæg er redigeret af DenseH Dec 10 '20
jramskov
jramskov Dec 10 '20
Fedt at høre - stort tillykke med bilen! 

Hvad er det nye ved lygterne?
Forummets indlæg er redigeret af jramskov Dec 10 '20
DenseH
DenseH Dec 10 '20
Citat fra jramskov Fedt at høre - stort tillykke med bilen! 

Hvad er det nye ved lygterne?
Tak tak. Her er et link der viser forskellen. https://youtu.be/2q22F8iDOxo Lyset er meget klart afgrænset/defineret. Rygter går på at kurvelys kunne komme i en fremtidig opdatering. Hvilket andre fabrikanter har i deres Matrix lygter. Lygten er egentlig en kraftig og meget fokuseret projektor som kan lave alle mulige mønstre. 
DenseH
DenseH Dec 11 '20
Citat fra Tobias

Tak Fsch! Jeg overvejer om jeg skal vente lidt. En af de tyske brugere har udfordringer med ladning af sin LFP M3, og har efter sigende fået at vide af Tesla at "den" blot skal køres til (5000km!).

billede

De fleste andre ser dog ud til at peake ved 70 kW, men hvad ved -10? 

Jeg er bekymret for mit dyreste bilkøb til dato :)

Er ret sikker på at det er BMS der lige skal kalibrere. Vores blev leveret med 21% og måtte derfor straks lade ved SuC i Århus. Ladede til 32%. Det gik meget langsomt. Som forventet på koldt batteri med 21%. Ankom hjemme med 12%. Ladede med 11kw på Wall Charger. Ladning stoppede ved 86% (er sat til 100%). Her til morgen viser den at SoC er 98%. Har aflæst energimåleren og den har ikke ladet i mellemtiden. Intet forbrug ud over Wall Chargerens egne 0,08kwh i døgnet.
jramskov
jramskov Dec 11 '20

@DenseH Tak for link. Det kunne bestemt være fedt med nogle mere avancerede lygter.

bskaarup
bskaarup Dec 11 '20

Matrix lygter er vel stadig forbudt i USA så det er nok ikke høj prioritet hos Tesla.

jramskov
jramskov Dec 11 '20

Ahh...ja, det er rigtigt, det kan sagtens være forklaringen. 

Nikolaj
Nikolaj Dec 11 '20

@DenseH: Har de kinesiske batterier bedre af, at være fuldt opladte / afladte? 

De øvrige Tesla-batterier er det ren gift for, da det slider hårdt på dem, og derfor kun anbefales, hvis man skal langt, og at man kører straks bilen er færdigopladt. Tilsvarende når man aflader bilen mod nul procent, så sætter man den straks til opladning, så batteriet kommer væk fra yderzonen rent procentuelt.

Min Tesla ligger således kun uden for 10-90% intervallet ca. 8-10 timer årligt i forbindelse med langture. 

TeslaSeb
TeslaSeb Dec 11 '20

@DenseH - jeg har lige modtaget min China SR+ men min er kun med 30 dages premium, hva' faen gjorde du for at få 1 år? :-D

DenseH
DenseH Dec 11 '20
Citat fra Nikolaj

@DenseH: Har de kinesiske batterier bedre af, at være fuldt opladte / afladte? 

De øvrige Tesla-batterier er det ren gift for, da det slider hårdt på dem, og derfor kun anbefales, hvis man skal langt, og at man kører straks bilen er færdigopladt. Tilsvarende når man aflader bilen mod nul procent, så sætter man den straks til opladning, så batteriet kommer væk fra yderzonen rent procentuelt.

Min Tesla ligger således kun uden for 10-90% intervallet ca. 8-10 timer årligt i forbindelse med langture. 

LFP batterierne i den Kinesisk fremstillede SR+ skal faktisk helst lades til 100% hver dag! Minimum en gang om ugen. Det er beskeden man får ved udlevering og på Tesla supporten. Og det synes jeg da er et plus. Lige bortset fra at man ikke har regen de første kilometer. Men det tænker jeg er et okay bytte.
DenseH
DenseH Dec 11 '20
Citat fra TeslaSeb

@DenseH - jeg har lige modtaget min China SR+ men min er kun med 30 dages premium, hva' faen gjorde du for at få 1 år? :-D

Jeg aner det ikke :) Undrede mig også over det. Og tænkte at det måtte være en fejl. Da jeg så det på bilens skærm. Men har efterfølgende fået en mail der bekræfter det. :)
Kan det mon hænge sammen med at min oprindelige ordre blev ændret til Kina modellen? Men tænker at det må der også være andre der oplevede.
Måske syns de bare jeg er flink :)
Forummets indlæg er redigeret af DenseH Dec 11 '20
Nikolaj
Nikolaj Dec 11 '20

@Dense, det er da super med den ekstra kapacitet, som opladning til 100% i praksis giver, når batteriet ligefrem har godt af det. 

Bare husk at skrue den ned, hvis I engang skal hjem fra skiferie i Alperne. Der var nogle Model S ejere, som for år tilbage lærte det på den hårde måde, når de havde ladet til 100% med destination charger på hotellet, og dernæst sled bremserne op på vej ned af bjerget. 

DenseH
DenseH Dec 11 '20
Citat fra Nikolaj

@Dense, det er da super med den ekstra kapacitet, som opladning til 100% i praksis giver, når batteriet ligefrem har godt af det. 

Bare husk at skrue den ned, hvis I engang skal hjem fra skiferie i Alperne. Der var nogle Model S ejere, som for år tilbage lærte det på den hårde måde, når de havde ladet til 100% med destination charger på hotellet, og dernæst sled bremserne op på vej ned af bjerget. 

Go ide. :)
Jfk67
Jfk67 Dec 12 '20

Så kom Speedy Gonzales hjem efter en coating og vinterdæk med fælge udført af Jeppe Hinnerup Auto til et 12 tal. Bil M3SR+ 2020 december måned.

Sider: « 1 2 3 4 5 »