Loading...
dk

Så stod skærmen af! | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 12 '19

Da jeg kom ud til bilen her til morgen var skærmen sort som kul. ØV!

Tesla er hverken til at hugge eller stikke i, og tilbyder at sætte en renoveret udgave i til den ublu pris af 22.500 kr.

Sikke en *****start på weekenden :-(

tintin
tintin Apr 12 '19

Jeg har bestilt  tid til 100000 km. eftersyn ved Tesla i Hamborg den 6 maj. Jeg vil se om jeg kan få en prisliste på hvad de forskellige reparationer koster hos dem

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 12 '19

god ide

jramskov
jramskov Apr 12 '19

Æv for pokker :(

Hvilken model og hvor langt har du kørt / hvor gammel er den?

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 12 '19

S85 2015 125.000 km

RobertJ
RobertJ Apr 12 '19

@Gustavsfar1 - Skete os for mig sidste uge.
Jeg gjorde som man normalt gør når der er noget der ikke virker... Crtl-alt-del
Genstartede skærmen på rullerne og startede med at køre. Den kom i live igen kort tid efter.
 

Så kører vi lige lidt igen... :)


Edit.
Skærmen er jeg normalt ikke nervøs ved.
Har dog lidt i baghovedet at sommervarmen måske kunne tage livet af den i år. Men hvad - man skal ikke skyde koen hvis man ikke vil spise bøffen.
Bliver der alligevel serveret bøf må man jo betale regningen.

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Apr 12 '19
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 12 '19

Robert; lad os tales ved igen når det bliver din tur til at punge ud med 22.500 kr. og Tesla som et imødekommende plaster på såret opkræver dig yderligere 450 kr pr. dag for en lånebil :-)

 

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 12 '19
RobertJ
RobertJ Apr 12 '19

Formoder du har prøvet at forcere genstart af skærmen så?

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 12 '19

Ja både på rat og med bremsen trådt ned samtidig. Den er død. Stendød

Kejseren
Kejseren Apr 12 '19

Synes godt de kunne stille en lånebil til rådighed gratis. I hvert fald den første uge/14 dage. Ved ikke hvor lang tid det kan tage med sådan en skærm?

selsoe
selsoe Apr 12 '19

Da jeg havde min Model 3 inde for at få fikset lakskader (identificeret ifm levering) fik jeg gratis lånebil. Er det kun på garantireparationer man får gratis lånebil?

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 12 '19

@BOF

Det begyndte i efteråret 2018 med at den ikke længere ville opdatere. Tog kontakt til Tesla, og de mente at det var SD kortet  som var fyldt og skulle skiftes. Det skulle koste 2500 kr, og det skulle max tage 3 timer, så tog til Tesla i Århus, og ventede så hele dagen, men fik til sidst den besked at hele skærmen skulle skiftes til den nette sum af 22,5K. Det mest irriterende er at det er endnu en Tesla designfejl, da chippen er blevet overbelastet over tid og er blevet for varm.

Har snakket med dem flere gange og skrevet til dem om de evt. ikke kunne være imødekommende og evt. blot betale noget af reparationen når de nu bærer skylden men nej. Har også fortalt dem at det ikke bliver nogen model 3 på det grundlag, og at jeg synes at det er decideret dårligt købmanddskab med denne manglende goodwill. De graver deres egen grav på den konto hvis du spørger mig. Er self også godt klar over at butikken havde været lukket for længst såfremt at de skulle yde goodwill på samtlige designfejl at bilerne har men alligevel..

På den positive side får jeg nu en opdateret MEN renoveret skærm i med 4G, og de tillader sig ennda at beholde den gamle som reelt er min ejendom hvilket jeg er ret overbevist om ikke er lovligt efter dansk lovgivning...

Nå, nu kom jeg af med lidt galde og kan holde weekend :-) 

@selsoe

Kun gratis lånebil ved garantisager

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 12 '19
P85DK
P85DK Apr 12 '19

@Gustavsfar1 - den er rigtig sur for alle der kommer til at opleve den og det er jo desværre nok minimum alle som ejer en Model S fra 2012 - 2016.

Tesla melder klart hus forbi på den og FDM siger også pas, så der er vel egentlig kun en af to muligheder tilbage.

1: Slug kamelen og betal ved kasse 1

2: Lav noget støj der bliver hørt a la

https://pleasure.borsen.dk/bilen/artikel/1/311470/danske_tesla-ejere_hvor_er_vores_hestekraefter_mr_musk.html

https://ekstrabladet.dk/nationen/youssef-troede-vw-betalte-for-kaede-problem-det-goer-vw-ikke/6061279

 

mbk
mbk Apr 12 '19

3. Vær med til at få liv i en DIY løsning. 

P85DK
P85DK Apr 12 '19

:-) Ja, men da vi ikke havde hørt noget til den et stykke tid, så troede jeg den var død.

mbk
mbk Apr 13 '19

Det går lidt langsomt grundet andre projekter, men det er ikke dødt. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Apr 13 '19
TorbenS
TorbenS Apr 13 '19
Vi venter tålmodigt og er glad for at nogen har evnerne og viljen - tak
TSLA
TSLA Apr 13 '19

Er også interesseret i at høre om fremskridt. Har en P85DL Marts 2015 med 200.000 på tælleren og stadig ikke noget problem (7-9-13). Men vil jo hellere støtte et sådan projekt end de dumem 22K.

Dieselosaurus
Dieselosaurus Apr 14 '19
@Gustavsfar1 - Øv! Føler med dig...

Vores 70R rundede 80.000 km i går og jeg har fået spooket mig selv ved at læse om alle de dyre reparationer der kan opstå, inkl. MCUen.
Det er simpelthen umuligt at få nogle særlig præcise fejlhyppigheder og flåden er stadig ret ung. Samtidig virker Teslas monopol på dele og modulstrategi (eks. med MCUen) fordyrende.

Din oplevelse gjorde udfaldet og fik mig til at tilkøbe den udvidede garanti lige inden jeg ramte 80kkm. Jeg må indse at jeg befinder mig bedre med en velkendt udgiftspost end med en variabel, muligvis mindre en af slagsen. Måske uklogt, men det fyldte simpelthen for meget.

Skæbnen vil sikkert at jeg nu bliver den eneste i 2023 der kører rundt med en original MCU :-)
Forummets indlæg er redigeret af Dieselosaurus Apr 14 '19
mbk
mbk Apr 14 '19

Jeg kan lige en oprette en seperat tråd, jeg kunne godt tænke mig at lave et non-invasiv værktøj til at udlæse firmware. Men jeg har ikke tiden til at designe det, der er sikkert en her der er god til CAD+3D print, det kunne være en stor hjælp. Jeg starter et indlæg i aften. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Apr 14 '19
Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»