Hvis man ser bort fra usikkerheden mht. afgifterne ville jeg klart vente på en 2021, (hvis du ikke er tidspresset).
WLTP forskellen er så vidt jeg forstår primært baseret på forskel i test udførelse/beregning (dem der er "på lager"/i transit lige nu er kinesisk byggede M3), så det ville jeg se bort fra (og varmepumpen kan rigeligt hente de 10 km ved lave temp, når det er mest kritisk). Samtidig skulle de kinesiske modeller være med en anden batteritype, som er lidt anderledes, men ved daglig brug er det næppe den store forskel. En fordel til "kina" M3 kunne være at de påstås at være samlet lidt bedre/mere ensartet....
Men alene forskellen i brugtpris om et par år, på om første reg er 2020/2021, vil formentlig nærmest være de 25k (dec 2020 er ét år ældre end eks. feb 2021, skævt men ikke desto mindre sådan mange ser det).
Samtidig er varmepumpe, elektrisk bagklap, redesign af midterkonsol, støjdæmpende glas også med til at gøre 2021 mere attraktiv/lidt højere brugtpris.
Mht. støj synes jeg ikke at det er et problem i M3, men mindre støj er jo altid velkomment.....
Som bskaarup skriver ville jeg også overveje om 19" er prisen værd, men naturligvis en smagssag...
Hva der sker med afgifterne er usikkert, M3 SR er nok lige på kanten til om den vil have uændret (nul) afgift eller om der evt. kunne komme lidt afgift på den. Men hvem ved hvad vores kære politikere kan finde på? For et par måneder siden ville jeg have nægtet at tro på at man ville hæve afgifterne på elbiler, men det ser ud til at være planen...
Så hvad gør man? Jeg ville vælge at vente på en opdateret 2021 model (men det er med den indbyggede usikkerhed om hvad der sker med afgifterne efter Nytår)