Loading...
dk

Model S huske hvor undervogn skal løftes | Tesla Forum

cth
cth Dec 11 '20

Til dem med luftundervogn.

Før en eller anden opdatering var det sådan at løftede men undervogn til HØJ over en afstand og sænkede den igen, så huskede bilen det til næste gang ud fr GPS.

Det kan den stadig, men efter opdatering er det nu på anderledes måde.

Løft til HØJ og så kommer der en blå man kan trykke på for at gemme.

Men kort efter går den i lav igen og man skal igen hæve til høj og klikke på gem.

hvordan får man den til at forblive høj over en afstand og huske det?

Bianco
Bianco Dec 11 '20

Der er nogle max km/t for hver højde, hvorefter den selv skifter til nummeret lavere. Kan det være det der sker?

cth
cth Dec 11 '20

Ja dem så jeg godt.

Måske mig der ikke ved hvordan jeg gør.

Men jeg bor på en vej med bump og vil gerne have at den hæver sig når jeg kører ind i området og sænker sig tilbage når jeg kører ud.

Hvis jeg sætter den i høj før jeg kører ind og trykker på blå tekst "gem indstilling for denne lokation" så gør den det.

Men kun i få sek. hvor den går i lav igen.

Den setting med de 56 km/t så jeg godt, men hvad er forskellen på de 2?

P85DK
P85DK Dec 11 '20

kør hen til bumpet og hæv undervognen og så får du mulighed for at vælge at den skal gøre det hver gang på den lokation

MSLFC
MSLFC Dec 11 '20
Citat fra P85DK

kør hen til bumpet og hæv undervognen og så får du mulighed for at vælge at den skal gøre det hver gang på den lokation

Er det en fordel at have hævet undervogn ved vejbump? Fx de vejbump i midten af vejbanen som ligger som et "skildpaddeskjold"?
HemligNemlig
HemligNemlig Dec 11 '20
@MSLFC, ikke nødvendigvis. Hvis du har været på SUC i Middelfart og kører derfra ved du at bakken ned skraber kofangeren, her er det en fordel at den husker den skal hæves. Så behøver du ikke kun køre 5kmt
cth
cth Dec 11 '20
Citat fra P85DK

----------------

ja jeg ved det godt.
ledte bare efter den gamle funktion....

Hæv vognen kør strækningen eller hele området.
Sænk den igen og den vil huske den nye højde og hæve bilen i hele området, hver gang du kommer der.
Den nye måde virker kun for en meget kort distance.

men måske den med de 56 km/t er noget der kan bruges.
Synes bare jeg har prøvet...må kigge igen.
MSLFC
MSLFC Dec 12 '20
Citat fra HemligNemlig @MSLFC, ikke nødvendigvis. Hvis du har været på SUC i Middelfart og kører derfra ved du at bakken ned skraber kofangeren, her er det en fordel at den husker den skal hæves. Så behøver du ikke kun køre 5kmt
Ja, efter jeg skiftede fra S (uden luftundervogn) til X så har jeg ikke problemer med at komme op i indkørslen uden den rammer kofangeren længere :)
Har mange vejbump hvor jeg bor og kører ikke med hævet undervogn, men har ofte overvejet om bilen har bedre af at køre med hævet undervogn over de "skildpadde" bump midt på vejen.
MOS
MOS Dec 12 '20

Hvis den skraber imod, så er det naturligvis bedst, at den bliver hævet. Ellers er det vel lige meget.

cth
cth Dec 12 '20

Det kommer an på hastigheden om den skraber på...

jeg synes dog den gør det ved for lille hastighed.

Men hjemme på egne bump og indkørsel på mit arb. og ja Middelfart har jeg bl.a. altid hævet bilen...fordi jeg kan :-)