Loading...
dk

Garantijusteringsprogram? | Tesla Forum

brenly
brenly Dec 10 '20

Hej :)

Jeg er så "heldig" at min skærm ikke er gået i sort endnu. Den har dog kun kørt 81.000km og er fra 2015..

Jeg har fået en mail i dag at der er garanti på skærmen ved functionsfejl i hukommelseschipen. Tror de fleste har fået den.

Jeg har dog et andet problem med skærmen at nogle taster ikke virker optimalt. Når jeg indtaster "i" så indtaster den "io" og samme med "a" så indtaster den "as" det er 2-3 områder af tasteturet, den laver den fejl. Omfatter denne type fejl også af den nye garanti?

Nu står der at, hvis skærmen går i sort, så opgradere de kortet fra 8gb til 64gb, men er skærmen ikke beskadigt, når skærmen går i sort? En af mine venner, de skulle have en ny skærm og opgraderingen til de 64gb ikke virkede.

Men det er da en god nyhed, at de vil hjælpe kunder, der har problem med deres skærme.

PeterE
PeterE Dec 11 '20

Der er en kilometer-lang tråd om netop dette, find den :) (har ikke tid lige nu, beklager)

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 21 '20
Fik skiftet hele skærmen sidste år da den gik i sort. Er der nogen der ved om tesla dengang blot udskiftede til ny 8 gb. Chip eller om det mon er den 64 gb version som omtales i garantijusteringsprogrammet? Hvis det den ikke er skiftet til 64gb versionen skal tesla vel have den ind til udskiftning ellers giver det ikke meget mening på sigt.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 21 '20
brenly
brenly Dec 21 '20
Citat fra Gustavsfar1 Fik skiftet hele skærmen sidste år da den gik i sort. Er der nogen der ved om tesla dengang blot udskiftede til ny 8 gb. Chip eller om det mon er den 64 gb version som omtales i garantijusteringsprogrammet? Hvis det den ikke er skiftet til 64gb versionen skal tesla vel have den ind til udskiftning ellers giver det ikke meget mening på sigt.
Jeg ved min ven fik skiftet hele skærmen sidste år. Han betalte så 16.000kr for ny skærm. Han er dog ikke dækket af den nye garantiudvidelse, da bilen havde kørt mere end 160.000km. Har du betalt for skærmskift? 
Kiefer
Kiefer Dec 21 '20

Kommer meget an på hvornår skærmen er blevet skiftet, du skal helt hen i sent efterår 2020 før de begyndte at bruge 64GB kredse, ellers er det stadig de almindelige 8GB kredse der sidder i de nye skærme.

En af lærerne på mine børns skole har fået næsten 30.000 retur fra Tesla her for nyligt, efter de havde fået skiftet skærm  for over et år siden.

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 21 '20
Mener jeg gav ca.23k i april 2019. Er overrasket over at høre at der allerede er refunderet til nogle ejere men det er jo fint. Går stadig og venter på at høre fra tesla.<br />
<br />
Det jeg mente med mit spørgsmål var at min bil jo så skal ind og have en 64gb version udover refunderingen. 8 gb står jo af igen inden for overskuelig fremtid
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 21 '20
MOS
MOS Dec 21 '20

@Gustavsfar1

Mon ikke din nye 8 GB kreds trods alt holder til lige efter garantiens udløb? ;->

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 21 '20
Jo vel nok som sidst :-)
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 22 '20
Er der nogen herinde på Forum som allerede er blevet godtgjort af tesla for mcu skift?
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 19 '21
Stadig ingen som har hørt fra tesla? Ifølge mailen fra november skal godtgørelsen ske senest i næste uge.
Ice2EV
Ice2EV Jan 19 '21

Husk nu det er Elon tid  ;-)

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 19 '21
I så fald er vi på model 13 inden vi får set os om.