Loading...
dk

Vejhjælp | Tesla Forum

tintin
tintin Dec 17 '20

Er der nogen der ved hvilken form for vejhjælp der følger med når man har købt en ny Tesla S? Købte min i 2015 og jeg synes ikke helt jeg kan gennemskue betingelserne for vejhjælp

HrMogensen
HrMogensen Dec 17 '20

Såvidt jeg har forstået det så er der Tesla hjælp hvis bilen bryder sammen (altså garanti hjælp så at sige). De vil forsøge at få en igang igen og alt det der :) 

Der er ikke vejhjælp hvis du er kørt fast, kørt af vejen, løbet tør for strøm og sådan noget. Jeg valgte at beholde vejhjælp. Heldigvis fulgte der 1 års gratis vejhjælp med da jeg skiftede forsikring til HF.

tintin
tintin Dec 17 '20

Ok tak. Det vil sige at når man er uden for garantien er der ingen hjælp overhovedet. Mener at jeg engang fik at vide at man kunne få vejhjælp en gang om året, f.eks hvis man kørte batteriet fladt. Kan godt være at det bare var et rygte

HemligNemlig
HemligNemlig Dec 17 '20
Det er ingen hjælp at hente efter garanti HELLER ikke hvis batteriet står af.
Du skal kontakte din egen forsikring og få den transporteret.
Så ja få egen vejhjælp når garantien er udløbet.
PeterE
PeterE Dec 18 '20

Det er vist lidt blandet, hvis du ringer til Tesla og 'bare' er med i en ulykke så er der ingen hjælp at hente. Hvis dine bremser sidder fast pga en konstruktionsfejl og du er udenfor garantien, så er der ingen hjælp at hente. Hvis du holder stille i et nødspor på en motorvej, så hjælper Tesla dig måske væk - men det gør mange andre også. Biler i nødsporet er bare skidt reklame. Men ja, adgang til vejhjælp er godt at have.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Dec 18 '20
cth
cth Dec 18 '20

Så i garanti perioden har man vejhjælp uanset hændelsestype og kan godt spare den post i sin bilforsikring?

KimT
KimT Dec 18 '20

Læs betingelserne. Generalt dækker mange af denne type nyvognsvejhjælp ikke ved ulykker, eller hvis du selv kører i grøften. Du kan se her hvad den dækker : https://www.tesla.com/da_DK/support/roadside-assistance?redirect=no

Dvs:

Sammenbrud (og det vel kun hvis det viser sig at være dækket af garantien), lockout, punkteret dæk, tomt batteri.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Dec 18 '20
cth
cth Dec 18 '20

Ok man er faktisk ikke dækket hvis man kører i grøften som du skriver elelr er involveret i et uheld hvor bilen bliver skadet og ikke kan køre væk på grund af et eller andet.

Så transport til værksted må man selv betale?

Nikola
Nikola Dec 18 '20

I forbindelse med uheld dækker kaskoforsikringen vel, hvis bilen ikke kan køre videre? Men hvis man kører fast/i grøften er det for egen regning....

PeterE
PeterE Dec 18 '20

Ja, kasko dækker hvis du selv kører galt - jeg havde det modsatte problem: Blev påkørt på motorvejen, og holdt med en halvsmadret bil i nødsporet i regnvejr. Tesla meldte hus forbi, og det samme gjorde min egen forsikring. Først da det efter et par timer gik op for forsikringen at modparten (med skylden) også var i deres selskab ville de acceptere at sende vejhjælp...nu har jeg et Falck abonnement, så jeg ikke skal kastes frem og tilbage hvis det sker igen. Og da mine fantastiske p-bremser satte sig fast, transportere Falck mig på værksted uden spørgsmål.