Loading...
dk

processtrømsaftalen hvad er det? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Dec 5 '20

Det skal siges vi har haft 4 måneder med uhørt højt km tal. Normalen ligger på 25-2700.

Samtidig er det kun intro abonnementer der ikke er begrænset af et max på 750 kWt/md. Dog har man så heller ikke de 40 kWt på "CLEON's" 150 kW ladenetværk, men alt under 50 kW. Har dog ikke prøvet dem endnu på 68.000 km.

Bianco
Bianco Dec 6 '20
Citat fra Ice2EV

@Bianco Har du ikke betalt fuld pris for den støm du har hældt igennem måleren+ laderen? ...

Jo, betaler ca. 2,3 kr for strøm til hus mm og får ca. det halve retur for den strøm brugt til at lade bil. 

Ice2EV
Ice2EV Dec 6 '20

Det kan godt være jeg bare hænger i bremsen. Men hvor er forskellen på om du betaler fuld pris for el og refundere 88 øre, eller jeg betaler fuld pris for el og får 2,28 refunderet?

 

Bør du så ikke kunne refundere det fulde beløb også?

Bianco
Bianco Dec 6 '20
Citat fra Ice2EV

...Bør du så ikke kunne refundere det fulde beløb også?

Hvis mit firma skal refundere det fulde beløb, afgift OG el forbrug, så vil det reelt være dækning af mine private omkostninger, og dermed at sidestille med løn/udbytte.

Lidt overordnet, hvis jeg privat skal tjene på det, så skal firmaet tabe på det, og så har jeg svært ved at overbevise revisoren om at det er en god ide for firmaet og ikke bare skjult løn. 

AllanOlesen
AllanOlesen Dec 6 '20
Quote from Ice2EV

Det kan godt være jeg bare hænger i bremsen. Men hvor er forskellen på om du betaler fuld pris for el og refundere 88 øre, eller jeg betaler fuld pris for el og får 2,28 refunderet?

 

Bør du så ikke kunne refundere det fulde beløb også?

Se sådan her på det:
Han betaler firmaet 100 kr/år for at administrere en aftale, der er omkostningsneutral for firmaet. Det giver en nettoindtjening på 100 kr/år til firmaet, og dermed har firmaet indgået en økonomisk sund aftale.

Hvis nu ordningen IKKE var omkostningsneutral for firmaet, og firmaet derfor havde et nettotab, ville det være svært at overbevise skattevæsenet om, at der var indgået en økonomisk sund aftale. Så ville alle lamper lyse rødt, og nogen ville skrige "PROFORMA-AFTALE!!!!!".

(Sidste sætning kan man vælge at tro på eller ikke. Vi ved jo godt, at der ikke længere eksisterer røde lamper hos skattevæsenet...)

 

Ice2EV
Ice2EV Dec 6 '20

@Allan det er forståeligt. Forstår bare stadig ikke hvordan det er forskelliget fra Clever/Eon som refundere helt andre beløb.

Jo der er masser røde lamper i skattevæsenet. De blinker i vildskab når det er småbeløb på kr/øre under 1 million, allerhelst hvis det er i 2-3 cifrede kr altså 10-999 kr. Alt derover har de ikke kapacitet, hverken mandskab eller evner til at administrere.

AllanOlesen
AllanOlesen Dec 6 '20
Quote from Ice2EV

@Allan det er forståeligt. Forstår bare stadig ikke hvordan det er forskelliget fra Clever/Eon som refundere helt andre beløb.

Forskellen er, at du betaler Clever op mod 800 kroner hver måned. Dermed kan Clever holde en sund* forretning på at give dig nogle af disse penge tilbage, ud over det de får i refusion fra staten. 

(*  Eller i hvert fald et overskud - man kan diskutere, om princippet med at give folk deres egne penge tilbage på den måde kan kaldes sund forretning.)

MOS
MOS Dec 7 '20
Citat fra Ice2EV

Jo der er masser røde lamper i skattevæsenet. De blinker i vildskab når det er småbeløb på kr/øre under 1 million, allerhelst hvis det er i 2-3 cifrede kr altså 10-999 kr. Alt derover har de ikke kapacitet, hverken mandskab eller evner til at administrere.

SKATs kuglerammer kan kun regne med max. 3-cifrede tal... ;-) 

jramskov
jramskov Dec 7 '20
Citat fra Ice2EV

@Allan det er forståeligt. Forstår bare stadig ikke hvordan det er forskelliget fra Clever/Eon som refundere helt andre beløb.

