Loading...
dk

Betaling til Tesla | Tesla Forum

ElectricBlues
ElectricBlues Nov 17

Hej,

Min M3LR bliver leveret den 4. Dec. Jeg har lige modtaget min faktura, og der står at betaling skal være modtaget 7 dage før levering. 

Dette er lidt grænseoverskridende, normalt betaler man en bil ved levering.

Min bank siger om dette "Det må du aldrig gøre !" (altså overføre pengene før tid).

Har I alle forudbetalt ?

Mvh Peter

Forummets indlæg er redigeret af ElectricBlues Nov 17
Frisco
Frisco Nov 17

Står i nøjagtigt samme dilemma - tager levering 27. november. Har det også lidt sløjt med at overføre så mange penge før tid! Vil også gerne høre jeres erfaringer.  

MOS
MOS Nov 17

Tesla står i samme situation - bare med modsat fortegn. De vil forståeligt nok også gerne sikre sig, at penge er modtaget, inden de udleverer bilen.

Løsningen må være at blive enige om at betale på selve dagen og få lavet en kvittering på, at pengene er overført. Kvitteringen sendes så elektronisk til Tesla, så de med det samme har dokumentation for overførslen.

Ice2EV
Ice2EV Nov 17

Vi betalte direkte på computeren på dagen med online banking. No probs. 

Problemet er Tesla's bank (muligvis ligger i holland og) ikke kan håndtere straksoverførsler. 

Men med udleverende person kiggende over skulderen, så gik det flot. Hentede en fredag, de blev først hævet mandag.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Nov 17
kleine100
kleine100 Nov 17
Mon ikke det er muligt blot at køre den på dankortet? Det gjorde jeg i hvert fald sidst jeg købte bil. Der betalt vi var 325K DKK på dankort (... man kunne sjovt nok ikke hæve over ;-)) 
Man skal bare være sikker på, at der er dækning på kortet. Dvs. har man lånt penge i banken, så skal de flytte dem over på ens konto, eller alternativt bevilge et midlertidigt overtræk, som de så dækker ind med lånet, når de ser kopi af slutsedlen). 

Jeg venter på at få en leveringsdato på min M3P. Og jeg har ikke i sinde at betale før bilen leveres. 
Forummets indlæg er redigeret af kleine100 Nov 17
Kiefer
Kiefer Nov 17

Jeg tror ikke jeg har hørt om nogen der har kunnet betale det fulde beløb med kreditkort hos Tesla. Det er bankoverførsel.

Vi betalte på dagen med og fremviste en kvittering på overførslen ved udleveringen af bilen. 

Med mindre de selvfølgelig har lavet det om. 

AllanOlesen
AllanOlesen Nov 17

Betal med bankoverførsel (må ikke være straksoverførsel) ved afhentning, når du har gennemgået bilen. Det gjorde jeg, og det gik fint. Tesla-manden tog et billede af min skærm med sin mobiltelefon, da overførslen var foretaget, og det var hans kvittering for modtagelse af pengene.

Jeg havde dog ikke 7 dage til at betale under alle omstændigheder. Jeg bestilte fredag aften og hentede onsdag morgen.

Forummets indlæg er redigeret af AllanOlesen Nov 17
voigt1
voigt1 Nov 17

Fik en mail om slutbetaling en uge før levering ca.  - gjorde så det andre ikke vil - betalte omgående med en overførsel fra min konto (ikke lån ind over). Næste morgen fik jeg en besked om at sende et screenshot af overførsel og fik så derefter en mail med at det var godkendt. Ved levering var det bare at kvittere på sælgers mobil og bilen var min og appen var opdateret omgående med referrel-km og alt virkede. Det var simpelthen så nemt og problemløst. Har før betalt meget store beløb ved andre bilhandler med Dankort - men det kan man ikke hos Tesla. Om jeg var nervøs inden jeg fik bilen - egentlig ikke. 

