Loading...
dk

Dæk og fælge | Tesla Forum

KS
KS May 23 '14

Går og venter på at Michelinkan levere nogle 22" PS2 dæk i dimension 255/30 til mine nye fælge, men de er out-of-stock i Europa.. Kan ikke finde nogen overhovedet, så er der nogle der skulle kende nogle steder hvor de kan fåes, så sig gerne til. De kommer til at sidde på disse fælge:

Prisen for fælge - 1147 euro eller 9000 dkk. Dæk til omkring 15.000 og sensorer fra mine gamle vinterhjul, som bliver "opgraderet" til de eksisterende 21" når tiden kommer.

FrederikC
FrederikC May 23 '14

Flotte fælge Kseitzberg :o) mærke? url?

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC May 23 '14
KS
KS May 24 '14

@FrederikC:

Ace Convex: http://www.acealloywheel.com/...agger_5782_1037.html

Hvis andre er interesseret kan jeg sørge for at der bliver bestilt ekstra dæk på lager.. Det er ikke en størrelse der p.t. lagerføres, så de tages hjem på order, og p.t. er de ved at blive produceret, så det tager 3 uger inden de kan leveres. Men så er de også helt nye når de kommer hjem.

Plar
Plar May 24 '14

Et par billeder Af den nye TMS med 22" vossen. Den bil er det vildeste og mest gennemførte til dato

Stuckmann
Stuckmann May 26 '14

Plar

Mega fed fælg til den. hvor brede er de????? i tommer???

Plar
Plar May 26 '14

9x 22 i front og 10,5x22 bag og 255/30/22 front og 295/25/22 i bag den sidder lige i øjet

tk
tk Jun 21 '14

Så kom mine Vossen CVT 22" endelig hjem! .. Fik monteret 305/25 bagved, og det ser super ud!

TwoChops
TwoChops Jun 21 '14
Superflot!
Klaus
Klaus Aug 31 '14

Så fik jeg prøvet et sæt 20 tommer sutter.

klaus

Forummets indlæg er redigeret af Klaus Aug 31 '14
Bianco
Bianco Aug 31 '14
Citat fra Klaus 20 tomme

Uha, det frister :-)  Hvor har du fundet dem? 

Klaus
Klaus Aug 31 '14
De er fundet her http://aluxperten.dk
priess
priess Aug 31 '14

@tk: Er du så færdig, det ser godt ud!

Forummets indlæg er redigeret af priess Aug 31 '14
FrederikC
FrederikC Oct 11 '14
Citat fra Plar

9x 22 i front og 10,5x22 bag og 255/30/22 front og 295/25/22 i bag den sidder lige i øjet

Med 9x22 gider det nogle udfordringer mht. at dreje? (rammer de på) 

PeterJ
PeterJ Oct 14 '14

Tekniske data savnes på Keratech.dk, der anviser, om/at fælgene kan klare momentkravene for en Tesla, både drejningsmoment og boltmoment.

T3S7A
T3S7A Oct 15 '14

Næppe. Eks. har billigalu lige fjerne alle de fælge der før kom frem når man søgte på Tesla, da de ikke opfyldte kravet om MN. Så nu har de kun 2 fælge som gør. 

Så tvivler på du har 100 fælge som kan det. Blot fordi producenten ikke oplyser det, kan man jo ikke antage at de nok kan klare det. Hvordan er man stillet, hvis man kommer i en ulykke/uheld, pga. revnet alle andet beskadiget fælg? 

P85
P85 Oct 15 '14

Alle jer som har bidraget til denne tråd............ se lige mit nye opslag benævnt: SÆRTILBUD

Og lad mig understrege jeg har absolut INGEN kommercielle interesser i dette - men syntes blot at prisen alt inkl. er på det rigtige/fornuftige niveau

krabbe
krabbe Apr 27 '15

har næsten lige fået leveret min Models s (med standard hjul) og Michelin Pilot Sport 3 dæk, men vil gerne have nogle andre 19" som sommer hjul og bruge standard 19" om vinterhjul (når den tid kommer)

har set lidt omkring og fundet, som mange andre også har købt, et sæt Rial Lugano. de kan købes lidt rundt omkring. men bare et sted har de dem i Titanium farven. E-driver.net. dem har jeg skrevet lidt med

men faldt så over de sorte Rail Lugano fra Wheelsshop.dk som jeg også synes så spændende ud. prisen på Wheelsshop er markant billigere end dem fra E-driver. hvilket jeg skrev til dem om.

E-driver oplyser mig så om at "deres" Rial Lugano er speciallavet efter målene til Tesla, ingen spacers og større huller til de originale "møtrikker" og samtidig Tüv certificeret, det er de andre ikke !

der er leveret i DK en prisforskel på ca 3.000,- 

kender I noget til om at de øvrige skulle være af en anden kvalitet ? og hvilken har i købt ?

vil selvfølgelig gerne købe det rigtige, men som den Jyde jeg er, gøre det heller ikke noget at spare lidt mønt :)

Mwn
Mwn Apr 27 '15

Hvis diameter og spacing er korrekt så burde fælgene passe lige på. E-driver har ikke fået Rial til at lave specielle Tesla fælge til dem, den må de meget længere ned i Tyskland med.

Hookmaker
Hookmaker Apr 27 '15

Jeg købte mine fra GP24, de er silver/chrome. Den sorte har vist en chrome forkant hvilket jeg ikke brød mig om. Der skal centreringsring i fælgen for at passe på Tesla, og det skal kun være én ring. GP24 leverede mine med 2 ringe indeni hinanden og det gav en fandens masse bøvl. Først efter en masse bøvl og fejlsøgning på vibrationer endte jeg hos en ordentlig dækpusher der bestilte den rigtige centreringsring og så sad de perfekt.   

krabbe
krabbe Apr 27 '15
Dette er svaret jeg fik fra E-driver

Dear Morten,
I checked…
The difference is
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->Our wheels have been made with the correct off-set
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->The other ones come with a spacer/insert which makes it a “Fred in the shed” job
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->They don’t have a TÜV certification
<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->We have changed the holes for the wheel nuts too, so the Tesla nuts fit properly
The price difference comes because we ordered a small batch of wheels and made sure the wheel fits perfectly to the car…
The other ones are made in large batches to fit “all cars” but there need spacer etc
Hope this helps, the choice is yours!
Thanks for your patience!
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8