 

Det er nogenlunde forklaret her: https://faq.eon.dk/...-and-betalinger ;

"Vi udbetaler den fulde elafgiftsrefusion tilbage til dig. Hver måned modtager du derfor en opgørelse, der er modregnet af den mængde strøm, du har købt igennem din strømleverandør til opladning af din elbil. Du får udbetalt godtgørelse fordelt på 1,11 kr./kWh i elafgift og 1,18 kr./kWh i strømpris. Hvis du har solceller, jordvarme, elvarme el. lign. er der desværre ikke mulighed for at udbetale refusion for elafgift, da SKAT endnu ikke tillader det.  Du får dog stadig refunderet strømprisen 1,18 kr./kWh. "

 

jramskov
jramskov Dec 7 '20
Citat fra Ice2EV

Samtidig er det kun intro abonnementer der ikke er begrænset af et max på 750 kWt/md. Dog har man så heller ikke de 40 kWt på "CLEON's" 150 kW ladenetværk, men alt under 50 kW. Har dog ikke prøvet dem endnu på 68.000 km.

Jeg er på samme intro abonnement - mht. de 40kWh på CLEONS UFC ladere har jeg ikke set det på skrift nogen steder om det gælder for os eller ej. Går dog ud fra du har ret da jeg ikke har modtaget noget fra EON om det. 

Nikola
Nikola Dec 7 '20
Citat fra jramskov
Citat fra Ice2EV

Samtidig er det kun intro abonnementer..... Dog har man så heller ikke de 40 kWt på "CLEON's" 150 kW ladenetværk....

.... mht. de 40kWh på CLEONS UFC ladere har jeg ikke set det på skrift nogen steder om det gælder for os eller ej........ 

De 40 kWh/mdr på UFC er også en narresut i min bog. Er med på at det koster at installere UFC og at det er en forretning. Men 40 kWh/mdr som ikke kan overføres er tæt på ubrugeligt, skulle det være bare lidt kundevenligt, burde de som minimum kunne overføres så det var 480 kWh/år. Men der er vel håb om at de opjusterer, ligesom mobiloperatører fylder mere i pakkerne.
Er ved at kigge på ladeløsning med hjemmelader pt. og ender nok med EON, selvom eks. UFC begrænsning var tæt på at provokere mig til at gå andre veje. Men samlet set er EON billigste løsning for mig og så må man gå efter SuC/UFC som det nu passer bedst, når man skal på langfart....    

Nikola
Nikola Dec 7 '20


 

Citat fra Nikola
Citat fra jramskov
Citat fra Ice2EV

Samtidig er det kun intro abonnementer..... Dog har man så heller ikke de 40 kWt på "CLEON's" 150 kW ladenetværk....

.... mht. de 40kWh på CLEONS UFC ladere har jeg ikke set det på skrift nogen steder om det gælder for os eller ej........ 

De 40 kWh/mdr på UFC er også en narresut i min bog. Er med på at det koster at installere UFC og at det er en forretning. Men 40 kWh/mdr som ikke kan overføres er tæt på ubrugeligt. Skulle det være bare lidt kundevenligt, burde de som minimum kunne overføres /spares op, så det var 480 kWh/år. Men der er vel håb om at de opjusterer, ligesom mobiloperatører fylder mere i pakkerne.
Er ved at kigge på ladeløsning med hjemmelader pt. og ender nok med EON, selvom eks. UFC begrænsning var tæt på at provokere mig til at gå andre veje. Men samlet set er EON billigste løsning for mig og så må man gå efter SuC/UFC som det nu passer bedst, når man skal på langfart....    

jramskov
jramskov Dec 7 '20

@Nikola Måske værd at tage med i overvejelserne er at det efter min mening virker til EON står lidt stille mht. udvidelse af deres ladenetværk, hvorimod Clever udbygger og f.eks. lige har opstillet en 300kW lader ved Molslinien i Aarhus. 

Det giver ikke meget mening det er dyrere for mig med EON "all-inclusive" abonnement at lade ved en CLEON UFC lader end ved en Tesla SuC. Ved godt CLEON er et seperat selskab, men det giver stadig ikke mening synes jeg. Det betyder de tjener 0kr i stedet for at få en smule, da jeg altid vil vælge Tesla SuC.

Sider: « 1 2