Loading...
dk

Forsikrings tilvalg, giver det mening? | Tesla Forum

Nikola
Nikola Oct 23

Er ved at tegne forsikring på min (lige om lidt) "nye" brugte TM3 SR og har, så vidt jeg kan se, fået et fornuftigt tilbud (knap 8700,- med selvrisiko på 4,500, ubegrænset km og udvidet glas, parkeringsskade, og vejhjælp)

Er dog i tvivl om parkeringsskade giver mening?
Udvidet parkeringsskade dækker op til 15k uden selvrisiko, for lidt over 600,-/år. Men giver det mening? På mange biler kan man jo få reppet en del kofanger/lygter etc. for 15k.
Men mit indtryk er at man lynhurtigt passerer 15k på en Tesla (og så får man alligevel udløst en selvrisiko) Så hvad siger panelet?

Derudover er vejhjælp vel unødvendig, så længe bilen er under 80.000 km/4 år?

KimT
KimT Oct 23

Det med vejhjælp må du lige læse nærmere på. For faktisk er det generelt kun hvis bilen strander pga. skade på driveline/batteri m.m. den dækker.

Ikke hvis du kører i grøften eller er involveret i et færselsuheld.

Så tjek betingelser.

CaptainChaos
CaptainChaos Oct 23
Citat fra Nikola

Er ved at tegne forsikring på min (lige om lidt) "nye" brugte TM3 SR og har, så vidt jeg kan se, fået et fornuftigt tilbud (knap 8700,- med selvrisiko på 4,500, ubegrænset km og udvidet glas, parkeringsskade, og vejhjælp)

Er dog i tvivl om parkeringsskade giver mening?
Udvidet parkeringsskade dækker op til 15k uden selvrisiko, for lidt over 600,-/år. Men giver det mening? På mange biler kan man jo få reppet en del kofanger/lygter etc. for 15k.
Men mit indtryk er at man lynhurtigt passerer 15k på en Tesla (og så får man alligevel udløst en selvrisiko) Så hvad siger panelet?

Derudover er vejhjælp vel unødvendig, så længe bilen er under 80.000 km/4 år?

Jeg ville tage den udvidede parkeringsdækning med, det koster altså ikke mere at få om lakeret en dør eller lign. end det gør på andre biler. Måske på en model S der er af aluminium, men ikke en model 3 som er lavet med stål.
voersaa
voersaa Oct 23

Jeg ville også tage parkeringsskade delen med. Har selv haft brug for den da jeg fik nogle ridser på en dør. Med forbehold for at jeg ikke ved hvordan der bliver kørt i bilen så vil jeg mene at pakeringsskaderne er de mest sandsynlige at blive udsat for og det vil koster dig 3000,- at være dækket ind i 5 år. En enkelt skade i løbet af de 5 år og det beløb vil nemt være tjent hjem   

Hvem er forsikringen hos? Det lyder som en god pris.

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Oct 23
Ice2EV
Ice2EV Oct 23

@Nikola  Hvor har du fået det tilbud? Vi har hovedforfald og har været nødsaget til at hæve km tal fra 34.000 om året til 41.000, som også kun kan holdes under hvis jeg begynder at køre mere i merceren, hvilket jeg helst var fri for.

Der steg forsikringen straks til 10.800 istedet for 8100, og det er uden parkeringsskader og udvidet glas.

Skulle vi have unlimited km, så steg den yderligere 2000 kr.! 

I et selskab hvor vi har været i 20 år for mit vedkomne og 30 for fruens. Det er ærligt talt lidt træls.

Alternativet var jo at skifte merceren og få 2 ellerter med 24.000 km. Men det er en lidt dyr løsning. Når ønsket er en Y som nr 2.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Oct 23
Nikola
Nikola Oct 23

Takker for svarene.

Tilbuddet er fra "PFA by LB": https://www.lbforsikring-pfa.dk/   (Så vidt jeg kan se ender en M3 LR lige over 10k med samme forudsætninger)
Kræver at man har et "engagement" ved PFA, pension eller lign.  (men så vidt jeg ved har LB samme ordning i forbindelse med medlemskab/engagement med andre) 

Forummets indlæg er redigeret af Nikola Oct 24
Ice2EV
Ice2EV Oct 23

Ok tak. Har et ganske betydeligt engagement med PFA.