Jmkg
Jmkg Nov 18

Jeg har lige bestilt en Model 3 til forventet levering i december, bilen skal finansieres af AL finans, som først udbetaler lånebeløbet når bilen er indregistreret i mit navn, så jeg er da også lidt spændt på hvordan Tesla håndterer dette. Måske det vurderes tilstrækkeligt at Al Finans bekræfter at der ligger en underskrevet låneaftale? Jeg tænker ikke at de skal stille bankgaranti. Jeg skal selv overføre udbetalingen direkte til Tesla.

Vildgut
Vildgut Nov 18
Jeg mener bare jeg bad al finans overføre pengene (-depositum og udbetaling), da jeg modtog min sidste år. Det gik fint. 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Nov 18
ankjaers
ankjaers Nov 18

Jeg lavede en aftale om at betale på dagen efter at have inspiceret bilen. Skulle blot vise kvittering fra netbank at der var overført med straksoverførsel. 

koden
koden Nov 18

har alle skulle overføre til en Hollandsk bank?

Pensionisten
Pensionisten Nov 18
  Vi overførte restbeløbet i marts 2020 til et reg.nr. 5100 (Citybank International Plc. Danmark). Kender ikke noget til denne "bank". Det kunne IKKE gøres med straks overførsel, så det blev gjort via alm. overførsel 5 dage før afhentning i Ringsted. Måske er det ændret siden.

ElectricBlues
ElectricBlues Nov 19

Tak for alle jeres svar. Jeg har snakket med Tesla Delivery Center DK, og de siger at eneste mulighed er bankoverførsel. Ingen Dankort maskine, ingen andre muligheder. Mundtligt fik jeg at vide at dagen før er OK, medbring kvittering, men på mail siger de 3 dage før.

Smorholm
Smorholm Nov 19

jeg har næsten lige betalt min; afhentes på mandag. Når den var betalt sendte jeg kvittering og screen shot til Tesla danmark, og har fået bekræftet alt er ok., til afhentning af bilen på mandag. Jeg har finansieret gennem Nordea, der ikke havde det mindste problem med at overfører et par dage før, selv uden at have reg. nr. på bilen..

PeterDahl
PeterDahl Nov 28

Vi skal også hente vores d. 4 dec.

Jeg har fundet ud af at jeg åbenbart kun kan overføre 200.000 pr dag, så jeg vil i stedet bede vores bankrådgiver overføre pengene på mandag.

Jeg har også fået mundtlig besked fra Tesla på at det kan lade sig gøre at overføre på dagen, men at det kan give anledning til nogle forsinkelser. Jeg er da i hvert fald glad for at jeg fandt ud af det med max beløbet jeg kan overføre først, ville alligevel være lidt stressende at stå dernede og ikke kunne overføre mere end lidt under halvdelen.

jth
jth Nov 28

Jeg overførte efter at have set bilen og sendte screenshot som bevis. 

Vika7
Vika7 Nov 28
Citat fra PeterDahl

Jeg har fundet ud af at jeg åbenbart kun kan overføre 200.000 pr dag, så jeg vil i stedet bede vores bankrådgiver overføre pengene på mandag.

Jeg har også fået mundtlig besked fra Tesla på at det kan lade sig gøre at overføre på dagen, men at det kan give anledning til nogle forsinkelser. Jeg er da i hvert fald glad for at jeg fandt ud af det med max beløbet jeg kan overføre først, ville alligevel være lidt stressende at stå dernede og ikke kunne overføre mere end lidt under halvdelen.

Er det en max. for hvor meget kan man overføre ... det viste jeg ikke? Er det bank afhængig? 
PeterDahl
PeterDahl Nov 28
Citat fra Vika7
Citat fra PeterDahl

Er det en max. for hvor meget kan man overføre ... det viste jeg ikke? Er det bank afhængig? 
Det er max beløb jeg kan overføre til en anden konto pr. dag. Jeg tror det er bankafhængigt ja, jeg har en alm konto i Nykredit. Tænker at nogle andre banker måske har noget lignende, men har ikke undersøgt det nærmere.