Loading...
dk

H. dørstolpekamera blokeret eller tildækket. | Tesla Forum

Krone2000
Krone2000 Dec 14 '20

Vores helt nye model 3 viser følgende besked, men kun når det er mørkt udenfor.

H. dørstolpekamera blokeret eller tildækket. Rengør kamera, eller afvent sigtbarhed.

Og den er fuldstændig spotless.

Bestilte tid hos Tesla, og har netop modtaget følgende svar.

"Det er netop fordi at det er mørkt at du modtager den meddeles. Når sigtbarheden er lav meddeler bilen dig det og er blot information om den nuværende sigtbarhed. Du skal betragte det som en oplysning, ikke en fejl."

Det har jeg dog svært ved at tro på kan være sandt, for hvorfor får jeg så ikke samme besked fra kameraet ved højre blinklys, det kamera vil have samme dårlige sigtbarhed som det på dørstolpe når det er mørkt udenfor, og hvad med kameraerne på venstre side, når der ikke er nogen trafik så har de samme sigtbarhed.

Hvad oplever i andre, får i samme fejl "besked" når i køre i mørke?

Nikola
Nikola Dec 14 '20

Er det kun det kamera du oplever meddelelser fra? 

På min M3 (og den forrige jeg havde) kommer der jævnligt lignende meddelelser fra diverse kameraer (har dog kun set fra sidekameraerne) når det er mørkt/regn og lign.... Har selv undret mig over om det er normalt, men går ud fra at det opstår når der er uoverenstemmelser mellem, hvad frontkameraet ser, i forhold til sidekameraerne (ikke kan se vejstriber?) ?

Krone2000
Krone2000 Dec 14 '20

Får kun beskeden fra det ene kamera, derfor min undren over svaret fra Tesla.

Hvis det ikke er en fejl, hvad er det så jeg skal bruge den her såkaldte "oplysning" til, der har et advarsel symbol, og som jeg ikke skal reagere på?

Så er den jo kun til gene under kørslen, det giver ikke rigtig mening.

Tomasson
Tomasson Dec 14 '20

Jeg har fået præcis samme "fejl" besked et par gange efter jeg hentede bilen. Kun højre dørstolpe. 
Nu har jeg haft bilen i 2 uger og har ikke set den siden. 

Joe73
Joe73 Dec 14 '20
Kan det være pga dug på indersiden? Ved mig hjælper det at tænde bagrudevarmen, når jeg får lign. Beskeder.
Krone2000
Krone2000 Dec 15 '20

Nej der er ingen dug, den er fuldstændig ren og klar.

PRAERO
PRAERO Dec 21 '20

Min M3P fra marts kommer konstant med denne fejl fra samme kamera, har bestilt tid til service, da det er dag og nat og som regel det kamera. Og det er Rent x Rent! og uden dug. Ville gerne kunne kvittere den fejl oplysning væk så den ikke popper op konstant på samme tur, det virker jo alligevel ikke, og skulle de virke lidt ind imellem behøver jeg ikke at vide det.

Jmkg
Jmkg Dec 22 '20

Samme fejl på min M3 LR hentet i lørdags. Den gør det dog mest når det er helt mørkt, som når der køres ignenem en skov eller lign.

Jeg skal måske lige tilføje at den flere gange melder "fejl" på flere kameraer når det er helt mørkt, så jeg er nok lidt tilbøjelig til at give Tesla ret, men i såfald burde de bare skjule den besked

Forummets indlæg er redigeret af Jmkg Dec 22 '20
JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Dec 23 '20

Vores gør det samme, uanset om det er mørkt, lyst, regner, tørvejr, ren bil, beskidt bil

Regner med at få Tesla til at kigge på det i det nye år

Thomasyf
Thomasyf Dec 25 '20
Samme fejl ved min 2021 model. Højre kamera ved dørstolpe blokeret (også om dagen i godt lys), men den er altså helt klar og ikke blokeret af noget. Hm...