Loading...
dk

Summon virker ikke | Tesla Forum

MLaursen
MLaursen Dec 5 '20
Hej alle Jeg har aldrig kunnet få Summon til at virke på min 2016 TMS. Den siger "Please ensure key fob is within range" hver gang, selvom jeg står lige ved siden af bilen - og key fobens firmware er Up to date. Er der nogle af jer kloge hoveder som ved hvad der skal gøres i sådan en situation?
Gronhund
Gronhund Dec 6 '20

Der er flere ting der kan gå galt her. Måske siger GPS signalet fra mobilen, at du ikke er tæt nok på bilen (det burde give en anden fejlbeskrivelse, men det er et forsøg værd). Måske er FOB ved at løbe tør for strøm?

Slå WiFi fra på mobilen, så du bruger mobildata (hvis du er tæt på dit hjemme wifi hotspot, men ikke helt tæt nok, kan mobilen hoppe af og på),

Luk appen ned, så du starter helt fra bunden.

Læg FOB over visker pladet helt ude i fører siden (der skulle være en antenne).Husk at få den med, inden du kører (taler af erfaring). En anden antenne (hvis det er pga. lavt batteri) er i kopholderen!

Men som udgangspunkt, så er der ofte problemer med Summon (desværre).

Kiefer
Kiefer Dec 7 '20

Jeg plejer kun at kunne få summen til at fungere hvis jeg enten lægger nøglen i bilen, eller oven på taget af bilen. Hvis nøglen blot ligger i lommen vil den ikke noget. sådan har det været i min bil siden jeg fik bilen og de introducerede summen.

MLaursen
MLaursen Dec 7 '20
Ah, det giver mening så - jeg prøver lige :) Det er nok også mest for sjov. Den anden dag stod jeg med mobilen i hånden og favnen fuld af tingeltangel, og skulle rykke bilen 1m bagud - så der havde det dog været ret fint at kunne få til at fungere. Men ellers bare underholdning, tænker jeg.

Tak!!
Forummets indlæg er redigeret af MLaursen Dec 7 '20